کد خبر: ۱۵۶۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۲۰ تير ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری شبستان، اگرچه مقامات آمریکایی همواره بر طبل آزادی در همه زمینه ها  از جمله آزادی رسانه ها می کوبند و ادعا می کنند که جریان غالب رسانه ای آنها با صداقت کامل همه اخبار را در اختیار مردم قرار می دهد اما شواهد برملاکننده این حقیقت است که دروغ پردازی و سانسور رسمی یکی از شیوه های اصلی رسانه های آمریکا برای انتشار اخبار می باشد.

از آنجا که مالک اصلی رسانه های اصلی آمریکا جریان های مرتبط با صهیونیسم و همچنین بانکداران و مهره های اصلی در کمپانی های وابسته به جریان های سیاسی هستند بنابراین این رسانه ها سیاست های خود را در جهت اهداف این گروهها تنظیم می کنند بنابراین همه اخبار را در اختیار مردم قرار نمی دهند.

آنچه رسانه های آمریکا به مردم خود منتقل می کنند تصویر واقعی از جهانی نیست که در آن زندگی می کنند بلکه آنها اخبار جهان را تا آنجا که در راستای منافعشان باشد به مردم انتقال می دهند.

موارد زیر از جمله وقایعی هستند که در چند ماه اخیر در جهان اتفاق افتاده اند اما رسانه های اصلی آمریکا کاملاً نسبت به آنها سکوت اختیار کرده اند.

1- بحران در تاسیسات هسته ای« فورت کالون « در نبراسکا به علت طغیان رودخانه « میسوری » که نشان دهنده غیر ایمن بودن تاسیسات هسته ای آمریکا است یکی از موضوعات مهمی می باشد که  جریان غالب رسانه ای در آمریکا هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نداده است زیرا مقامات آمریکایی که به هر طریقی می خواهند فعالیت این تاسیسات را برای اهداف جنگ افروزانه خود حفظ کنند مایل نستند که مردم از غیر ایمن بودن تاسیسات هسته ای آگاهی داشته باشند .

2- اکثر آمریکایی ها از این حقیقت آگاهند که دولت آمریکا نقش اصلی را در جنگ های عراق و افغانستان و لیبی ایفا کرده است زیرا اینها از جمله وقایعی بوده اند که پنهان کردن آنها کار دشواری بود و مردم ناگزیر از آنها با اطلاع شده اند که البته این هم به مدد تبلیغات دروغین رسانه های آمریکا در مورد منطقی جلوه دادن این جنگ ها بوده است اما مثلاً اینکه نیروهای نظامی آمریکا دائماً یمن را بمباران می کنند حقیقتی است که از مردم آمریکا پنهان نگاه داشته شده است.

اگر واقعاً بخواهیم کشورهایی را که آمریکا در آنجا دارای نیروهای ویژه یا نیروهای نفوذی پنهانی است را در نظر بگیریم آمریکا در بیشتر کشورهای خاورمیانه دارای فعالیت های نظامی و جنگی است که البته رسانه های آمریکا در این موارد کاملا سکوت اختیار کرده اند.

همچنین در حال حاضر آمریکا که در ابتدا تنها می خواست مناطق هوایی لیبی را در اختیار داشته باشد در حال آماده کردن زمینه برای اعزام نیروهای زمین خود به لیبی است و این می تواند یکی از علائم مراحل اولیه آغاز جنگ جهانی سوم در مقابل چشمان ما باشد اما آیا مردم آمریکا از این گونه اخبار به خوبی مطلع هستند؟ یا اینکه باید با رصد دیگر رسانه ها به این وقایع آگاهی پیدا کنند؟

3- بحران در فوکوشیما که روز به روز در حال گسترش است تا جایی که آرنولد گاندرسن یکی از مقامات سابق بلندپایه صنعت هسته ای آمریکا فوکوشیما را بزرگترین فاجعه صنعتی در تاریخ بشریت توصیف کرده است اما رسانه های اصلی آمریکا از پوشش اخبار مربوط به این موضوع امتناع کرده اند زیرا به اعتقاد متخصصان هسته ای نیروگاه های غیر ایمن امریکا نمی تواند در برابر فاجعه ای مانند فاجعه نیروگاه  فوکوشیما  ، مقاومت کند بنابراین نمی خواهند مردم از جزیات این حادثه آگاهی داشته باشند زیرا در این صورت هنگامی که فاجعه ای برای نیروگاه های آمریکایی پیش آید مردم متوجه می شوند می شوند که این  نیروگاه ها همانند نیروگاه فوکوشیما نا امن بوده اند که نتوانسته اند در برابر چنین فجایعی مقاومت کنند.

4- اعضای کنگره آمریکا دائماً نسبت به خطر نظامیان گروههای افراطی مذهبی در این کشور هشدار می دهند و آنها را تهدیدی برای امنیت ملی تلقی می کنند و شیلا جکسون لی در یکی از جلسات پارلمان هشدار داد که این افراد قصد نابودی کشور را دارند و اقدامات آنهاباید مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد اما آنچه رسانه های آمریکا به آن می پردازند تنها اسلام هراسی است و تنها موضوعی که از سوی رسانه ها به دروغ بر آنها تاکید می شود این است که مسلمانان خطر اصلی محسوب می شوند تا به این ترتیب ذهن وفکر مردم آمریکا را نسبت به ماهیت اسلام و مسلمانان مخدوش کنند.

5- سرپوش رسانه ای در مورد اخبار مربوط به بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه مثلا اخبار مربوط به کشتار بی رحمانه مردم بحرین از سوی دستگاه حاکم این کشور یکی دیگر از نمونه های سانسور خبری در جریان غالب رسانه ای آمریکا می باشد.

دولت آمریکا به خاطر منافع خود در حمایت از رژیم دیکتاتوری بحرین به رسانه ای این کشور دستور داد تا اخبار مربوط به سرکوب های بی رحمانه مردم بحرین را پوشش ندهند.

سکوت رسانه های آمرکا در این مورد در حالی بود که سازمان دیده بان حقوق بشر و بسیاری دیگر از سازمان های حقوق بشری از عملکرد نیروهای بحرینی برای سرکوب بی رحمانه مردم به شدت انتقاد کردند.

6- مقامات رسمی خدمات جنگلی آمریکا از بروز بزرگترین آتش سوزی تاریخی در آریزونا که حدود500 هزار جریب را در برگرفت اطلاع داده و از آن ابراز نگرانی کردند اما رسانه های اصلی آمریکا پوشش خبری این مطلب را به شیوه ای انجام دادند که گویی هیچ اتفاق مهمی حادث نشده است زیرا حدود نیمی از تاسیسات و نیروگاه های هسته ای آمریکا فاقد استانداردهای حفاظت در برابر آتش سوزی هستند و هیچ اقدامی تا کنون در این باره صورت نگرفته است پس به طور قطع وقوع چنین آتش سوزی هایی که دولت آمریکا نتوانسته از بروز و یا حتی پیشروی آنها جلوگیری کند می تواند نگرانی مردم را در رابطه با وقوع حوادث مشابه در نیروگاه های هسته ای برانگیزد.

از سوی دیگر مقامات آمریکایی که همواره ادعا دارند بودجه کلانی را به موسسه امنیت داخلی آمریکا اختصاص می دهند و در عین حال نمی توانند  از بروز حوادث طبیعی جلوگیری کنند مایل نیستد که مردم از اصل حقایق که همان صرف بودجه های امنیت داخلی برای به روز کردن تجهیزات نظامی و ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای خارجی می باشد اطلاع پیدا کنند. اخبار مربوط به بلایای طبیعی با این گستردگی مردم را نسبت به دروغ پردازی های دولت آگاه می کند.

7- رسانه های آمریکایی از انتشار اخبار تسلیحات نظامی و هسته ای کشورهای دیگر جلوگیری می کنند زیرا آنچه اکنون در دستور کار آنها قرار دارد تمرکز بر روی فعالیت های هسته ای ایران برای تکمیل پروژه ایران هراسی می باشد و در صورتی که رسانه ها کم بیشتر موضوع فعالیت های هسته ای کشورهای دیگر بپردازند اذهان عمومی از ایران منحرف می شود و این همان چیزی است که آمریکایی ها به شدت مخالف آن هستند.

8 -ناسا یک طرح ابتکاری آمادگی را برای همه پرسنل خود آغاز کرده که برای فراهم کردن آگاهی بیشتر و همچنین منابع و امکانات و ابزار لازم برای همه خانواده ناسا از خدمتگذاران تاپیمان کاران طراحی شده است و هدف آن آمادگی برای موقعیت های اضطراری است و مهمترین تامین کنندگان بودجه برای این اقدام خود کارکنان ناسا و خانواده های آنها هستند و دولت آمریکا هیچ کمکی د راین زمینه به آنها نکرده است اما دلیل اینکه چرا مردم باید از این گونه مسائل بی اطلاع باشند این است که دولت آمریکا همواره ادعا می کند که اگرچه هزینه های جنگی در این کشور زیاد است اما دولت برای اختصاص دادن بودجه به مسائل مهم کشور از جمله مسائل اجتماعی ، علمی ، بهداشت و غیره مشکلی ندارد و پوشش اینگونه اخبار می تواند مردم را در جریان دروغ های دولتمردان آمریکایی قرار دهد.

9- در چندماه اخیر سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا پیشنهاد ایجاد 40 «منطقه ممنوعه پرواز » موقت را اعلام کرده و این یک اقدام غیرمعمول است و هیچ کس نمی تواند حدس بزند که دقیقاً چه اتفاقی پس از این اقدام پیش می آید . رسانه ها  در این باره نیز کاملاً سکوت کرده اند زیرا به خوبی می دانند که مردم امریکا با هرگونه اقدام جنگی و نظامی کشورشان مخالف هستند و این مسئله را بارها با اعتراض ها و تظاهرات خود نشان داده اند و اگر خبر مربوط به اینگونه اقدامات که شبیه به اقدامات نظامی آمریکا در لیبی است به طور مداوم به گوش مردم برسد موجی از اعتراضات گسترده مردمی کشور آمریکا را فرا می گیرد.

همه این سانسورها در حالی صورت می گیرد که ایالات متحده آمریکا مدعی است که دارای آزادترین رسانه های جهان می باشد و به طور کاملا بی طرفانه اخبار داخلی و خارجی را تحت پوشش قرار می دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها