کد خبر: ۱۵۶۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۲۰ تير ۱۳۹۰

مشاور رئیس مجلس و رئیس سازمان اسناد، کتابخانه و موزه‌های مجلس در نوشته‌ای با طرح ادعای افزایش گرایش به مسیحیت، به مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی که یکی از فعال‌ترین مؤسسات دینی کشور است و رهبر انقلاب آن را الگوی حوزه خواندند، حمله کرد. 

به گزارش رجانیوز، در این نوشته که یکی از سایت‌های متمایل به جریان فتنه آن را منتشر کرد و سپس خبرآنلاین از رسانه‌های نزدیک به آقای لاریجانی آن را باز نشر داد، رسول جعفریان بدون بیان آمار و مستندات ادعای خود، از گرایش روز افزون به مسیحیت خبر داده و با یادآوری فعالیت‌های مراکزی مانند "مؤسسه در راه حق" و "انجمن حجتیه" در دوره طاغوت برای مقابله با جریان‌های فکری منحرف از جمله بهائیت، ناگهان به مؤسسه امام خمینی حمله کرده است. 
 
در بخشی از این نوشته آمده است: "این مؤسسه سال‌هاست با بودجه های كلان و ساختمان های فراوان مشغول كار است، اما طی یك دهه اخیر چنان درگیر سیاست شده كه نه تنها از انجام وظایف اصلی خود غافل مانده، و به عكس به رشد جریان انحرافی كمك كرده، كه تأثیر مثبت درخوری در تقویت بنیاد های مذهبی جوانان نداشته و به ویژه در مواجهه با بهائیت و مسیحیت كاری انجام نداده است." 
 
وی در بخش دیگری از این نوشته ادعای دیگری مبنی بر گرویدن فرزند یکی از علما به مسیحیت مطرح کرده که این مورد را اولین بار محمد نوری‌زاد مطرح کرد و از باب توصیه قرآنی "ان جاءکم فاسق بنبا فتبینوا" انتظار می‌رفت آقای جعفریان که خود ملبس به لباس روحانیت است، ابتدا در این مورد تحقیق می‌کرد. 
در عین حال، به نظر می‌رسد انتساب این موارد به مؤسسه امام خمینی به‌جای آنکه به دلایل و آمارهای علمی مستند باشد، ناشی از غرض‌ورزی با آیت‌الله مصباح یزدی رئیس این مؤسسه و بینش انقلابی طلاب و فارغ‌التحصیلان آن باشد. 
 
اتهام "غافل ماندن از وظایف اصلی" و "کمک به رشد جریان انحرافی" در حالی علیه مؤسسه امام خمینی مطرح شده که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان سفر سال گذشته‌اشان به شهر مقدس قم از میان مؤسسات متعدد علمی و پژوهشی تنها در مؤسسه امام خمینی حاضر شدند. 
 
ایشان در این دیدار با ابراز خرسندي فراوان از تلاش‌هاي عميق مؤسسه آموزشي - پژوهشي امام خميني افزودند: اين مؤسسه خوب، جامع و كامل مي‌تواند از لحاظ تلاش پيگير، خستگي‌ناپذير، خالصانه و عالمانه الگويي براي حوزه باشد. 
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تجليل از فضل و اخلاص و تقواي آيت‌الله مصباح‌يزدي، وجود اين كمالات را در مديريت يك مؤسسه موجب افزايش بركات الهي خواندند و افزودند: خدمات و تلاش‌هاي اين مؤسسه، به شكل صحيح اطلاع‌رساني شود. 
 
تشدید تقابل برخی از جریان‌های سیاسی با مؤسسه امام خمینی مربوط به بعد از تیر ماه 84 بود و پس از آنکه در میان جریان‌های حوزوی، طلاب و دانش‌آموختگان این مؤسسه نقش مؤثری در تبلیغ و ترویج گفتمان عدالت‌خواهی و ولایت‌مداری و رأی مردم به نماد این جریان داشتند، برخوردهای غرض‌ورزانه با این مؤسسه انقلابی و ولایی و در رأس آن آیت‌الله مصباح افزایش یافت. 
 
دانش‌آموختگان مؤسسه امام خمینی در سال‌های حاکمیت جریان دوم‌خرداد نیز تلاش زیادی در تبیین اصول نظام اسلامی و پاسخ به شبهات فکری و عقیدتی در رسانه‌ها و محافل این جریان نقش کم‌نظیری ایفا کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها