کد خبر: ۱۵۶۴۵۷
زمان انتشار: ۲۳:۳۰     ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
مذاکره کننده ارشد اسرائیل در مذاکرات سازش با فلسطین از دستورالعمل‌ها و مقررات اتحادیه اروپا در زمینه شهرک سازی‌ها استقاد کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، تزیپی لیونی مذاکره کننده ارشد اسرائیل در مذاکرات سازش با فلسطین بعد از دیدار با وزیر خارجه آلمان گفت که روابط اسرائیل و اتحادیه اروپا تحت تاثیر منازعه اسرائیل-فلسطین است.

لیونی در یک کنفرانس خبری مشترک با گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان با انتقاد از مواضع اروپا در زمینه شهرک سازی‌ها گفت: آینده مرزهای اسرائیل و فلسطین از طریق مذاکرات مشخص و تصمیم گیری خواهد شد نه توسط دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا.

وی افزود: دستورالعمل‌ها و مقررات با هدف فشار بر اسرائیل مانند آنچه که اتحادیه اروپا ماه گذشته منتشر کرد هیچ کمکی به این روند نمی‌کند.

طبق دستورالعمل جدید اتحادیه اروپا نهادهای خصوصی و دولتی اسرائیل واقع در کرانه باختری رود اردن، شرق بیت المقدس و بلندی‌های جولان، از سال آینده میلادی از دریافت کمک مالی اتحادیه اروپا محروم خواهند شد و هرگونه ارتباط یا امضای موافقتنامه تجاری با آنها ممنوع است.

مذاکره کننده ارشد اسرائیل در مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: اتحادیه اروپا باید منتظر نتیجه مذاکرات بماند.

وزیر خارجه آلمان نیز گفت که کشورش از مذاکرات صلح حمایت می‌کند و معتقد است که مذاکرات به نفع هر دو طرف است.

وی با اشاره به تنش بوجود آمده میان اتحادیه اروپا و اسرائیل درباره مقررات جدید اتحادیه اروپا علیه اسرائیل گفت: حسن نیت هر دو طرف می‌تواند در این زمینه موثر باشد. وستروله همچنین نسبت به هر اقدامی که به مذاکرات پیش رو آسیب وارد کند هشدار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها