کد خبر: ۱۵۶۳۸۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
رضازاده:
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: منطقه آزاد ارس با دارا بودن آب و هوای مساعد و پتانسیل‌های بالا شرایط مناسبی برای تمرین تیم ملی وزنه‌برداری فراهم کرده است.

به گزارش 598 و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، حسین رضازاده در بازدید از شرایط اردوی تیم ملی وزنه برداری در منطقه آزاد ارس گفت: شرایط فراهم شده در منطقه آزاد ارس بسیار رضایت‌بخش است که باید برای فراهم کردن این شرایط از مسئولان این منطقه قدردانی شود.

وی ادامه داد: با بازدید از این اردو این منطقه را حائز پتانسیل‌های بسیار بالایی در امر ورزش دیدم که امیدوارم با همت مسئولان در این منطقه پایگاه های قهرمانی وزنه برداری جهت برگزاری اردوهای تیم ملی و مسابقات مختلف تشکیل شود.

رضا زاده در خصوص وضعیت تیم ملی وزنه برداری اظهار داشت: اردوی تیم ملی به مدت سه هفته در این منطقه ادامه خواهد داشت، همچنین بعد از ارس نیز اردوی یک هفته ای در تهران برگزار خواهد شد و در ادامه نیز وزنه‌برداران این تیم برای برگزاری اردو راهی خراسان شمالی و بجنورد خواهند شد. آخرین مرحله اردوی تیم ملی وزنه برداری نیز مهر ماه در تهران خواهد بود.

*پایگاه قهرمانی وزنه برداری در منطقه آزاد ارس راه اندازی می شود 

حسین رضازاده در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: این پایگاه از سوی فدراسیون به دستگاه های و تجهیزات مورد نیاز وزنه برداری مجهز خواهد شد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری افزود: هم اکنون تیم ملی در این منطقه در اردوی آمادگی به سر می برد و خود را برای مسابقات جهانی لهستان آماده می کند. البته تجهیزات و دستگاه های تمرین که در این اردو وزنه برداران با آن مشغول تمرین هستند از تهران آورده شده اما در آینده ای نزدیک و از سوی فدراسیون، چند ست دستگاه به این منطقه اهدا خواهد شد.

رضازاده از برگزاری مسابقات وزنه برداری بزرگسالان کشور در بهمن ماه سال جاری در تبریز خبر داد و گفت: این مسابقات می تواند زمینه حضور و بروز استعدادهای این منطقه را بیش از پیش فراهم کند.

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با رییس فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران، برای ملی‌پوشان تیم وزنه‌برداری کشورمان در مسابقات جهانی لهستان آرزوی موفقیت کرد.

احمد علیرضابیگی در این دیدار که در دفتر وی انجام شد، با اشاره به جایگاه ممتاز وزنه‌برداری در ورزش کشور، گفت: امیدواریم وزنه‌برداران ما در مسابقات آتی نیز مانند گذشته برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

وی با اشاره به برپایی اردوی تیم ملی وزنه‌برداری در منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های فراوانی در حوزه ورزش دارد که برگزاری مسابقات و اردوهای ملی و بین‌المللی در این استان می‌تواند به شکوفا شدن این ظرفیت‌ها کمک کند.

در این دیدار استاندار آذربایجان شرقی نیز از رییس فدراسیون خواست توجه ویژه ای به وزنه برداری استان نماید و تجهیزات لازم را در اختیار ورزشکاران این رشته قرار دهد.

در این دیدار مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و مدیرعامل منطقه آزاد ارس هم حضور داشتند.

*اسبقیان: آذربایجان شرقی با یاری فکری، فنی و علمی توان تبدیل شدن به قطب وزنه‌برداری کشور را دارد 

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی که به همراه حسین رضازاده، رئیس فدراسیون  وزنه برداری در محل اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان در منطقه آزاد ارس حضور یافته بود گفت: وزنه برداری آذربایجان شرقی با یاری فکری، فنی و علمی توان تبدیل شدن به قطب وزنه برداری کشور را دارد.

سید محمد شروین اسبقیان افزود: آذربایجان شرقی در سال‌های نه چندان دور پیشتاز این رشته در کشور بوده و در تیم ملی 5 یا 6 نماینده داشته و حالا با سرمایه گذاری روی نوجوانان و نونهالان خود در راه بازگشتن به آن دوران طلایی است. ما در این راه به تلاش، همت، سازندگی، استعدادیابی و سرمایه گذاری بیشتر نیاز داریم.

اسبقیان با تقدیر از میزبانی شایسته مدیریت و کادر اجرایی و فنی منطقه آزاد تجاری ارس در برگزاری اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان کشورمان  خاطرنشان کرد: وزنه برداری خاصه استان های آذربایجان بوده و با مدیریت علاقمند، برنامه ریزی آمیخته با علم و دانش و افزایش توان علمی مربیان و آشنایی آنها با علم روز دنیا می توان پتانسیل جوانان این منطقه را شکوفا کرده تا آذربایجان شرقی بار دیگر در وزنه برداری حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

وی وزنه برداری را طلایه دار ایران در المپیک ها دانست و افزود: سرمایه گذاری در بخش جوانان، کشف استعدادها ، آموزش مستمر ، برگزاری اردوی های مستمر، استفاده از توان مربیان داخلی و نظارت دقیق از عوامل موفقیت وزنه برداری ایران هستند.

گفتنی است حسین رضا زاده رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان به همراه سید محمد شروین اسبقیان با حضور در جلفا و منطقه ازاد تجاری ارس از نزدیک تمرینات این تیم را بازدید کردند.

*مدیر عامل منطقه آزاد ارس: امضای تفاهم نامه با فدراسیون وزنه برداری در راستای تقویت ورزش قهرمانی است

صادق نجفی که به همراه حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری از اردوی وزنه برداران ملی پوش در منطقه آزاد ارس بازدید کرد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پایگاه قهرمانی وزنه برداری در منطقه آزاد ارس راه اندازی می شود گفت: حوزه ورزش در منطقه آزاد ارس با کسب مجوز از وزارت ورزش و جوانان که اخیرا روی داده است بصورت مجزا اداره می شود و ما بر اساس تفاهم نامه ای که با فدراسیون وزنه برداری به امضا رساندیم قصد داریم در راستای تقویت ورزش قهرمانی حرکت کنیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه یکی از اهداف منطقه آزاد ارس فعالیت در حوزه فرهنگ و بخصوص ورزش است، افزود: در این راستا از پتانسیل های ورزشی شمال غرب کشور برای تقویت رشته های ورزشی در سطح ملی و تربیت قهرمانان در شمال غرب کشور استفاده خواهیم کرد.

نجفی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس با فدراسیون های کشتی و ژیمناستیک هم تفاهم نامه همکاری امضاء کرده و عقد تفاهم با فدراسیون های قایقرانی، تیر و کمان، شمشیربازی،ورزش های همگانی و بدمینتون نیز در دستور کار قرار دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها