کد خبر: ۱۵۶۲۵
زمان انتشار: ۱۶:۰۱     ۱۹ تير ۱۳۹۰

به گزارش آتی نیوز؛ عبدالعزیز جمشید زهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل راه های روستایی در استان سیستان و بلوچستان گفت: مشکل حوزه انتخابیه ما راه های روستایی است. برخی از روستاها هنوز که هنوز است راه های ماشین رو ندارند و مجبورند به وسیله الاغ و از طریق راه های مال رو حمل و نقل خود را انجام دهند و در این بین بسیاری از راه ها نیز صعب العبور هستند و در جاهایی که راه های ماشین رو وجود دارد نیز با توجه به طرح هدفمندی یارانه ها مردم توان مالی ندارند که با وسیله نقلیه خود را از روستا به شهر برسانند. به طور مثال رانندگان وسائل نقلیه در ازای کرایه 60هزارتومانی هم حاضر نیستند که مسیری 20کیلومتری را طی کنند. 
 
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: این وضعیت اختلالات بسیاری را در روند آموزش فرزندان و نیز انتقال بیماران به مراکز درمانی ایجاد کرده و مشکلات اقتصادی بسیاری را نیز به مردم وارد کرده است. در حالیکه توسعه راه ها باعث توسعه آموزش و پرورش و توسعه بهداشت و درمان و موارد دیگر خواهد شد و در نهایت نیز شادمانی مردم را در پی خواهد داشت.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی به موضوع تاسف برانگیز دیگری هم اشاره کرد و گفت: خوب است بدانید که در سطح وسیعی از این روستاها مردم هنوز شناسنامه ندارند و به دلیل نبود راه های مناسب و امکانات حمل و نقل برای گرفتن شناسنامه به ادارات مربوطه مراجعه نکردند و مسئولین نیز قبول زحمت نکردند تا در این مورد بازدیدی از روستاها داشته باشند در حالیکه این موضوع می تواند بر امنیت اجتماعی نیز تاثیر بگذارد.
 
وی در ادامه به آتی نیوز گفت: علت اصلی کم آبی در این استان خشکسالی طبیعی نیست، بلکه عدم توجه کافی به این استان در زمان تخصیص اعتبارات است. بنابراین لازم است، آقای رئیس جمهور که همواره در بین روستائیان محبوب بوده است، به روستائیان استان سیستان و بلوچستان هم توجه بیشتری داشته باشد تا آب که شرط اساسی برای زندگی کردن است، برای این مردم تامین شود تا شاهد مهاجرت مردم از روستاها به شهر نباشیم. می دانیم که این مهاجرت ها مشکلات بسیاری نظیر حاشیه نشینی و افزایش جمعیت شهرها را به دنبال خواهد داشت.
  
عبدالعزیز جمشید زهی در پایان تصریح کرد: من به قید فوریت خواستار آن هستم که رئیس جمهور و وزیر نیرو برنامه ویژه ای برای روستائیان این استان داشته باشند و با افزایش اعتبارات مشکل کمبود آب آشامیدنی و مصرفی را حل نمایند تا در آینده شاهد مهاجرت های بی رویه و نیز شیوع انواع بیماری های پوستی و انگلی نباشیم. چرا که این موارد خسارات جبران ناپذیر اقتصادی و اجتماعی را در پی خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها