کد خبر: ۱۵۶۲۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
بازیکن، مربی تیم فوتبال گسترش فولاد گفت: «پرورش بازیکن در راس برنامه‌های باشگاه قرار دارد و مدیران گسترش هم همین نظر را دارند.»
رسول خطیبی بعد از گذشت سه هفته از لیگ برتر، همراه با گسترش دو امتیاز گرفته و خوش هم از این که گسترش در سه بازی ابتدایی خود برابر سه مدعی به میدان رفت، ابراز خوشحالی می کند. خطیبی می گوید همیشه بازی تهاجمی را هدف قرار می دهد و صرفا به دنبال کسب نتیجه نیست.


* بازی با سپاهان را که در لحظات پایانی دو امتیازش را از دست دادید، چطور ارزیابی می‌کنید؟
- اول از هر چیزی باید از بازیکنانم تشکر کنم که جانانه جنگیدند و به معنای واقعی کلمه فوتبال بازی کردند. سپاهان گلچینی از بهترین و سرشناس ترین نفرات را در اختیار دارد و بازی جلوی تیم واقعا سخت و دشوار است. در این بازی حق مان برد بود اما در لحظات پایانی غافلگیر شدیم و سپاهان توانست از ما یک امتیاز بگیرد. بعد از بازی بازیکنان سپاهان طوری شادی کردند و جشن گرفتند که نشان دهنده کیفیت بالای گسترش فولاد است.


* سپاهان در سال‌های اخیر جام های مختلفی را بدست آورده است. تمایل داشتید چند هفته دیرتر با سپاهان بازی می‌کردید؟
- سپاهان از نظر باشگاه داری برای همه الگوست و نتیجه اش را هم در مسابقات می بیند. سپاهان در دو بازی ابتدایی خود توانست فولاد و استقلال که جزو مدعیان قهرمانی است را شکست بدهد و کسب تساوی برابر این تیم، آن هم در شرایطی که در دقایق پایانی گل خوردیم، نمی تواند نتیجه بدی باشد. رحیمی مدیرعامل سپاهان هم بعد از بازی به من گفت گسترش تیم خوبی است و می تواند روزهای بهتری هم داشته باشد. بالاخره باید با همه تیم ها بازی کرد و از این که در سه هفته ابتدایی با تیم های استقلال، تراکتورسازی و سپاهان روبرو شدیم، خوشحال هستم.


* زلاتکو کرانچار هم بعد از مسابقه از حضور شما در عرصه مربیگری تعریف و تمجید کرد.
- کرانچار جزو بهترین مربیانی است که در فوتبال ایران حضور پیدا کرده و مربی بادانشی است. کرانچار به بنده لطف دارد و بابت اظهارنظرش تشکر می کنم.


* از نتایج کسب شده در سه هفته ابتدایی رضایت دارید؟
- در گسترش نتیجه در اولویت دوم قرار دارد و هدف اصلی مان بازیکن سازی و معرفی نسل جدید به فوتبال کشور است. این بازیکنان سال آینده به ستاره های اسم و سم دار تبدیل می شوند و می توانند توانایی های خودشان را بیشتر نشان بدهند.


* در بازی با استقلال و سپاهان زمانی که شما به زمین رفتید، نتیجه به ضرر گسترش تمام شد اما در دیدار با تراکتورسازی که بازی نکردید، نتیجه به نفع گسترش بود. در این خصوص چه صحبتی داری؟
- من فوتبال دفاعی را دوست ندارم و حتی اگر هم جلو باشیم، از نفرات تهاجمی استفاده می کنیم چون به دنبال انجام فوتبال زیبا و هجومی هستیم و این اتفاقات را می توان به حساب بدشانسی گذاشت.


* یعنی می‌توانستید از روش تدافعی استفاده کنید اما این کار را انجام ندادید.
- مخالف ضد فوتبال و انجام بازی دفاعی هستم. مخالف بزن زیرش و از این دست کارا هستم و همیشه بازی تهاجمی را در دستور کارم قرار می دهم.


* حتی اگر در نتیجه‌گیری متضرر شوید؟
- پرورش بازیکن در راس برنامه های باشگاه قرار دارد و مدیران گسترش هم همین نظر را دارند. با انجام بازی هجومی می توانیم برای حریفان خود مشکل ساز بشویم و آسایش را از آنها بگیریم.


* کار شما برای حضور در کنفرانس‌های خبری به کجا کشید؟
- مشکلی بابت مدرک مربیگری ندارم و قرار است فدراسیون فوتبال اعلام کند کارتم را به عنوان مربی صادر کند یا بازیکن. باید در یک زمینه فعال باشم و احتمال دارد از فوتبال خداحافظی کنم تا دیگر فقط در حوزه مربیگری مشغول باشم.


* شرایط سعید آقایی بعد از حاشیه‌های ایجاد شده برابر استقلال چطور است؟
- سعید از نظر ذهنی به آرامش رسیده و آن اتفاقات را فراموش کرده است. سعید پتانسیل بالایی دارد و کمی آسیب دیدگی دارد اما می تواند هرچه زودتر به فرم موردنظر کادر فنی دست پیدا کند.


* بازیکن آمریکایی توانسته رضایت کادر فنی را برآورده کند؟
- دیگو چاواری بازیکن خوبی است اما فعلا نتوانسته خودش را با فوتبال ایران تطبیق بدهد و به همین خاطر در نیمه اول بازی با سپاهان دیگو را تعویض کردم. چاواری به مرور زمان می تواند تبدیل به بازیکن بهتری شود و می توانیم از توانایی هایش بهره ببریم.


* داستان شما با استقلالی‌ها به کجا رسید؟ گویا سرپرست استقلال کماکان پیگیر شکایتش است.
- این داستان دیگر اهمیتی ندارد و فکرم را درگیرش نمی کنم. استقلالی ها به هرکجایی که دوست دارند شکایت کنند و از چیزی نمی ترسم.


* رقابت با فجرسپاسی را چطور می‌بینی؟
- فجر در سه بازی خود ناکام بوده و تیم زخم خورده ای است. با این حال از همان دقیقه اول حمله خواهیم کرد تا بتوانیم سه امتیاز خانگی را کسب کنیم.


* چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی می‌دانید؟
- سپاهان، استقلال، پرسپولیس، فولاد و تراکتورسازی مدعیان قهرمانی هستند. حتی ما هم می توانیم جزو مدعیان قهرمانی باشیم و با جذب دو بازیکن دیگر شرایط تیم بهتر می شود.
برنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها