کد خبر: ۱۵۶۱۱۳
زمان انتشار: ۲۱:۴۰     ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
در پی حمله خونبار پلیس اتیوپی به تظاهرات مسلمانان این کشور سازمان عفو بین‌الملل از دولت این کشور خواست دست از سرکوب اعتراضات مسلمانان بردارد.

به گزارش 598،  فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، سازمان عفو بین‌الملل از دولت اتیوپی خواست به کارگیری شیوه‌های سرکوب تظاهرات مسلمانان را متوقف کند.

گزارش‌های خبری از اتیوپی حاکی است که نیروهای امنیتی این کشور شمار زیادی از تظاهرات کنندگان مسلمان را در جریان مراسم‌های امروز جشن عید فطر نیز بازداشت کرده‌اند.

عفو بین الملل در بیانیه‌ای گفت: اکثر قریب به اتفاق تظاهرات مسلمانان اتیوپی طی 18 ماه اخیر مسالمت آمیز بوده است اما در برخی از این تظاهرات‌ها گزارش شده است که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان متوسل به زور و به کارگیری خشونت شدند.

عفو بین‌الملل گفت که چند نفر در جریان اعتراضات شنبه گذشته در شهر کوفلی منطقه اورومیا اتیوپی بر اثر ضرب و شتم و یا تیراندازی از سوی نیروهای پلیس کشته شدند.

 مسلمانان معترض صبح شنبه گذشته راهپیمایی مسالمت آمیزی را از شهرهای کوچک اتیوپی آغاز کرده بودند؛ آنها در جریان این تظاهرات خواستار آزادی 3 تن از روحانیون دستگیر شده بودند.

اما پلیس فدرال سعی کرد از ادامه راهپیمایی آنها جلوگیری کند؛ در نتیجه در نزدیکی یک شهر کوچک به نام توتولامو با تظاهرات کنندگان با شلیک گلوله واقعی و گاز اشک آور برخورد شدیدی کرد.

در این درگیری‌ها حداقل 25 تن از مسلمانان اتیوپی کشته شدند، به گفته شاهدان عینی در بین کشته شدگان یک کودک نیز حضور داشت و نیروهای امنیتی بیش از 1500 تن از معترضان را دستگیر کردند.

اعتراضات اتیوپی طی ماه‌های گذشته به دلیل دخالت‌های دولت در امور دینی مسلمان افزایش یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها