کد خبر: ۱۵۶۱۰۹
زمان انتشار: ۲۱:۳۷     ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
یک فعال سیاسی بحرینی با اشاره به اقدامات آل‌خلیفه علیه مردم انقلابی بحرین گفت: خاندان حاکم، اعتماد به نفس خود را از دست داده و می‌داند محبوبیت مردمی ندارد و وحشت از این واقعیت‌ها آنان را به تشدید اقدامات سرکوبگرانه سوق داده است.

«علی العرادی»، فعال سیاسی و انقلابی بحرینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس،اظهار داشت: آل خلیفه با درک این واقعیت که محبوبیت خود را در بین مردم از دست داده، به وحشت افتاده و به اقداماتی مانند فیلتر کردن پایگاه‌های اینترنتی متوسل شده است.

وی با اشاره به اینکه جنبش 14فوریه در سال 2011 شراره انقلاب را در بحرین شعله‌ور ساخت، تاکید کرد: جنبش تمرد که قرار است 14 اوت در بحرین تظاهرات کند، در واقع ثمره و دست پرورده جنبش 14 فوریه است.

این فعال سیاسی بحرینی اظهار داشت: تصمیم آل خلیفه در فیلتر کردن ده‌ها پایگاه اینترنتی نشان می‌دهد که از ادامه ارتباط بین توده‌های مردمی بحرین وحشت داشته و اعتماد به نفس خود را از دست داده و می‌داند که محبوبیت مردمی آن از بین رفته است.

العرادی تصریح کرد: همچنین این اقدامات از بی‌احترامی آل خلیفه به ملت بحرین و نادیده گرفتن حق آنان در آزادی بیان، حکایت دارد.

این فعال سیاسی بحرینی در ادامه در خصوص اقدامات خاندان حاکم علیه جنبش 14اوت، اظهار داشت: به نظر می‌رسد، این جنبش توانسته در بین مردم محبوبیت پیدا کند، از همین رو نظام حاکم از هم اکنون در تلاش برای نابودی آن برآمده و با استفاده از رسانه‌های شنیداری و دیداری خود می‌کوشد، وجهه جنبش مزبور را خدشه‌دار سازد و البته این اقدامات نیز به نوبه خود به خوبی نشان می‌دهد که نظام حاکم چقدر اعتماد به نفس و محبوبیت مردمی خود را از دست داده است.

آزادی مطبوعات در بحرین، دروغی بیش نیست

العرادی در مورد وضعیت آزادی مطبوعات در بحرین گفت: سخن گفتن از آزادی مطبوعات و رسانه‌ها در بحرین، دروغی است که حتی کسانی‌که آن را رواج داده‌اند، می‌دانند که این موضوع در بحرین صحت ندارد.

وی تاکید کرد: منطق خاندان حاکم بحرین فقط مبتنی بر سرکوب اندیشه و خفه کردن صداهای مخالف است و این روشی است که سال‌هاست، آن را در پیش گرفته اند.

این فعال سیاسی بحرینی در خصوص توصیه مجلس ملی بحرین اظهار داشت: این مجلس در واقع متشکل از عده‌ای از افراد خاندان حاکم است که فقط بر اساس منافع خود تصمیم می‌گیرند تا جایی که مردم در تصمیمات آنان هیچ حقی برای ارائه دیدگاه و خواست خود ندارند.

این مجلس اخیرا با برگزاری یک جلسه فوق العاده در مورد برخی توصیه ‌ها به توافق رسید که با دستور شاه بحرین به دولت اجرایی شد. ممنوعیت برگزاری هرگونه تظاهرات در شهر منامه، تشدید مجازات‌ها و اعمال حالت فوق العاده و سلب تابعیت و برخورد با جمعیت‌‌های سیاسی از جمله این توصیه‌‌ها است.

اما العرادی تاکید کرد: ما در کنار مردم، خاندان حاکم را به چالش کشیده و در برابر آن ایستاده‌ایم و به یاری خداوند در انتظار پیروزی هستیم.

این در حالی است که جنبش تمرد پیش از این با صدور بیانیه‌ای در چارچوب نافرمانی مدنی، روز چهاردهم اوت (23 مرداد) را روز برگزاری تظاهرات و اعتراضات در سراسر این کشور اعلام کرده و این تاریخ را «لحظه انفجار جدید و تغییر معادلات و ایجاد تحولات راهبردی» در بحرین برشمرد.

جنبش تمرد در بیانیه خود از ملت بزرگ بحرین خواست تا روز 14 اوت آینده، فروشگاه‌ها را بسته و خرید نکنند یا در مجتمع‌های تجاری رفت و آمد نکنند و همچنین از مراجعه به پمپ بنزین‌ها و ادارات و نیز معاملات و پرداخت قبوض خودداری کرده و لامپ‌ها را بعد از غروب روز 14 اوت روشن کنند و روز 13 اوت ساعت 10 شب به وقت محلی نیز روی بام‌ها فریاد الله اکبر سردهند. این فراخوان با استقبال گسترده بحرینی‌ ها مواجه شده است.

در مقابل رژیم بحرین که از اعلام موجودیت جنبش تمرد در این کشور به هراس افتاده با وضع قوانین سختگیرانه، پیش از فرارسیدن 14 اوت، عملیات گسترده امنیتی و برخورد شدید با فعالان و معترضان را آغاز کرده است.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی، صحنه اعتراضات مسالمت آمیز برای تحقق آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب است که با سرکوب شدید نیروهای نظام آل خلیفه مواجه شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها