کد خبر: ۱۵۵۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۹ تير ۱۳۹۰
خستین جلد کتاب سجاده های سلوک جدیدترین اثر آیت الله مصباح یزدی به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش 598 به نقل از روابط عمومی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) کتاب سجاده‌های سلوک بخشی از مباحث اخلاقی آیت الله محمد تقی مصباح یزدی است که از سوی کریم سبحانی تحقیق و نگارش شده است.

لازم به ذکر است این کتاب در سی و شش گفتار تنظیم شده که به حق ناب ترین معارف و آموزه های عرفانی شیعه را در اختیار جویندگان حقیقت و معرفت قرار می‌دهد.

خاطر نشان می شود، بررسی معنا شناختی مناجات و جایگاه آن در آموزه های دینی، چرایی اعتراف معصومین به قصور و کوتاهی، جایگاه و فرایند تحقق توبه، بازکاوی توبه، نقش حیای بندگی در توبه و پرهیز از گناه، نبرد دشوار و پیوسته انسان با نفس سرکش، قلب بیمار و راهکارهای درمان آن، نقش سازنده ترس از خدا، چیستی و نقش سازنده امید به خدا، گستره و نظام سازنده خوف و رجا در مومن، خواسته های متعالی اولیای خدا، در جستجوی تعالی و کمالات اخروی، خاستگاه و بایسته های شکر گزاری از معبود، شکر گزاری واکنش فطری به نعمت ها، جستاری در ظاهر و باطن نعمت ها، پیشگامان مسیر قرب الهی، تصویری از عنایات و توجهات خداوند به بندگان خویش، مراتب قرب الهی و الگوهای خداجویان و اهمیت و جایگاه محبت، بخش هایی از اولین جلد از این اثر است.

گفتنی است کتاب سجاده های سلوک در قطع وزیری با ۵۹۲ صفحه به زیر طبع آراسته شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها