کد خبر: ۱۵۵۷۰۵
زمان انتشار: ۱۵:۳۱     ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
ترومن سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال می گوید که ایران 99.9 درصد به جام جهانی صعود خواهد کرد.

پریسا غفاری؛ خبرنگار اعزامی به فیلیپین / رایکو ترومن،سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال کشورمان و فیلیپین که در بیست و هفتمین دروه جام ملتهای آسیا یکی از تماشاگران پای ثابت در سالن بوده است ،ایران را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی می داند.

*دوست دارید دوباره به تیم ملی بسکتبال  برگردید؟

بله،چه برای تیم ملی و چه باشگاهی فرقی نمی کند.دوران خوبی را در کشور شما داشته ام.

*تیم ملی ایران را در این دوره چطور دیدید؟

قوی ترین تیمی است که تاکنون از شما در صحنه رقابتها دیده ام.همه با تجربه ،در سلامتی کامل و پر از انرژی هستند.آنها 10 سال است که کنار هم بوده اند.اما زمانی که من مربی این تیم بودم مهدی اغلب مصدوم بود ولی الان آماده است.حامد حدادی هم در اوج پختگی اش است.تنها جمشیدی وارغوان را اضافه کرده اید.

*در صورتی که ایران و چین در نیمه نهایی به هم برخورد کنند نظرتان درباره برنده این رقابت چیست؟

خیلی سخت می توان پیش بینی کرد.چینی ها مربی خود را عوض کرده اند و سرمربی یونانی آنها می خواهد سبک اروپایی را در تیم ملی چین پیاده کند و همین امر باعث می شود تا تیم دیرتر به هماهنگی کامل خود برسد.همانطور هم که می بینید آنها بازی به بازی بهتر شده اند،پس اگر جیان لیان هم برسد در نیمه نهایی ایران کار راحتی ندارد.

دوست دارید کدام تیم ببرد؟

مسلما ایران.چون کشور ایران مثل خانه دوم من است.دو سال فوق العاده را در آنجا سپری کردم که فراموش نشدنی است.واقعا دوست دارم برگردم حتی شده یک سال.

*سطح کاری بچیروویچ را چگونه دیدید؟

بچیروویچ سطح کاری خوبی دارد.روی تیم تاثیرگذار بوده و در کارهای اجرایی هم بالاتر از همه کار می کند.اگر این مربی خوب نبود تیم ایران به اینجا نمی رسید.

تیم فیلیپین چگونه است؟

فیلیپینی ها تمرینات زیادی را پشت سر گذاشته اند  و با آمادگی بالا وارد این رقابتها شده اند.آنها 90 میلیون حامی دارند.آدمهایی که دیوانه بسکتبال هستند.هر کاری می کنند تا مدال بگیرمند.

*شما به آنها مشاوره هم می دهید؟

خیر،من در لیگ مربیگری می کنم ولی مردم هنوز از کارهایی که برای تیمشان انجام  داده ام  به خوبی یاد می کنند.

*کدام سه تیم به جام جهانی می روند؟

در این  دوره ایران بدون شک قوی ترین تیم حاضر است.کره جنوبی،چین،فیلیپین و تایوان هم چهار تیمی هستند که کاندیدای صعود هستند.ولی ایران 99.9 درصد صعود می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها