کد خبر: ۱۵۵۶۹۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره):
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: جهاد یکی از آزمایش های عیارسنجی خداوند است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،  آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی، که در بیست و هشتمین روز ماه رمضان و در جلسه درس اخلاق ویژه ماه رمضان دفتر مقام معظم رهبری در قم سخن می‌گفت، با اشاره به صبر اظهار کرد: صبر به معنای سکون نیست و صبر در مقابل مصیبت ها و معصیت ها،  رضایت الهی را در پی دارد .

استاد اخلاق حوزه علمیه قم صبر در اسلام را برای تکامل انسان دانست و افزود: صبر در مکتب های دیگر برای خداوند نیست، گرچه عقلا نیز صبر را همیشه مدح کرده اند.

صبر با هدف کسب رضایت خداوند، بالاترین نوع صبر است

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به وظیفه همگانی صبر گفت: گرچه همه انسان ها باید در مقابل مصیبت ها صبر کنند، اما همه افراد در یک مرتبه از صبر نیستند و برخی افراد با هدف کسب رضایت خداوند در مقابل معصیبت ها صبر می کند که بنابر روایت معصومین بهترین نوع صبر است.

وی اظهار کرد: انسان اگر بداند که همه چیز او از خداوند است، صبر می کند و انسان باید برای ایجاد انگیزه در خود برای صبر کردن، مقایسه ای بین مشکلات خود با مشکلات مسلمانان صدر اسلام داشته باتشد.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به هدف از برگزاری آزمایش الهی اظهار کرد: برای مشخص شدن درجه انسان، امتحانانی از انسان توسط خداوند به صورت مستمر انجام می شود.

در جهاد بنده واقعی خداوند مشخص می شود

استاد اخلاق حوزه علمیه قم جهاد را از آزمایش های عیارسنج دانست و افزود: در قرآن آمده است که جهاد را بر شما واجب کردیم تا شما را امتحان کنیم و درون دل هایتان را محک بزنیم و اخلاص شما را امتحان کنیم، انسان شاید در جنگ شکست بخورد، اما آزمایش صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: جهاد برای مشخص شدن بنده ی واقعی خدا صورت می گیرد و انسان نباید مانند منافقین در زمان شکست فرار کند یا در موقع  پیروزی به دنبال غنیمت ها باشد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به امتحانات انسان گفت: انسان یاید بداند که برای رفتن به بهشت باید آزمایش های متعددی را بگذراند و یکی از این امتحانات جهاد است که انسان باید با شرکت در جهاد از این امتحان موفق خارج شود

رأی آوری یک کاندیدا نباید ملاک رأی دادن به او باشد

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به شیوه رای دادن در انتخابات اظهار کرد: انسان بدون توجه به امکان رای آوری، باید به یک کاندیدای با شعارهای انقلابی و دینی رای دهد و با این کار نشان می دهیم که اخرت را فدای دنیا نمی کنیم.

وی ادامه داد: گاهی اوقات فرد برای این  شعارهای انقلابی را سر می دهد تا نشان دهد این شعارها هنوز زنده است و ما با رای دادن به او، حتی در صورت شکستش، نشان دادیم که ارزش های انقلابی در میان مردم زنده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم رای به کاندیدایی با شعارهای انقلابی را نشانه خسته نشدن از انقلاب دانست و افزود: در انتخابات باید به دنبال کاندیداهایی باشیم که وجودشان را برای انقلاب اسلامی و اسلام فدا کردند و اعمال انسان براساس میزان معرفتش ، ظهور می کند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به عبارت مامور به تکلیف بودن گفت: در کار اخلاقی هم باید نتیجه را بخواهیم، اما انسان از حکمت های خداوند مطلع نیست و به هم دلیل نتیجه را همیشه ما رقم نمیزنیم.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به وظیفه افراد در شرکت در انتخابات اظهار کرد: ما باید براساس گفتار مقام معظم رهبری در خصوص لزوم شرکت در انتخبات توجه کنیم و با شرکت در انتخابات بهترین نفر را انتخاب کنم که البته در این راه محقق شدن نتیجه مورد عفلاقه مان ممکن نیست.

وی اضافه کرد: در این جا که مقام معظم رهبری حکم ولایی داده اند، اجرای آن حتی از سوی مراجع تقلید امری واجب است که البته نتیجه انتخابات و حکمت های آن را در اختیار خداوند است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها