کد خبر: ۱۵۵۶۶۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
بیژن نوباوه گفت: بسیاری از رایزنی‌هایی که این روزها در مجلس صورت می‌گیرد غیر منطقی و غیر اصولی است و به دلیل اینکه نمایندگان به اندازه کافی استقلال نظر دارند فشارهای بیرونی تاثیری در نظر کمیسیون فرهنگی ندارد.

بیژن نوباوه وطن در گفت وگو با خبرنگار سینمایی فارس با انتقاد از مصاحبه‌های قبل از رای اعتماد وزیران پیشنهادی با نمایندگان مجلس گفت: کل این مصاحبه‌ها اشکال دارد و برخی تلاش می‌کنند تا ناحق را حق و حق را ناحق کنند. روز گذشته نزدیک به 200 یا 300 نفر در مجلس شورای اسلامی بودند که من به شخصه حتی یک نفر از انها را تاکنون ندیده بودم و حتی اظهار نظر می‌کردند که فلان فرد آدم خوبی است که ما همه آنها را از کمیسیون فرهنگی به بیرون هدایت کردیم.

وی ادامه داد: حتی فردی تلفن زده است که آقای جنتی گزینه خوبی هستند و به آقای نوباوه بگوئید که من در رابطه با ایشان توصیه کرده‌ام!متاسفانه در حال حضر یک شرایط بسیار ضد اخلاقی حاکم شده است وافراد مختلف با دنبال کردن برای رای گرفتن گزینه‌های مورد نظر خود هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که واکنش اعضای کمیسیون فرهنگی به توصیه‌های بیرونی چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: مهمترین چالش و مشکل ما این است که بسیاری از افرادی که برای وزارت خانه‌های مختلف پیشنهاد می‌شوند شاید اکثریت آنها از دوستان ما هستند و حتی در طی 34 سال گذشته  با هم کار کرده‌ایم اما بسیاری از آنها ممکن است واقعا شرایط کاری را نداشته باشند و یا مناسب وزارتخانه پیشنهادی نباشند و ما هم سوالاتی می‌کنم که جوابی برای آنها نداشته باشند.

نوباوه تاکیدکرد: این مسایل مسولیت بسیار سنگینی را بر دوش ما می‌گذارد که به راحتی نمی‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم. با وزرای پیشنهادی جلسات طولانی برگزار می‌کنیم و حرف‌هایشان را می‌شنویم و صحبت‌های بسیار مختلف و متنوعی را مطرح می‌کنیم و برنامه‌هایشان را مطالبه می‌کنیم و حتی نسبت به برنامه‌هایی که از قبل داریم و تجریه‌هایی که از دولت قبل داریم نکاتی را منتقل می‌کنیم و بسیاری حتی جوابی برای سوالات ما ندارند و این‌ها مشکلاتی است که ما با آن روبرو هستیم تا در مورد یک فرد تصمیم‌گیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال برخی از وزرای پیشنهادی منطقی رفتار و برنامه‌هایشان را ارائه می‌کنند اما رفتار غیرقانونی و غیر منطقی که از بیرون مجلس انجام می‌شود و تماس‌های که گرفته می شود که حتی ما بسیاری از آنها را اصلا نمی‌شناسیم و یا پیامک می‌فرستند که فلان فرد گزینه خوبی است و به افراد بگوئید که من این پیامک را فرستاده‌ام، معلوم است که به ناحق به دنبال جایگاه خودشان هستند و حتی فرد پیشنهادی را هم نمی‌شناسند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی روز گذشته یکی از افراد شاخص عرصه ورزش در مورد وزیر ورزش با من صحبت‌ می‌کرد و وقتی من از ایشان پرسیدم که اصلا وزیر پیشنهادی را چقدر می‌شناسید؟ گفت خیلی شناخت ندارم اما به من گفته‌اند که در مورد ایشان رایزنی کنم!

نوباوه در ادامه اظهار داشت: بسیاری از رایزنی‌هایی که این روزها در مجلس صورت می‌گیرد غیر منطقی و غیر اصولی است و تلاشی برای رسیده به جایگاه‌های غیرمنطقی برخی از افراد است و نه تنها کمیسیون فرهنگی بلکه همه کمیسیون‌ها از این رفتارها ناراحت هستند،چرا که واقعا اجازه نمی‌دهند تا ما درست فکر کنیم. 

وی تصریح کرد: به اعتقاد من اهمیت کمیسیون فرهنگی از همه کمیسیون‌ها دیگر بیشتر است چرا که مسایل فرهنگی به گونه‌ای که به راحتی آمارها قبل دسترس باشد و بدانید چه مقدار خودرو تولید شده است و اصولا فردی که می‌خواهد در عرصه فرهنگی کار کند اهداف و برنامه‌های فرهنگی قابل اندازه‌گیری نیست و به همین دلیل کار ما خیلی سخت‌تر از کمیسیون‌های دیگر است و شاید چندین ساعت با وزیر پیشنهادی بحث و تبادل نظر کردیم که ببینیم آیا ایشان واقعا می‌تواند در این عرصه موثر باشد و مشکلات کشور در این حوزه را چه می‌داند و آیا اسناد بالا دستی را قبول دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به همین دلیل من فکر می‌کنم باید اجازه دهیم تا زمان بگذرد و حتی تا روز رای‌گیری هم نمی‌شود هیچ قضاوتی کرد چرا که نمایندگان تحت فشار بسیار زیاد لابی‌های بیرونی هستند.

نوباوه در پاسخ به این سوال که آیا گزینه‌های پیشنهادی برای ریاست سازمان سینمایی در نظر اعضای کمیسیون فرهنگی تاثیری دارد یا خیر؟ گفت: اتفاقا من می‌خواهم بگویم که وقتی در مور یک فرد رایزنی زیادی صورت می‌گیرد عکس‌العمل به او منفی است و وقتی افرادی که صاحب‌نظر نیستند تبلیغ یک نفر را می‌کنند من به شخصه نظرم برمی‌گردد و این فکر هم صد در صد غیرمنطقی است. بسیاری از افراد نامه می‌نویسند که من اصلا آنها را نمی‌شناسم و مورد مثبتی را از وزیر پیشنهادی گفته که وقتی تحقیق می‌کنیم متوجه می‌شویم درست است اما برخی از افراد به ظاهر صلاح حرف‌هایی می‌زنند که بعد ما متوجه می‌شویم این‌ها به دنبال منافع دیگری هستند و از جای دیگری تطمیع شده‌اند، بنابراین این توصیه‌ها واقعا روی ما هیچ تاثیری ندارد و چون نمایندگان به اندازه کافی استقلال نظر دارند فشارهای بیرونی تاثیری در نظر کمیسیون فرهنگی ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها