کد خبر: ۱۵۵۶۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس گنجینه ای است که می‌توانیم از آن بهره‌های فراوان ببریم و در عرصه‌های مختلف هنر به آن بپردازیم

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، مراسم افتتاحیه سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس و سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس امروز 16 مردادماه در سالن کوثر ستاد کل نیروهای مسلح با حضور فرماندهی کشوری و لشکری و همچنین هنرمندان عرصه سینما، تئاتر و ادبیات برگزار شد.

در ابتدای مراسم سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس به هدف از تاسیس دو سازمان اشاره کرد و گفت: رویکرد ما در بنیاد حفظ آثار نوبه نو شدن و تحول است و امیدواریم در شرایط فعلی بتوانیم بیش از پیش گام‌های مثبتی در جهت ارایه فرهنگ دفاع مقدس به نسل آینده باشیم.

کارگر: رویکرد بنیاد حفظ آثار به دنبال تعامل و تحول است

وی در ادامه تاکید کرد: ما علاوه بر تحول به دنبال تعامل هستیم. بنیاد نهادی بالنده است که در جهت تکامل پیشرفت با تاسیس دو سازمان در جهت پیشرفت، شتابی فزاینده داشته باشیم و با تعامل، تعمق و تفکر بتوانیم موفق عمل کنیم  و از نخبگان هنر و فرهنگ در این عرصه کمک بگیریم.

سردار کارگر تاکید کرد: دفاع مقدس گنجینه ای  ارزشمند که می‌توانیم از آن بهره‌های فراوان ببریم و در عرصه‌های مختلف هنر به آن بپردازیم و به مردم و جهانیان این مسئله مهم را بیان کنیم که ما از کشور و میهن خود دفاع کردیم.

در ادامه مراسم سردار سید مسعود جزائری معاون فرهنگی کل نیروهای مسلح در ادامه مراسم افتتاح دو سازمان گفت: دشمن با همه توان به مصاف انقلاب و نظام آمده است در چنین شرایطی ما هم باید با تمام قوا به مصاف دشمن برویم و صف محکمی در برابر آفند دشمن فراهم کنیم .

جزایری: باید از همه سرمایه‌ها و عناصر در مقابله با دشمن بهره ببریم

وی در ادامه تاکید کرد: ما در شرایط فعلی باید از همه منابع و سرمایه‌ها و عناصری که قدرت مقابله با دشمن را دارد باید به میدان برویم. در این صورت است که ما می‌تواند پدافند و آفند مفید داشته باشیم. دفاع مقدس گنجینه است و ما باید برای سالهای دور و متمادی از آن بهره ببریم و استفاده‌های لازم را از این گنج ببریم . ما این سرمایه را باید تبدیل به قدرت کنیم

سردار جزائری در ادامه گفت: بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس اقدامات مفیدی در این جهت انجام داده و با توجه به شرایط ویژه کار و همت مضاعفی صورت داده است تا بتوان با همگرایی و افزایش و ارتقاء توانمندی در این عرصه موفق عمل کند. رویکرد درونگرایی این بنیاد به برون سپاری تبدیل شده است که نگاهی مثبت و شایسته است.

جزایری: نیاز به تولید آثار برتر و فاخر در حوزه دفاع مقدس داریم

وی در خاتمه تاکید کرد: ما نیاز به تولید آثار برتر و فاخر در این حوزه داریم و در این راستا نیاز به نهضت ترجمه داریم دنیای خارج از کشور از ارزشهای دفاع ما هیچ نمی داند که در این عرصه باید بیشتر فعال بود. از سوی دیگر هنرمندان باید در ارایه مطالب و ترجمان سینمایی آن باید امانتدار باشند و به درستی رشادت‌ها را به نسل آینده انتقال دهند.

در این مراسم دکتر سید محمد حسینی وزیر دولت دهم به فعالیت در عرصه فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس نیازمند به توجه و دقت نظر هنرمندان است زیرا این فرهنگ باید به نسل آینده انتقال یابد. باید جوانان نسل بعد بدانند که ما چرا دفاع کردیم و قداست جنگ ما در چه بود؟ گنجینه گرانبها و گرانقدر دفاع مقدس در اختیار ما است و ما باید از آن به بهترین نحو بهره ببریم.

حسینی: نباید دچار موازی کاری شد.

وی در ادامه به فیلم «چ» اشاره کرد و گفت: چندروز گذشته فیلم سینمایی «چ» را دیدیم و تدوین و صداگذاری آن در حال انجام است. این فیلم درباره دو روز از رشادت‌های شهید است و می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. ما آثار خوبی می‌توانیم درباره شهید همت، باکری، خرازی، صیاد شیرازی و دیگران بسازیم. امیدواریم حرکت ارزنده تدوام یابد و نهادها و دستگاه‌های متعدد بدون آن‌که گرفتار موازی‌کاری باشند بتوانند در جنگ نرم انسجام و هماهنگی لازم را داشته باشند.

مراسم افتتاح دو سازمان با انتصاب رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس گلعلی بابایی ادامه یافت و معرفی رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی به هفته دیگر موکول شد.

در این مراسم کلیپی از مرور بر فیلم های برگزیده حوزه دفاع مقدس آماده و پخش شد و علاوه بر رونمایی از لوح دو سازمان توسط مقامات لشکری و کشوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم ثبت یادبود برروی لوح دو سازمان نیز صورت گرفت.

در این مراسم علاوه بر حضور اهالی سینما و تئاتر اهالی هنر و ادبیات نیز حضور داشتند که می‌توان به  جمال شورجه، فرهاد توحیدی، علیرضا داودنژاد، امیر اثباتی، سعید سعدی، داریوش باباییان، گلعلی بابایی،حبیب‌الله کاسه‌ساز، محمود آلادپوش، محمدمهدی عسگرپور ، سید زاده ، انسیه شاه حسینی و ... حضور داشتند. اجرای مراسم بر عهده سیدجواد هاشمی بود .در این مراسم با ارایه لوح تقدیر از زحمات سید محمد حسینی تقدیر به عمل آمد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها