کد خبر: ۱۵۵۵۸
زمان انتشار: ۱۷:۱۰     ۱۸ تير ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از شبستان، محمود احمدی نژاد، رییس جمهور پیش از ظهر امروز شنبه در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی کشور، مواجهه با مشکلات و داشتن برنامه جامع برای حل آن را نگاه مهندسی دانست و گفت: یک مهندس با نگاه مهندسی در برابر هیچ مشکل و پدیده ای متوقف نمی شود و برای هر مشکلی پاسخی دارد که با اولویت بندی و بر اساس نقشه راه حرکت کرده و به حل مسئله می پردازد و اگر این نگاه مهندسی در تمامی بخش های اداره کشور باشد هیچ مشکلی نخواهد ماند و همه چیز به شکل واضح حل می شود.

وی اظهار کرد: نظام مهندسی ساختمان، مجموعه‌ایست که همراه مردم و در کار سازندگی مدد کار مردم است. کار مهندسی با کارهای دیگر متفاوت است، چرا که تمام اجزاء آن باید در هماهنگی کامل با سایر اجزاء باشد.

رییس جمهور با بیان اینکه ادبیات و کار مهندسین در طول تاریخ به گونه ای بوده که همه مردم آنها را درک می کردند و با آن همراهی می کردند، تصریح کرد: کار مهندسی در طول تاریخ کشور با اندیشه و ذهن مردم گره خورده و همه مردم آن را درک و با آن همراهی می‌کردند.

وی با تاکید بر اهمیت آبادانی و ساختن ایران و اینکه کسی تردیدی در این خصوص ندارد، خاطرنشان کرد:‌ اگر یک ملت بخواهد عزیز بوده و از منافع، امنیت و حیثیت ملی خود دفاع کند و در مناسبات جهانی اثرگذار باشد و در تاریخ ماندگار باشد باید پیشرفته باشد و پیشرفت نیز فقط از طریق ساختن، سازندگی و کار به دست می‌آید.

رییس جمهور با بیان اینکه تمام امکانات برای ساختن ایران فراهم است، تصریح کرد: برای ساختن کشور در کنار بهترین نیروی انسانی، منابع طبیعی و شرایط آب و هوایی مناسب که در کشورمان موج می‌زند، نیازمند الگو و نقشه راه است و در این زمینه الگویی که مطرح است و مصمم هستیم آن را دنبال کنیم، الگوی ایرانی - اسلامی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های الگوی ایرانی اسلامی گفت:‌ در مسیر ساختن ایران نمی‌خواهیم پس از 30 سال تلاش و کوشش به جایگاه کنونی کشورهای غربی برسیم بلکه به دنبال رسیدن به یک جایگاه انسانی، اخلاقی و متعالی هستیم و وقتی از الگوی اسلامی سخن به میان می‌آید یعنی اینکه باید به جامعه‌ای برسیم که روابط انسانی در آن بر اساس احترام، کرامت، اخلاق و سلامت باشد و اعتماد و عدالت حاکم باشد و فاصله طبقاتی کمتر شده و تک تک انسان‌ها محترم و عزیز باشند.

رییس جمهور افزود: تمامی انسان‌ها بایستی از ارزش و کرامت برخوردار باشند و در جامعه به جای شهروند درجه یک و دو پاکی، امانتداری و سلامت حاکم باشد.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهور، وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ همواره نظام مهندسی منسجمی برای ساختن ایران حاکم بوده و امروز باید آن را احیاء کرد‏، گفت: شبکه قنوات ایران به لحاظ هیدرولژی ، سازه و مکانیک خاک و سازگاری آن به لحاظ محیط زیست با طبیعت در عین وجود تنوع در کشور از مهندسی ترین کارهای دنیاست.نگاه مهندسی حتی در کویر نیز وجود داشته که مردمان آن از زمستانی گرم و تابستانی سرد برخوردار بودند و در سازه های ایرانی استحکام ، سادگی ، زیبایی ، اتکاء به مصالح محلی کاملا مشهود است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد:‌ با اینکه سنگین‌ترین حوادث تاریخی در ایران رخ داده به نحوی که بارها توسط دشمنان به اشغال درآمده است ولی با وجود تمامی حوادث فرهنگ ایرانی از خرابه‌های اشغال سر برآورده و حتی اشغالگران را نیز تحت تاثیر خود قرار دادند و ایران همیشه ایران بوده است. مانند مغول ها که آداب، رسوم و دین آنها به رنگ ایرانی ها درآمد چرا که مردم ایران آنها را مدیریت کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۰
۰
۰
درود بر آقای احمدی نژاد....یگانه مرد خالص و خدوم ملت........ولی حیف که از دوست و دشمن خود دارد بدی می بیند به خصوص جریان انحرافی....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها