کد خبر: ۱۵۵۴۱۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۱۵ مرداد ۱۳۹۲

به گزارش ایسنا، در ادامه اولین نشست خبری رییس دولت یازدهم، خبرنگاری از روحانی پرسید شما در این نشست خبری گفتید که مایل به مذاکره با آمریکا هستید و در این زمینه منتظر اقدامات عملی و صادقانه آمریکا هستید. انتظار شما از گام‌های عملی آمریکا چیست؟

روحانی در پاسخ گفت: من اظهار تمایل نکردم و فقط گفتم برای منافع ملی حاضرم با همه کشورهایی که لازم باشد، صحبت کنم. من اشتیاق و تمایل خاصی نشان ندادم.

وی با بیان اینکه "انتظار ما این است که آمریکا پیام مردم ایران را بشنود"، افزود: ملت ایران در انتخابات 24 خرداد حماسه بزرگی آفریدند. در این حماسه با دنیا حرف زدند و دنیا هم این صدا را شنید به گونه‌ای که 55 کشور به ایران آمدند و پیام‌های تبریک فراوانی ارسال شد. آمریکا این پیام را بشنود. کار گروه فشار در آمریکا برای تشریح تحریم‌ها به معنای سردرگمی کاخ سفید است. توصیه می‌کنم کاخ سفید از این سردرگمی خارج شود و بر مبنای واقعیت تصمیم بگیرد. اراده ایران برای حل و فصل مسائل جدی است و اگر آمریکا هم جدی باشد، کارها پیش می‌رود.

در این بخش از نشست خبری، مجری برنامه به رییس‌جمهور گفت که وقت برنامه به پایان رسیده اما از شما می‌خواهم که به چند پرسش کوتاه دیگر پاسخ بدهید که این صحبت با اعتراض خبرنگارانی که موفق نشدند پرسش خود را مطرح کنند، مواجه شد.

رییس‌جمهور نیز گفت: من خواهش می‌کنم همکاران من و اصحاب رسانه سازوکاری عادلانه انتخاب کنند که این مشکلات دیگر پیش نیاید.

سپس روحانی در مورد استفاده از بانوان در کابینه اظهار کرد: قول من این بود که دولت تلاش کند فرصت‌های اجتماعی برابری را برای بانوان فراهم کند. من به این قول خود وفادارم و به این قول خود که از بانوان در زمینه مسائل کارشناسانه استفاده کنم نیز پایبندم. من از وجود چند خانم در هیات دولت استفاده می‌کنم اما اگر حتی یک وزیر خانم هم وجود داشته باشد، خانم‌ها نباید قانع شوند. به نظر من تمام عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه باید جبران شود. من در جلسات کابینه تاکید خواهم کرد که از بانوان صاحب تخصص و دانش استفاده شود، اما هدف این نیست که یک خانم در کابینه وجود داشته باشد که مثلا گفته باشد که حقوق بانوان رعایت شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها