کد خبر: ۱۵۵۳۹۰
زمان انتشار: ۱۸:۵۰     ۱۵ مرداد ۱۳۹۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر این‌که اگر غرب بر روند فعلی خود پا فشاری کرد، برنامه شما برای ادامه اقتصاد مقاومتی چیست؟ گفت: من گفته‌ام که به این رابطه بدبین نیستم. به این دلیل که ما با منطق و استدلال وارد مذاکره می‌شویم و در صحنه افکار عمومی هم منطق خود را بیان می‌کنیم. ما گام‌های بلندی برمی‌داریم، اما مودبانه و حکمت‌آمیز با دنیا حرف می‌زنیم. به گونه‌ای که دنیا بفهمد که جمهوری اسلامی ایران دنبال حقوق مسلم خود است.

روحانی در ادامه با اشاره به این‌که ما قصد تهدید یا دخالت در امور کشورهای دیگر را نداریم، تصریح کرد: این‌که در آینده چه خواهد شد، را در همان مقطع صحبت می‌کنیم. ما راهکار و مسیر دیگری را نیز مدنظر داریم که اگر لازم باشد آن را اجرا می‌کنیم ،اما هدف ما در حال حاضر این است که با گفت‌وگو و تعامل و بدبین نبودن، مسیر را دنبال کنیم.

روحانی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار سی‌بی‌اس که مبنی بر این‌که آیا شما در مجمع عمومی سازمان ملل با اوباما ملاقات می‌کنید و آیا دورنمایی از مذاکرات مستقیم بین دو کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: سفر من به نیویورک در دست بررسی است و من هنوز تصمیمی برای سفر نگرفته‌ام. این سفر ممکن است انجام شود یا نشود.

وی همچنین افزود: منافع ملی و احقاق حقوق مردم برای من مهم است و سایر مسائل، مسائل فرعی است. ما باید حسن‌نیت در مسوولان آمریکا و احترام متقابل را ببینیم و احساس کنیم که نگرانی‌های مشترکی بین دو کشور وجود دارد و دستور کارهای چندگانه‌ای در داخل آمریکا وجود نداشته باشد. ما باید اصل را درست کنیم، زیرا سایر مسائل، مسائل فرعی است.

در ادامه نشست خبری، روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره سازوکار پرهیز از اشرافی‌گری در کابینه گفت: اولین معیار ما اخلاق و معیارهای اخلاقی و انقلابی بوده است. بی‌تردید شرایط کشور ما سازگار با اشرافی‌گری نیست، زیرا در شرایطی که کشور در فقر و مشکلات اقتصادی به سر می‌برد، اشرافی‌گری نمی‌تواند مفهومی داشته است. تلاش ما این است که از هزینه‌های غیرضروری کاسته شود.

رییس جمهور با بیان این‌که رییس سازمان برنامه و بودجه در هفته آینده معرفی می‌شود، خاطرنشان کرد: شرایط بودجه هم پرهیز از اشرافی‌گری را گوشزد می‌کند. ما باید هزینه‌های غیرضرور را کم کنیم و در چارچوب انضباط دقیق مالی، فعالیت‌های عمرانی و اجرایی را پیش ببریم. مبارزه با هرگونه تجمل‌گرایی و عدم انضباط مالی از جمله مواردی است که دولت در آن تاکید دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها