کد خبر: ۱۵۵۲۵۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه کابینه آقای روحانی در مجموع خوب است اظهار داشت: ما مصمم به عدم حضور فتنه‌گران در کابینه هستیم.

به گزارش 598 به نقل از تسنیم، غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی دولت به مجلس، گفت: امیدواریم کابینه دولت آینده موفق شود.

وی افزود: ترکیب کابینه و پیشنهادات آقای روحانی عموما با استقبال روبرو شده است و نمایندگان در حال حاضر مشغول بررسی سوابق و توانمندی‌های وزرای پیشنهادی هستند و ما امیدواریم در هفته آینده این دولت بتواند کار خود را آغاز کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سوالی درباره اتفاقات رخ‌داده در دوران وزارت بیژن زنگنه در دوره اصلاحات گفت: بنده در شرایط فعلی مایل نیستم که راجع به تک تک آقایان وزرا اظهارنظر کنم، چرا که مسئولیت فراکسیون اصولگرایان را به عهده دارم و هنوز فراکسیون اصولگرایان به جمع‌بندی نرسیده است. اما تلاش می‌کنم که به دولت آقای روحانی کمک کنم، ولی فعلا درباره اسامی و اشخاص اظهارنظر نمی‌کنم.

حداد عادل در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه برخی از وزرای پیشنهادی عضو ستاد میرحسین موسوی و مهدی کروبی بوده‌اند، موضع فراکسیون اصولگرایان در این باره چیست، اظهارداشت: ما در بیانیه خود اسم آقای موسوی، کروبی و ستاد انتخاباتی را نبرده‌ایم، بلکه به فتنه اشاره کردیم و ملاک ما فعلا نبودن در فتنه است و بر سر آن شرط نیز استوار هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزرای پیشنهادی در فتنه فعال بوده‌اند، اظهار داشت: باید بررسی کنیم و ببینیم، چرا که اگر بگویم بله یا خیر به دنبال اسم اشخاص خواهید بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراکسیون اصولگرایان به طور مرتب تا روز رای‌اعتماد وزرا جلساتی را برگزار خواهد کرد.

حداد عادل در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر دیدار تعدادی از وزرای پیشنهادی با وی اظهار داشت: بیشتر وزرا با بنده دیدار کردند و شاید حدود 10 نفر شده‌اند و در این دیدارها برنامه‌های خود را مطرح کردند. همچنین تعدادی از مسئولان دولت جدید نیز با بنده دیدار کردند. ما در این دیدارها سعی می‌کنیم در یک فضای گفت‌وگو و تفاهم به وظیفه خود عمل کنیم.

وی همچنین گفت: مجموعا کابینه آقای روحانی خوب است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به این سوال که شما اعلام کردید که سعی می‌شود تا کابینه حسن روحانی معتدل‌تر شود گفت: منظور ما این است که عنصر افراطی در کابینه نباشد.

حداد عادل همچنین گفت: ما تلاش می‌کنیم که به آقای روحانی کمک کنیم تا شعار اعتدال محقق شود، اما امیدوارم اعتدال به سرنوشت شعار جامعه مدنی مبتلا نشود، چرا که جامعه مدنی شعار دولت دوم خرداد بود، اما هیچ کس جامعه مدنی و اصلاحات را معنی نکرد. به نظرم آقای روحانی مایل است تا منظور خود را از شعار اعتدال به نحو واضح و شفاف بیان کند و این باعث خوشحالی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها