کد خبر: ۱۵۵۰۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۱۸ تير ۱۳۹۰
اقدام قانوني براي تاسيس نظام سينمايي بايد انجام شود و عملكرد صنوف بايد به صورت قانوني دربيايد تا به‌طور مثال مانند تهيه‌كنندگان ما دچار 4 صنف مختلف نباشيم همچنين بايد قانون جامع سينما بازنگري و نوشته شود.
بولتن نیوز: برنامه سينماي هفت شب گذشته(17 تيرماه) ميزبان سيدمحمد حسيني(وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي) بود.

حسيني در اين برنامه؛ با اشاره به ابلاغ تشكيل سازمان سينمايي گفت: در آخرين جلسه شوراي عالي سينما تشكيل سازمان سينمايي به‌صورت نهايي بررسي شد و ابلاغ تشكيل اين سازمان ازسوي رييس جمهور اعلام شد. همچنين مقرر شد تا جزييات اين طرح طي ماههاي آينده اعلام شود.

حسيني با درخواست از تمامي اهالي سينما براي مشاركت در تشكيل اين سازمان گفت: سازمان نظام سينمايي يك نقطه عطف در تاريخ سينماست و ما امروز نياز به يك همگرايي براي اين سازمان داريم. بايد امروز به جاي استناد به آيه‌هاي ياس و اختلافات از سازمان سينمايي؛ ازاين شورا استفاده كنيم.


وي ادامه داد: در زماني كه وزارتخانه‌ها درحال ادغام شدن به يكديگر هستند، تشكيل سازمان نظام سينمايي و ارتقاي معاونت سينمايي نشان از اهميت سينما درنزد دولت و نظام است اما ما به دنبال تشكيل يك سازمان عريض و طويل نيستيم بلكه به دنبال سازمان چابك هستيم كه هدف اول آن توليد باشد.

وزير ارشاد با اشاره به وجود برخي اختلافات در بين اهالي سينما گفت: تلاش مي‌كنيم كه اختلافات موجود در سينما را حل كنيم و من معتقدم اگر اراده‌اي براي حل اين اختلافات وجودداشته باشد؛ اختلافات از بين مي‌رود اما اگر اختلافات به مسايل سياسي گره بخورد قابل حل نيست.

حسيني بااشاره به ساير مصوبات آخرين جلسات شوراي عالي سينما گفت: درآخرين جلسه شوراي عالي سينما مطرح شد كه با اعتبار فعلي نمي‌توان پاسخگوي همه نيازهاي سينما بود و ما به بودجه بيشتري نياز داريم البته بودجه فعلي در سال جديد از 50 ميليارد تومان به 80 ميليارد تومان رسيده است اما مقرر شد كه از اعتبارات پيش بيني نشده هم استفاده كنيم.

وي ادامه داد: امسال 8 ميليارد تومان براي استهلاك ديون سينماداران و سينماگران و اهالي سينما كه براي ساخت فيلم به نهادها و سازمان‌ها بدهكار هستند؛ درنظر گرفته شده است. همچنين 15 ميليارد تومان براي تاسيس پرديس‌هاي سينمايي اختصاص يافته است.

حسيني ادامه داد: طرح تاسيس صندوق بيمه اهالي فرهنگ وهنر با همكاري وزارت كار، رفاه و تعاون تصويب شد و مبلغ 50 ميليارد تومان به‌عنوان سرمايه اوليه اين صندوق درنظر گرفته شد.

وزير ارشاد استرداد 4 درصد ماليات بر ارزش افزوده به سينماگران، به‌روز كردن جدول ورود كالاها و ادوات سينمايي با هدف حل مشكلات گمركي و معاف شدن خدمات سينمايي از سود بازرگاني را از ديگر برنامه‌هاي مصوبات در شوراي عالي سينما بيان كرد و افزود: وزارت رفاه و شهرسازي زمين‌هايي را براي ساخت شهرك و تاسيسات سينمايي با 10 درصد تخفيف و به‌صورت اقساط 20 ساله است قرار است كه به بخش خصوصي واگذار كند.

وزير ارشاد؛ ساماندهي صنوف را از ديگر برنامه‌هاي حوزه سينما برشمرد و افزود: اقدام قانوني براي تاسيس نظام سينمايي بايد انجام شود و عملكرد صنوف بايد به صورت قانوني دربيايد تا به‌طور مثال مانند تهيه‌كنندگان ما دچار 4 صنف مختلف نباشيم همچنين بايد قانون جامع سينما بازنگري و نوشته شود.

وي حمايت از اكران را از ديگر برنامه‌هاي اين حوزه برشمرد و افزود: حمايت از اكران‌ فيلم‌هاي فرهنگي و فاخر ازجمله برنامه‌هاي ماست و در اين راه تا سقف 15 درصد از بليت‌هاي اين‌گونه فيلم‌ها خريداري و دراختيار بخش‌هاي مختلف قرار داده مي‌شود و از آنها حمايت مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها