کد خبر: ۱۵۴۶۳۹
زمان انتشار: ۲۲:۴۶     ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
مدير عامل باشگاه پرسپوليس گفت:دريافتي پرسپوليس از حق پخش بايد يک شانزدهم باشد، نه يک سي‌ا.
به گزارش سايت رسمي باشگاه پرسپوليس،محمد رويانيان درباره نشست برگزار شده با روسا و دبيران فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ و اتحاديه فوتبال باشگاه‌هاي کشور اظهار داشت: ما چند موضوع مهم را در اين نشست مطرح کرديم. اولا اينکه ميزان درآمد دريافتي از محل حق پخش تلويزيوني نبايد اينقدر باشد. آنچه که سازمان ليگ دريافت مي‌کند و صدا و سيما بابت حق پخش تلويزيوني به باشگاه‌ها مي‌دهد مبلغ کمي است و بايد پيگيري کنيم و حق پخش واقعي به سازمان ليگ و باشگاه‌ها پرداخت شود.

وي ادامه داد: موضوع مهم ديگري که مطرح کرديم اين بود که ميزان دريافتي پرسپوليس و استقلال از محل حق پخش تلويزيوني، تبليغات دور زمين و بليت فروشي بسيار کم است و در اين باره با ارائه آمار و ارقام توضيحاتي دادم که مسوولان فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ و اتحاديه فوتبال باشگاه‌ها تا حدودي قانع شدند و حتي از ما بابت پيگيري اين مسائل و دفاع از حق و حقوق باشگاه‌ها و باشگاه خودمان تشکر کردند.

مدير عامل پرسپوليس خاطرنشان کرد: مي‌خواهم يک واقعيت را بگويم، ميزان دريافت حق پخش تلويزيوني براي کل باشگاه‌ها 30 ميليارد تومان است که اين مبلغ با حق پخش واقعي بسيار تفاوت دارد و آنچه که به باشگاه‌ها پرداخت مي‌شود مبلغ ناچيري است. حق پخش تلويزيوني و مبلغ آن بايد افزايش پيدا کند.

وي در ادامه افزود: علاوه بر اين، ما محاسبه کرديم و مشخص شد که ميزان دريافتي پرسپوليس از حق پخش تلويزيوني يک ميليارد تومان است. يعني يک سي‌ام، اگر فصل گذشته ليگ برتر داراي 18 تيم بود، ميزان دريافتي پرسپوليس بايد يک هجدهم باشد و حالا که ليگ برتر 16 تيمي است، ميزان دريافتي پرسپوليس اگر بخواهند آن را همطراز با تيم‌هاي بدون طرفدار و کم طرفدار بدانند و امتياز ويژه‌اي قائل نشوند بايد يک شانزدهم باشد اما آنچه که ما دريافت مي‌کنيم يک ميليارد تومان از 30 ميليارد تومان است. يعني يک سي ام. در حالي که اگر بر مبناي همين 30 ميليارد، پرسپوليس را بدون در نظر گرفتن امتياز ويژه و همطراز با ساير باشگاه‌ها بدانند، دريافتي ما بايد بيشتر از يک ميليارد تومان باشد. ما اين مباحث را مطرح کرديم و گفتيم وقتي 18 تيم ليگ برتري وجود دارد و ميزان حق پخش تلويزيوني شما 30 ميليارد تومان است چرا به ما يک ميليارد تومان مي‌دهيد. ما اين اعتراض‌ها را مطرح کرديم.

محمد رويانيان گفت: درباره تبليغات دور زمين هم همينطور است. به هر حال اين يک واقعيت است که پرسپوليس و استقلال تيم‌هاي پر طرفدار اين مملکت هستند و بازي‌هاي اين دو تيم که پخش مستقيم مي‌شود و به طور طبيعي بايد ميزان دريافتي آنها بيشتر نيز باشد اما متاسفانه نه تنها اينطور نيست بلکه ما به نوعي از همين حق پخش ناچيز حق خود را به طور کامل دريافت نمي‌کنيم.

محمد رويانيان تصريح کرد: بنده هفته گذشته با آقاي تقدس‌نژاد در صدا و سيما جلسه داشتيم و اعتراض خود را به حق پخش تلويزيوني و 30 ميلياردي که صدا و سيما در نظر گرفته اعلام کردم. به معاون محترم صدا و سيما گفتم؛ آنچه که شما به باشگاه‌ها پرداخت مي‌کنيد با واقعيت فاصله فراواني دارد. بنده ديروز هم گفتم و امروز هم مي‌گويم؛ ميزان درآمد دريافتي صدا و سيما از پخش برنامه 90 بيشتر از دريافتي کل فصل باشگاه است. منظورم هم اين نبود که اين درآمد به جيب بنده خدا فردوسي‌پور مي‌رود. بلکه منظورم اين بود که برنامه 90 چنين درآمدي را براي صدا و سيما ايجاد مي‌کند. وقتي صدا و سيما از محل فوتبال اين همه درآمد دارد چرا باشگاه‌هاي ما بايد اين همه مشکلات مالي داشته باشند و نتوانند حق و حقوق خود را بگيرند.

مدير عامل باشگاه پرسپوليس گفت: علاوه بر اين اگر پرسپوليس را همطراز با تيم‌هاي کم طرفدار و بدون طرفدار بدانند، پرسپوليس مي‌بايست يک شانزدهم حق پخش تلويزيوني را دريافت کند که هرگز اينطور نيست و دريافتي ما از محل حق پخش يک ميليارد تومان يعني يک سي‌ام است. چرا بايد اينگونه باشد؟ ما اين مسائل را مطرح کرديم و مسوولان فدراسيون و سازمان ليگ نيز با سعه صدر حرف و نظرهاي ما را شنيدند و تقريبا به ما حق دادند.

مدير عامل پرسپوليس در ادامه افزود: در پايان مقرر شد آقاي عزيزا... محمدي رئيس محترم اتحاديه فوتبال جلسه‌اي سراسري با حضور مديران باشگاه‌ها تشکيل دهد تا اين مسائل در آنجا مطرح شده و حق و حقوق باشگاه‌ها پيگيري شود. اميدوارم که بتوانيم به يک نتيجه خوب و منطقي برسيم و باشگاه‌ها رفته رفته حق واقعي خود را از محل حق پخش تلويزيوني، تبليغات دور زمين و بليت فروشي دريافت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها