کد خبر: ۱۵۴۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۱۶ تير ۱۳۹۰

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بولتن نیوز گفت: رعایت موازین شرع مقدس اسلام در خصوص اختلاط بین زن و مرد، در تمام مراکز اداری و دانشگاهی کشور لازم می باشد.

به گفته ملک محمدی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها به این معنا نیست که کلاس های دانشگاهی به صورت جداگانه و به شکل زنانه و مردانه تشکیل شود، بلکه به این معناست که در یک کلاس هم دانشجو خانم و هم آقا به کسب علم از استاد می پردازند، اما در یک سوی کلاس خانم ها و در سوی دیگر آقایان می نشینند.


ملک محمدی اضافه کرد: از نظر ما این طرح که نهایتا در کسب علم و دانش نیز به دانشجویان کمک خواهد کرد، طرح خوب و پسندیده ای است.

وی با اشاره به اینکه محیط  دانشگاهی محیط سینمایی نیست، افزود: ضرورتی ندارد در کلاس های دانشگاهی دانشجویان مختلط در کنار یکدیگر قرار گیرند و باید بر فضای کلاس نظم حکم فرما باشد. این نوع نشستن نوعی نظم اجتماعی است که نهایتا در کسب بهتر دانش نیز تاثیر بسزایی دارد.

از آن جا که برخی افراد و گروه ها، تعریف دیگری از طرح تفکیک جنسیتی ارائه داده اندو تصور می کنند که باید کلاس ها کاملا جدا از هم باشد و این موضوع هزینه های زیادی را به دانشگاه ها تحمیل می کند، بهتر است که در این اجماع نظر ایجاد شود تا فضای علمی ضمن این که اخلاق و اداب و رسوم و قانون را رعایت می کند از رشد علمی کاسته نشود ومشارکت زن و مرد در عرصه جامعه لطمه نخورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها