کد خبر: ۱۵۴۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۱۶ تير ۱۳۹۰
حجت‌الاسلام سعيد بهمني امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبريك سالروز ولادت امام زين‌العابدين(ع) با بيان اينكه امام زين‌العادين(ع) موقعيت‌هاي سخت و شديد را تحمل كردند، اظهار داشت: پيشواي چهارم شيعيان در كربلا حضور داشتند و وضعيت كربلا و سختي‌هاي كوفه و شام به اندازه‌اي براي حضرت سخت بود كه تمام عمر خود را درباره واقعه عاشورا گريه مي‌كردند و اين امام بزرگوار يكي از گريه‌كنندگان تاريخ است.
به گفته وي گريه فرزند نوادگان پيامبر اكرم(ص) براي عموم مردم آن دوران بسيار مهم و تاثيرگذار است و گريه‌هاي امام سجاد(ع) درباره واقعه عاشورا و كربلا نيز حامل پيام عاطفي عاشورا بود.
مديرگروه علوم قرآن مركز فرهنگ و معارف قرآن خاطرنشان كرد: حضرت زهرا(س) در فرصتي كه داشتند با گريه پيام عاطفي خود را منتقل مي‌كردند و گريه امام سجاد(ع) از سابقه گريه مادرشان حضرت زهرا(س) برخوردار است.
وي عنوان داشت: شيعيان در گريه‌ها عواطف خود را معطوف به موضوع ويژه كرده و براي همه اهداف بلند، والا و لطافت‌هاي حادثه گريه مي‌كنند و گريه‌هاي آنها به منظور بي‌تابي و شكايت نسبت به موضوع خاص نيست.
به گفته بهمني گريه، عاطفه متعالي و هدفمند است و گريه شيعه و اهل بيت(ع) پاياني ندارد چراكه براي ارزش‌هاي والا گريه مي‌كردند.
وي خاطرنشان كرد: حضرت سجاد(ع) در قالب دعاها پيام گويايي دارد و صحيفه سجاديه حامل معاني بلندي است كه برخي اين كتاب را خواهر قرآن خواندند و به تعبير امام خميني(ره) اين كتاب قرآن صاعد است.
مديرگروه علوم قرآن مركز فرهنگ و معارف قرآن بيان داشت: عالي‌ترين مضامين و معارف ديني و اسلامي در صحيفه سجاديه نهادينه شده است.
وي تصريح كرد: برخي مضامين در صحيفه سجاديه وجود دارد كه مي‌توان از اين مضامين و نكات علوم تجربي را استخراج كرد.
بهمني با اشاره به رساله حقوق پيشواي چهارم شيعيان بيان داشت: رساله حقوق اين امام بزرگوار زيباترين تعامل بين انسان‌ها را به هر شكل و قالبي تبيين كرده و قابل استفاده در فرازمان و فرامكان است.
وي خاطرنشان كرد: امام سجاد(ع) از تقيه به عنوان روش مبارزاتي استفاده كرد تا شيعه را از اين معبر تاريخي عبور دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها