کد خبر: ۱۵۴۲۸۱
زمان انتشار: ۱۷:۴۰     ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
جدايي «مجتبي جباري» از تيم فوتبال استقلال تهران به دليل آنچه اين بازيكن صريح اللهجه بيان حقايقي در مورد باشگاه استقلال عنوان كرده، همچنان نقل محافل فوتبالي است، اما موضوعي كه اكنون بيش از بيش آشكارشده، جدال نابرابر مسوولان باشگاه استقلال با ستاره سابق آبي پوشان است.
ايرنا: اواخر فصل گذشته فوتبال، مشكلات مديريتي ومالي باشگاه استقلال به رغم كسب نتايج مطلوب آبي پوشان كاملا نمايان شد و اعتراض شديد اعضاي اين تيم، از كادر فني گرفته تا كادرپزشكي وبازيكنان، ازوضع موجود را نيزبه دنبال داشت؛ اما كنارگذاشته شدن برخي معترضان و در رأس آنها «مجتبي جباري» هافبك خوش فكر و تاثيرگذار آبي پوشان به جرم بيان حقايقي در مورد ضعف مديريتي باشگاه، آن هم با انتشار بيانيه اي شديداللحن تعجب اهالي فوتبال را برانگيخت!
 
از همان روزي كه مسوولان باشگاه استقلال بيانيه اي با ادبياتي خاص عليه جباري منتشر كردند، مشخص بود كه شمشير را براي اين بازيكن از رو بسته اند و به هر طريق ممكن به دنبال محو كردن ستاره اي هستند كه به گواه اكثر كارشناسان نقش پررنگي در موفقيت هاي سال هاي اخير آبي پوشان داشت. موفقيتي كه مديريت باشگاه برخلاف جريان سازي ها نقش چنداني در آن نداشت؛ چرا كه از همان ابتدا نتوانست به وعده و وعيدهاي خود در قبال اعضاي تيم عمل كند و آبي پوشان تنها با غيرت و تعصب مثال زدني وبه عشق هواداران پرشمار استقلال، قهرماني ليگ برتر باشگاه هاي ايران شدند و به جمع هشت تيم برتر آسيا نيز صعود كردند.

اما ستاره محو نشد. هافبك ملي پوش و البته صريح اللهجه فوتبال ايران كه ? سال از عمر فوتبالي خود را در تيم استقلال گذرانده بود، ?? تيرماه و دوهفته پس ازانتشار بيانيه شديداللحن باشگاه استقلال به تيم سپاهان اصفهان پيوست و اين موضوع نگراني شديد هواداران و كادر فني استقلال را به همراه داشت؛ چرا كه آنان به خوبي مي دانستند «مجتبي جباري» نقش پررنگي در موفقيت هاي به دست آمده داشته و به نوعي روشن كننده موتور گلزني آبي پوشان در سال هاي اخير بوده است.

سرمربي تيم استقلال كه همزمان با پيوستن جباري به سپاهان، همراه با آبي پوشان در اردوي تداركاتي اوكراين حضور داشت و جباري بدون اينكه او در جريان قرار گيرد توسط مسوولان باشگاه از تيم كنار گذاشته شده بود پس از بازگشت به تهران، نگراني خود از جدايي جباري اعلام كرد و گفت: اي كاش كار به اينجا كشيده نمي شد و جباري از استقلال نمي رفت.

درفوتبال حرفه اي كه ليگ ايران اكنون سيزدهمين دوره آن را به يدك مي كشد جدايي بازيكن از يك تيم و پيوستن او به تيم ديگر امري طبيعي محسوب مي شود اما اينكه مسوولان باشگاه پس از جدايي بازيكن و پيوستنش به تيم ديگر، باز هم دست از سر او بر ندارند و با هجمه هاي فراوان همچنان به دنبال تخريب او دربين هواداران و اهالي فوتبال باشند موضوعي است كه فقط در فوتبال حرفه اي ايران ديده مي شود!

معاون جوان و جوياي نام باشگاه استقلال ساعاتي پس از پيوستن جباري به تيم سپاهان، از درگيري سال گذشته هافبك سابق آبي ها با مديرعامل باشگاه پرده برداشت وبا بيان اينكهبد نيست هواداران استقلال از برخي مسايل آگاه شوند درصدد خدشه دار كردن وجهه جباري در بين هواداران بود اما غافل از اينكه هر سلام، عليكي هم دارد.

معاون باشگاه استقلال اظهارداشت: سال گذشته جباري قصد حمله به مديرعامل استقلال را داشت كه من مقابل فتح الله زاده قرار گرفتم تا خوشبختانه يا متاسفانه مشت حواله شده جباري به سينه من برخورد كند.پزشكان بيمارستان آتيه هم هستند و مي توانند گواهي بدهند كه چه صدماتي به من وارد شد.

وي افزود: نمي خواستم حرف بزنم اما اين چند خط را هم براي اين گفتم كه آقايان بدانند ما لال نيستيم و بلديم حرف بزنيم.

چند هفته پس از رسانه اي شدن موضوع درگيري جباري با مديرعامل استقلال، ستاره سابق آبي ها سكوت خود را شكست و اعلام كرد از مشتي كه به مديرعامل باشگاه استقلال زده پشيمان نيست، چرا كه فتح الله زاده به او دروغ گفته و به پدرش هم توهين كرده است.

مديرعامل باشگاه استقلال زيرمجموعه اي عريض و طويل از جمله معاونان و مشاوران حقوقي، اجرايي، ورزشي، فرهنگي و رسانه اي دارد و اگر چه با تاكيد بر اينكه جباري را به دادگاه مي كشاند، اظهار داشته كه تا روزدادگاه درباره اين بازيكن اظهارنظر نمي كند اما با زبان سايرمنصب داران درباشگاه همچنان به جباري مي تازد و هجمه ها عليه اين بازيكن را شديدتر هم مي كند.

ازآن طرف، بازيكن سابق آبي پوشان بايد خود به تنهايي مقابل تمامي اين همجمه ها ايستادگي و از حق خود دفاع كند.البته شايدمسوولان باشگاه سپاهان كه تاكنون درقبال هجمه هاي مسوولان استقلال عليه جباري سكوت اختيار كرده اند نيز به ميدان بيايند و از جباري دفاع كنند؛ چرا كه مواردي از اين دست تمركز بازيكن مطرح آنان را برهم مي زند و سبب كاهش كارايي او در تيم مي شود. جباري تنها يك بازيكن فوتبال است ومانند مديرعامل مجموعه اي عريض وطويل در زيرمجموعه خود ندارد. تنها پشتوانه جباري هواداران فهيم فوتبال هستند.

باشگاه هاي ورزشي در كشورمان عنوان فرهنگي را نيز با خود به يدك مي كشند اما به راستي آيا بستن تيم با وعده و وعيدهاي توخالي و اهانت به نزديكان يك بازيكن با عنواني كه اين باشگاه ها يدك مي كشند سازگار است!؟

امير قلعه نويي سرمربي تيم فوتبال استقلال كه در هفته هاي اخير اظهارات مختلفي در خصوص نبود بازيكني جايگزين براي «مجتبي جباري» داشته است، پنجشنبه شب پس از شكست ? بر يك آبي پوشان مقابل سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادي، بار ديگر اين موضوع را تاييد كرد كه استقلال هافبك بازي سازي كه بتواند مهاجمان را به خوبي تغذيه كند در اختيار ندارد.

مديريت باشگاه استقلال كه درسال هاي اخير با جريان سازي هاي رسانه اي توانسته جايگاهي بين هواداران پيدا كند، زماني كه «سيداحمد رسولي نژاد» رياست هيات مديره اين باشگاه را بر عهده داشت و قلعه نويي نيز با تلاش هاي او به استقلال بازگشت، مخالف حضور مجدد امير قلعه نويي در راس كادر فني آبي پوشان بود، اما به يكباره تغيير موضع داد و حامي قلعه نويي شد!

گفته مي شود يكي از دلايل تخريب وجهه جباري، محبوبيت بيش از پيش اين بازيكن تاثيرگذار در بين هواداران استقلال است؛چرا كه در اين باشگاه نبايد فردي به غير از خودي ها محبوب باشد! اگر چنين چيزي صحت داشته باشد، شايد در آينده «فرهاد مجيدي» و « امير قلعه نويي » نيز با رفتارهايي مشابه مانند آنچه براي جباري پيش آمد مواجه شوند!

حال كه كار «علي فتح الله زاده» و «مجتبي جباري» به گفته مديرعامل باشگاه استقلال به دادگاه و كميته انضباطي فدراسيون فوتبال كشيده شده، از مسوولان حقوقي و انضباطي انتظار مي رود بدون اينكه تحت تاثيرجريان سازي ها قرارگيرند، تمامي جوانب اين اختلاف و درگيري را در نظر گيرند وضمن روشن ساختن افكار عمومي،هرچه زودتر راي مناسبي صادركنند تااين جدال تاسف برانگيز كه اذهان فوتبال دوستان را آزرده خاطر كرده است و در شان باشگاه هاي فرهنگي و ورزشي و فوتبال كشورمان نيز نيست خاتمه يابد.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها