کد خبر: ۱۵۴۲۴۵
زمان انتشار: ۱۵:۲۰     ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
امام جمعه اهواز درگفتگو با هم اندیشی :
حماسه اخیر با پیوند عمیق امام و امت رقم خورد که دشمن هیچ موقع نتوانست این پیوند عمیق را تحلیل کند و به این جهت شکستهای بزرگی هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب متحمل شد
به گزارش 598، حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا حاجتی امام جمعه شهر اهواز در گفتگو با خبرنگار هم اندیشی به تحلیل انتخابات ریاست جمهوری پرداخته که مشروح این گفتگو درادمه می آید. 


هم اندیشی: مقام معظم رهبری از ابتدای سال ۹۲بر لزوم تحقق حماسه سیاسی تاکید کردند و این اتفاق در روز ۲۴خرداد ماه اتفاق افتاد تاثیر و ابعاد این حماسه سیاسی را در داخل و خارج چگونه ارزیابی می¬کنید؟ 

حجت الاسلام حاجتی: با رهنمودها و حمایتهای داهیانه مقام معظم رهبری یک حماسه به یاد ماندنی و باشکوه رقم خورد . البته در فرهنگ دینی ما این حماسه آفرینی ها همواره دو وجه و دو جهت داشته است یکی امام و یکی امت .
حماسه اخیر با پیوند عمیق امام و امت رقم خورد که دشمن هیچ موقع نتوانست این پیوند عمیق را تحلیل کند و به این جهت شکستهای بزرگی هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب متحمل شد با بررسی و تحلیل عمیق و وثیق این حماسه به پیوند عمیق بین امت و امام و ولی فقیه بیشتر پی می بریم

هم اندیشی:تاثیر این حماسه سیاسی خصوصا پس از انتخابات ۸۸ را چه می دانید؟ 

دشمن بعد از ناامیدی از فتنه ۸۸ و به طور دقیقتر از فردای راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۸۸ مجدداً سعی کرد با ترفندهای مختلف این روند طوفانی پیشرفت انقلاب را مهار کند .سالها پیش مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن به این تحلیل رسیده است که اگر نتواند حرکت الهام بخش انقلاب اسلامی را مهار کند انقلاب اسلامی اسلام می تواند اندیشه و تفکر خود را به جهان صادر کند .به همین دلیل دشمن در پی این بود که چراغ خاموش حرکت کند. 

آنها به این نتیجه رسیدند که باید با ترفندهای گوناگون وبا استفاده از نظریه پردازان مختلف برای این مرحله گذر برنامه¬ریزی کنند و ما تا قبل از برگزاری انتخابات باشکوه۹۲ با انواع توطئه های خطرناک و پیچیده مواجه بودیم که متأسفانه در بعضی از موارد بعضی از افراد در داخل جاده را برای دشمن هموار می کردند . 


هم اندیشی : منظور ازافرادی که درداخل درمسیر دشمن حرکت می کردند چه کسانی است؟
منظور م کسانی بودند که در داخل با رهنمودهای رهبری و ولایت فقیه زاویه می گرفتند و علیرغم تمام برنامه ریزیهای خارجی و هماهنگیهای داخلی و فشارهای اقتصادی و تحریمهای بی سابقه علیه صنعت نفت، بانکها ،بیمه و جنگ روانی شدید دشمن با همکاری بعضی از عناصر خودفروخته و تحمیل فشار بر قشر متوسط و ضعیف جامعه و فشارهای همه-جانبه و از طرفی با تکرار تهدیدات پوچ و توخالی در صدد این بودند که مردم را از شرکت در مهمترین انتخابات چهارسال اخیر مأیوس کنند. 


هم اندیشی : اگر حماسه سیاسی اتفاق نمی افتاد و مردم حضور باشکوه درانتخابات نداشتند چه می شد؟
اگر مردم در این انتخابات حضور باشکوه نداشتند طمع دشمن برای هجمه همه¬جانبه علیه جمهوری اسلامی بیشتر می شد ولی به خاطر این حضور آگاهانه و از آنجایی که مقام معظم رهبری این سال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند و با ارشادات و رهنمودهای مشفقانه که همه اعم از داخل و خارج به آن اذعان دارند دشمن دچار یأس و ناامیدی شد. 

آثار این حماسه را هم اکنون از سردرگمی و تحیر و همچنین در عدم ثبات در موضعگیریهای دشمن می توان فهمید و فشارهایی که بعضی از عناصر مستقل در غرب برای مذاکره با ایران مطرح می کنند و حتی تهدیدهای توخالی رژیم صهیونیستی ناشی از همین حضور مردم می تواند باشد و در یک کلام می توان گفت و همان چیزی که مد نظر مقام معظم رهبری بود اتفاق افتاد و سی وپنج سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این حماسه چیزی جز پیوند بین امام و امت نیست. 


هم اندیشی:ایا شما پیروزی آقای روحانی را پیروزی اصلاح¬طلبان می¬دانید یا خیر؟
هر تحلیلگر منصفی که وقایع سیاسی سالهای قبل را بررسی می¬کند می¬داند که جریان موسوم به دوم خرداد که در سال ۷۶ ظهور پیدا کرد ناتوانی و ضعف خودش را در حراست از آرمانهای امام راحل و به تبع آن مقام معظم رهبری در سالهایی که امور اجرایی کشور را در دست داشتند به منصه ظهور رساند و این افراد البته به جز افرادی که دلسوز نظام بودند تاریخ مصرفی داشتند که تمام شده است. 

رأی به آقای روحانی رأی به اصلاح طلبی نبود بلکه رأی به نظام اسلامی و تأیید دوباره آن بود و می بینیم که عناصر تندرو اصلاح طلبی از این قضیه خوشحال نیستند و همچنین اخیراً آقای روحانی بزرگترین سرمایه اش را رهنمودهای مقام معظم رهبری می داند که ما امیدواریم در این راه باقی بمانند. 


هم اندیشی:به نظر شما مشی آقای روحانی در انتخاب کابینه باید به چه شکلی باشد؟ 

حاجتی: اصولگرایان برعکس بعضی از عناصر اصلاح طلب قصد ندارند فضایی را بوجود بیاورند که شائبه تحمیل نظریات و یا افراد به آقای روحانی به نظر بیاید، گرچه بعضی از افراد تا این حد که فلان وزیر چه کسی باشد پیش رفتند. 

به هرحال انتظار مردم این است که ایشان کابینه موفق و کارآمد تشکیل بدهدو امیدواریم که افرادی را برای کابینه انتخاب کند که در برهه های مختلف امتحان پس داده باشند و مخصوصاً از افرادی که در فتنه ۸۸ امتحان خوبی پس ندادند استفاده نکند 


هم اندیشی:در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری انتقاداتی از دولت فعلی شد به نظر شما این انتقادات تا چه حد بجا و تا چه حد خارج از انصاف بود؟ 

حاجتی:ملاک باید در این مورد آخرین دیدار دولت با مقام معظم رهبری باشد که آقا در این دیدار از زحمات کارهای ارزشمند دولت بسیار تشکر کردند البته در بعضی موارد از جمله تبعیت از امام امت و جریان انحرافی آقای احمدی نژاد موضع گیری خوبی نداشتند و در این موارد انتظار بیشتری از ایشان می رفت. 


هم اندیشی:به نظر شما مهمترین نقاط قوت دولتهای نهم و دهم را چه مواردی می¬دانید؟
این نکته را باید یادآور شد که منظور از دولت یک شخص نیست بلکه مجموعه عظیمی از افراد است که در حال خدمت¬رسانی به مردم هستند و در دولتهای نهم و دهم این فرصت بوجود آمد که تعداد زیادی از نیروهای مؤمن ،کارآمد،خدوم و متعهد وارد بدنه اجرایی کشور شدند.
 
نیروهایی که آهنگ کار را با ارزشهای دینی و اعتقادی و انقلابی هماهنگ کرده بودند و توانستند تحول عظیمی در عرصه اجرایی کشور بوجود بیاورند که این مسأله هم مطالبه عمومی جامعه بود ولی در سالهای آخر دولت این روند تغییر کرد که واکنش عناصر حزب الله را هم بدنبال داشت.

هم اندیشی: شما نقش مجلس در این تغییر خصوصاً در سالهای پایانی دولت را چگونه ارزیابی می کنید؟
در برهه فعلی بیان این مطالب خیلی به صلاح نیست چون مجلس وارد مرحله جدیدی شده است و دولت هم مرحله انتقالی را طی می¬کند و باید در این زمینه توصیه¬های مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهیم که دولت و مجلس هر کدام جایگاه خاص خودشان را دارند و دورکن اساسی نظام به همراه قوه قضائیه هستند و هماهنگی و همراهی آنها می تواند اثرات مثبت زیادی داشته باشد. 

این قضیه با تشکیل یک اتاق فکر مشترک قابل حل و فصل است که حتی می تواند در عرصه جهانی و برای کل مسلمانان جهان مفید باشد و توصیه بنده به نمایندگان مجلس و کارگزاران دولت همان توصیه مقام معظم رهبری است که مردم کارهای اینها را زیر نظر دارند و هر جا پرچم دفاع از ارزشهای اسلامی و انقلابی را بلند کنند مردم طرفدار اینها هستند. 


هم اندیشی: اگر نکته پایانی به نظرتان می رسد بیان کنید؟
حاجتی:با توجه به بیانات مقام معظم رهبری ما در یک پیچ تاریخی و نقطه عطفی در تاریخ جهان قرار داریم و موج اسلام¬خواهی و اسلامگرایی بشدت در حال شکل گرفتن است ودشمن درصدد جلوگیری و مقابله با این موج توفنده است و ما باید این شرایط را به خوبی درک کنیم و در حال حاضر ساده¬انگاری است که اگر بخواهیم با توجه به مسائل صرف اقتصادی در داخل کشور بتوانیم مشکلات را درست تشخیص بدهیم و ملت ایران را به آرمانهای واقعی و اصلی خودش برسانیم. 

این فرمایش امام راحل را همه کارگزاران باید مد نظر داشته باشند که فرمودند به مسئولان جمهوری اسلامی تذکر می¬دهم این انقلاب محدود به ایران نیست این انقلاب نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری امام زمان(عج) است و باید این حماسه سیاسی مقدمه حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری باشد. 


گفتگو از اکبر شهبازی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها