کد خبر: ۱۵۳۹۰۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
مردي که به اتهام قتل عمد پاي ميز محاکمه رفته است، ادعا مي کند مقتول مزاحم همسرش مي شد. اين مرد اکنون در انتظار اعلام حکم قضات دادگاه کيفري استان فارس است.

ماموران اوايل سال گذشته در پي تماس فردي با مرکز 110 و اعلام گزارشي مبني بر حضور سارق در منزلش راهي آنجا شدند و وقتي به محل اعلام شده رسيدند جنازه مردي را ديدند که در خيابان رها شده بود و به نظر مي رسيد هدف ضربات چاقو قرار گرفته است. کارآگاهان جنايي دقايقي بعد از اينکه از ماجرا مطلع شدند به آنجا رفتند و تحقيق در اين خصوص را آغاز کردند. آنها فهميدند مقتول مردي به نام سعيد است که ساکنان آن خيابان وي را نمي شناسند و از اهالي آنجا نيست. کارآگاهان با توجه به تماس اوليه احتمال دادند مردي که از حضور سارق در خانه اش خبر داده بود از ماجراي قتل مطلع باشد به همين دليل به خانه موردنظر رفتند اما همسر مرد ناشناس به کارآگاهان گفت شوهرش در خانه نيست و او هم چيزي درباره قتل نمي داند.

افسران جنايي بعد از انتقال جنازه به پزشکي قانوني بار ديگر به آن خانه بازگشتند و اين بار فهميدند زن جوان نيز ناپديد شده است. در شرايطي که حدس زده مي شد سعيد، قرباني کينه جويي شده است، فرار زوج جوان سبب شد ظن کارآگاهان نسبت به آنها بيشتر شود و اين دو تحت تعقيب قرار گرفتند.

زن و شوهر مشکوک که علي و سميه نام دارند در پي تحقيقات گسترده پليسي شناسايي و دستگير شدند. آن دو ابتدا قصد داشتند اتهام قتل را انکار کنند اما علي سرانجام لب به اعتراف گشود و جزييات جنايت را شرح داد. سپس همسر وي نيز گفته هاي شوهرش را تکرار و ادعا کرد مقتول مزاحم او مي شد.

پرونده اين جنايت بعد از طي مراحل مقدماتي در اختيار قضات دادگاه کيفري استان فارس قرار گرفت و متهمان هفته گذشته محاکمه شدند. نماينده دادستان در اين جلسه علي را به مشارکت و همسرش را به معاونت در قتل متهم کرد. اولياي دم مقتول نيز قصاص قاتل را خواستار شدند. سپس علي به دفاع از خودش پرداخت. او گفت: «مدتي بود به رفتارهاي سميه شک کرده بودم و فکر مي کردم او با مردي رابطه دارد. ما بارها سر اين موضوع با هم درگير شديم تا اينکه سميه به من گفت مردي مزاحمش مي شود و او هيچ تمايلي به ملاقات و گفت وگو با آن مرد ندارد. وقتي اين موضوع را فهميدم تصميم گرفتم مرد مزاحم را به قتل برسانم.»

وي افزود: «روز حادثه وقتي زودتر از هميشه به خانه بازگشتم احساس کردم اتفاقي غيرعادي رخ داده است بعد از کمي پرس وجو فهميدم آن مزاحم به خانه ام آمده و در کمد پنهان شده است. چاقويي برداشتم و سراغش رفتم ما با هم درگير شديم و من ضربه اي به وي زدم و او را کشتم و بعد هم جسد را در خيابان رها کردم. سپس با پليس تماس گرفتم و مدعي شدم دزد به خانه ام زده است. بعد از آن تلفن فرار کردم. ساعتي بعد وقتي با سميه تماس گرفتم او گفت پليس دنبالم آمده بود، به او گفتم سريع از خانه فرار کند. بعد از آن مدتي سرگردان بوديم تا اينکه بالاخره دستگير شديم.»

سميه نيز وقتي در جايگاه قرار گرفت، گفت: «من در قتل نقشي نداشتم. سعيد از مدتي قبل مزاحمم مي شد و هرچه به او مي گفتم من متاهل هستم و تمايلي به رابطه با او ندارم، دست از سرم برنمي داشت و به رفتارهايش ادامه مي داد. روز حادثه هم در حالي که مي دانست شوهرم در منزل نيست به خانه ما آمد اما دقايقي بعد علي غيرمنتظره وارد خانه شد. سعيد که احساس خطر کرده بود به سرعت داخل کمد ديواري رفت تا در آنجا پنهان شود اما شوهرم موضوع را فهميد و با وي درگير شد.»

بنا بر اين گزارش هيات قضات بعد از شنيدن دفاعيات دو متهم براي صدور راي وارد شور شدند.

روزنامه شرق

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها