کد خبر: ۱۵۳۷۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
مجلس نمایندگان آمریکا طرح اعمال تحریم های بیشتر بر ضد صادرات نفت ایران را تصویب کرد تا پیش از مراسم ادای سوگند حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران پیام روشنی را برای وی ارسال کرده باشد.
به گزارش 598، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: نمایندگان کنگره آمریکا شب گذشته طرح اعمال تحریم های بیشتر بر ضد صادرات نفت ایران را با 400 رای موافق در برابر 20 رای مخالف به تصویب رساندند.

تصویب این طرح اختلافات بین کنگره و دولت اوباما بر سر اتخاذ سیاست مناسب در قبال ایران را در آستانه برگزاری مذاکرات هسته ای در ماه های آینده نمایان کرده است.

ایران تاکنون بارها بر مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده ولی کشورهای غربی با طرح این ادعا که تهران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است، تحریم های غیر قانونی و ظالمانه ای را بر ضد جمهوری اسلامی اعمال کرده اند.

طرح کنگره آمریکا با هدف کاهش بیشتر یک میلیون بشکه ای صادرات نفت ایران تنظیم شده است. این نخستین تحریم های آمریکا بر ضد ایران است که رقم دقیقی را برای کاهش میزان صادرات نفت ایران ارائه کرده است.

تحریم های قبلی آمریکا و اتحادیه اروپا موجب کاهش بخشی از صادرات نفت ایران شده است. آمریکا با مشتریان بزرگ نفت ایران مثل چین، ژاپن و کره جنوبی همکاری کرده و این کشورها را به سوی جایگزین کردن نفت ایران سوق داده است.

این طرح برای قانونی شدن نیازمند تصویب در سنا و دولت باراک اوباما است. پیش بینی می شود سنای آمریکا نیز در ماه سپتامبر تدابیر و اقدامات مشابهی را برای اعمال تحریم های بیشتر بر ضد ایران اتخاذ کند. منتقدان این طرح بر این باورند که این طرح پیام شدیدی برای حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران است که قرار است روز یکشنبه سوگند یاد کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
۰
۰
احمد ی نژاد مظلو م هر چه گفت اقا تحریم یک عده می گفتند اقا دو لت مسیو ل گرانی است و به جا ی همکار ی دست دو لت را بیشتر می بستند حالا این گو یو این میدان
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها