کد خبر: ۱۵۳۷۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
جمعی از مستاجرین یکی از موقوفات شهرستان کرج در مقابل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج تجمع کرده و خواستار برخورد با اقدامات تبعیض آمیز اداره اوقاف و امور خیریه کرج در این خصوص شدند.
به گزارش خبرنگار تسنیم، صبح امروز عده ای از مستاجرین یکی از بزرگترین موقوفات شهرستان کرج در مقابل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج تجمع کرده و خواستار رفع برخوردهای تبعیض آمیز رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج شدند.
یکی از مستاجرین با اشاره به مشکلی که بین اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج و متولی این موقوفه بوجود آمده و سالهاست که ادامه دارد اظهار داشت: چرا مردمی که قانونی نسبت به خرید و اجاره اراضی موقوفات اقدام کرده اند بایستی چوب اختلاف بین یک نهاد مردمی که می بایست مشکلات مردم را حل کند و موقوفه ای که به دنبال سود اقتصادی خود است را بخورند.
وی اظهار داشت: با توجه به مفاد قانونی جمعی از شهروندان نسبت به خرید اراضی با قیمت های بسیار بالا اقدام نموده و همه ساله اجاره موقوفات خود را پرداخت می نمایند اما متاسفانه رییس اداره اوقاف و امور خیریه کرج در اقدامی تبعیض آمیز با مستاجرین این موقوفه اقدام نموده و تاکنون اجازه نداده است که ساختمانهایی که با هزینه های بسیار سنگین این سالها ساخته شده پایان کار گرفته و سند های ملکی این ساختمانها بدون امضا در دفترخانه ها بلاتکلیف باقی مانده است.
یکی دیگر از تجمع کنندگان در این خصوص به خبرنگار ما می گوید: متاسفانه رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج بخشی از اسناد مربوط به این موقوفه را امضا و سندها در دفاتر اسناد رسمی ثبت اما رییس اوقاف به بهانه پرداخت نکردن مفاصاحساب از سوی متولی موقوفه این اسناد را بیش از یک سال است که بلاتکلیف گذاشته است.
وی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر مستاجرین این موقوفه بهانه ای شده اند برای برخی تسویه حساب ها از سوی اداره اوقاف و امور خیریه کرج و متولی موقوفه.
یکی دیگر مستاجرین این موقوفات ضمن اشاره به جلسات متعددی که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز می دارد: برای حل مشکل چندین جلسه در حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با رییس اداره اوقاف و متولی داشته ایم که متاسفانه رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج نسبت به تعهداتی که در این جلسات نیز داشته اند وقعی ننهاده و همچنان بر سر این اختلاف ایستاده است.
وی ادامه می دهد: در حالی که این اقدامات رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج با برخوردهای شدید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز مواجه می شود به گونه ای که حتی چند روز پیش رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج تودیع و یکی دیگر از مدیران اوقاف و امور خیریه استان البرز مسئولیت این اداره را بر عهده می گیرد.
این مستاجر اوقاف و امور خیریه اظهار می دارد: متاسفانه وی به دلیل ارتباطاتی که با سازمان اوقاف و امور خیریه دارد مجددا روز چهارشنبه به سمت خود باز می گردد.
حجه الاسلام رایمند رییس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج که چندی پیش از سمت خود تودیع شده است در مصاحبه با خبرنگار تسنیم در استان البرز در این خصوص می گوید: بر اساس قانون موقوفات غیر متصرفی متولی دارند و اداره اوقاف و امور خیریه ناظر بر متولی است و این اداره بر اساس قانون مستقیما با مردم و مستاجرین ارتباطی ندارد و می بایست متولی نظر آنها را بدهد.
وی اظهار می دارد: مستاجرین می توانند به دادگاه شکایت کرده و ما نیز بر اساس رای دادگاه نسبت به خلع ید متولی اقدام نماییم.
وی در پاسخ به این سئوال که مردم و مستاجرین در این زمینه چه گناهی دارند که می بایست چوب این اختلاف را بخورند پاسخی نداد.
لازم به توضیح است که مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز سه روز پیش به دلیل برخی اقدامات رییس اداره اوقاف و امور خیریه کرج در مواجه با مردم و مستاجرین را از سمت خود عزل و رسول عابد خراسانی را به سرپرستی این اداره معرفی می نماید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها