کد خبر: ۱۵۳۶۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
رئیس مرکز حقوق بشر «الشرق» عربستان با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی حکومت سعودی اعضای خانواده یکی از فعالان عربستانی را به گروگان گرفته‌اند،گفت: تنها راه پایان دادن به بحران منطقه «الشرقیه» مشارکت سیاسی است.

«احمد الربح» رئیس مرکز حقوق بشر «الشرق» عربستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تاکید کرد که راه حل بحران منطقه الشرقیه، در شرق عربستان مشارکت سیاسی اهالی این منطقه در روند تصمیم گیری‌هاست.

احمد الربح تاکید کرد که این به هیچ وجه پذیرفته شده نیست که وزارت کشور عربستان سعوی این منطقه را با عصای امنیتی خود و زور و قدرت اداره کند، به ویژه آنکه اعتراض‌های مردمی در این منطقه هم اکنون وارد سومین سال خود شده است.

رئیس مرکز حقوق بشر «الشرق» عربستان در پاسخ به این سوال که در منطقه العوامیه چه می‌گذرد و اخبار اخیر منتشره در خصوص بازداشت یکی از فعالان منطقه و حمله به ده‌ها خانه و گشودن آتش به روی شهروندان این شهر چیست؟ پاسخ داد: نیروهای امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی با حدود بیست زره پوش و با استفاده از نیروهای خود و حتی خودروهای شخصی منطقه «الزاره» در شهر العوامیه را با هدف بازداشت «عباس المزرع» یکی از فعالان منطقه به محاصره خود در آورد و اقدام به شلیک به سمت یک ساختمان مسکونی کرد که خانه وی در آنجا وجود داشت.

الربح افشا کرد که نیروهای امنیتی حکومت سعودی ابتدا برادران عباس المزرع را بازداشت کرد و پس از آن زنان این خانواده را ربود که در میان آنها مادر عباس المزرع نیز بوده است.

وی گفت: نیروهای امنیتی حکومت سعودی پس بازداشت زنان خانواده عباس المزرع با زره پوش‌های نیروهای امنیتی حکومت سعودی به عنوان گروگان به مقر نیروهای ویژه شهر العوامیه منتقل شدند.

رئیس مرکز حقوق بشر «الشرق» عربستان در ادامه توضیح داد: در حالی‌که نیروهای امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی مدعی شده است، عباس المزرع را بازداشت کرده است، اهالی منطقه تاکید می‌کنند، بازداشت این فعال عربستانی پس از آن صورت گرفت که مادر و اعضای خانواده‌اش به گروگان گرفته شدند، اما تاکنون هیچ طرف مستقلی بازداشت عباس المزرع را مورد تایید قرار نداده است.

الربح در ادامه از حکومت سعودی خواست تا از عصای امنیتی در رویارویی با تظاهرات کنندگانی که تنها خواهان حقوق مشروع و بر حق خود هستند، دوری کند.

وی افزود: عصای امنیتی هیچ‌گاه اعتراض‌های منطقه الشرقیه را پایان نمی‌دهد که در طول تاریخ صد سال گذشته و از زمان تاسیس پادشاهی سعودی بی‌سابقه بوده است.

رئیس مرکز حقوق بشر «الشرق» عربستان تاکید کرد: مردم معترض این مناطق خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی و تدوین قانون اساسی و تشکیل دولت و شوراهای محلی منتخب برای مناطق مختلف عربستان سعودی هستند که ما آن را مشارکت سیاسی معنا و ترجمه می‌کنیم.

به گزارش فارس، زره‌پوش‌ها و خودروهای وابسته به نیروهای پلیس و امنیتی حکومت سعودی روز یک‌شنبه گذشته منزل عباس المزرع در شهر العوامیة را مورد حمله قرار داده و خواستار تسلیم وی شد، اما او موفق به فرار شد و در مقابل نیروهای امنیتی سعودی اعضای خانواده وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند تا به این طریق عباس را تحت فشار قرار گیرد.

پیش از ترک محل از سوی نیروهای امنیتی حکومت سعودی شعله‌های آتش از داخل خانه و خودروهای پارک شده در مقابل خانه المزرع مشاهده شد که توسط اهالی منطقه خاموش شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها