کد خبر: ۱۵۳۶۲۴
زمان انتشار: ۰۴:۰۸     ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
آخرین خبرها از ترکیب کابینه دولت جدید، حاکی است حسین دهقان به عنوان وزیر دفاع معرفی خواهد شد.
در حالی که برخی منابع خبری از ابقای وحیدی در پست وزارت دفاع خبر داده بودند، ظاهراً حسین دهقان تنها گزینه این پست است.
حسین دهقان دبیر کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت ‌وگو با فارس، با تایید اینکه برای تصدی وزارت دفاع با وی صحبت شده، از ارائه برنامه‌های خود به حسن روحانی خبر داد.
وی در پاسخ به این سؤال که چقدر احتمال می‌دهید به عنوان گزینه اصلی وزارت دفاع مطرح شوید، گفت: این موضوع را باید از آقای روحانی پرسید ولی علی‌الحساب فعلاً قطعی است و نتیجه مشخص است اما به هر حال باید ببینیم در مجلس چه پیش می‌آید.
دهقان همچنین تاکید کرد: در حال حاضر گزینه دیگری برای وزارت دفاع مطرح نیست.
همچنین یک منبع آگاه، انتخاب علی طیب‌نیا به‌عنوان جدی‌ترین گزینه برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی را تایید کرد و گفت: وی در حال تدوین برنامه به منظور تقدیم آن به مجلس است.
این منبع آگاه همچنین در خصوص معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس نیز به تسنیم گفت: حسن روحانی روز یکشنبه اسامی وزراء پیشنهادی را رسماً و کتباً به مجلس اعلام می‌کنند.
وی با بیان اینکه طیب‌نیا به درخواست دعوت حسن روحانی پاسخ مثبت داده است، تصریح کرد: برنامه‌های وی در حوزه اقتصاد در حال نهایی شدن است و قرار است این برنامه‌ها هم به حسن روحانی و هم به نمایندگان مجلس ارائه شود.
در همین حال جعفر توفیقی که در دولت اصلاحات ریاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بر عهده داشت درباره حضورش در کابینه حسن روحانی، اظهار داشت: اینجانب یکی از گزینه‌های وزارت علوم بودم که ظاهراً منتفی شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه خود را برای تصدی وزارت علوم به رئيس‌جمهور منتخب ارائه دادید یا خیر، گفت: آقای روحانی از بنده برنامه‌ای نخواستند.
پیش از این بسیاری از فعالان سیاسی و ائمه‌جمعه نسبت به حضور اصحاب فتنه در وزارت علوم هشدار داده بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها