کد خبر: ۱۵۳۵۳۹
زمان انتشار: ۱۶:۲۳     ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
نیم نگاهی بر تقوای رسانه ای مخالفان دولت در سال های گذشته:
احمد توکلی و دوستانش در این سال ها سطح مواجهه خود را با دولت محمود احمدی نژاد کم کم از نقد به اتهام و افشاگری ارتقاء داد به طوری که در سال ها گذشته و بخصوص در دولت دهم هر چند روز یک بار نقش سایت ویکی لیکس را برای دولتمداران بازی می کردند و مدام با انتشار اتهام های اثبات نشده در محاکم قضایی سعی در ایجاد فضای ملتهب رسانه ای و جنجال آفرینی علیه دولت مستقر را می نمودند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، شاید بتوان ریشه اصلی مواضع همیشه تند احمد توکلی در کسوت منتقد ثابت دولت دکتر محمود احمدی نژاد از روزهای نخست دولت نهم تا امروز را جانبداری و ائتلاف وی با یکی از رقبای بازنده انتخابات سوم تیر و همچنین عدم حضور ایشان در کابینه نهم دانست.

ائتلافی که پس از انتخابات سال 84 خود را در قالب تراست رسانه ای در لایه های مختلف خبرگزاری، سایت های خبری و روزنامه ای دنبال نمود تا با در اختیار داشتن تریبون های متعدد به قول احمد توکلی به مطالبه گری همیشگی شان بپردازند که پیوسته بودن فعالیت های رسانه ای این جریان را می توان در تکثیر شدن تحریریه سایت شخصی احمد توکلی(الف) در خبرگزاری ها و رسانه های مختلف کشور و برخی از برنامه سازان سیاسی رسانه ملی مشاهده نمود.

آقای همیشه منتقد در این سال ها سطح مواجهه خود را با دولت محمود احمدی نژاد کم کم از نقد به اتهام و افشاگری ارتقاء داد به طوری که در سال ها گذشته و بخصوص در دولت دهم هر چند روز یک بار نقش سایت ویکی لیکس را برای دولتمداران بازی می کرد و مدام با انتشار اتهام های اثبات نشده در محاکم قضایی سعی در ایجاد فضای ملتهب رسانه ای و جنجال آفرینی علیه دولت مستقر را می نمود.

انتشار اتهامات اثبات نشده در فضای رسانه ای کشور در خصوص مسئولین نظام تا حدی شدت گرفت که رهبری معظم انقلاب در هشدار به صاحبان رسانه ها بیان داشتند: "... واقعاً یکى از چیزهائى که ما همه‌مان باید توجه کنیم، به مردم هم باید بگوئیم، یاد بدهیم که توجه بکنند این است که: به صرف توهم این که حالا این کار مصلحت دارد، دستشان را، یا قلمشان را، یا وبلاگشان را آزاد نکنند که هر چه به دهنشان آمد، آن را بگویند." 7/10/89

با تداوم این فضا در برخی از رسانه های اینترنتی و عمومی کشور مقام معظم رهبری در سخنانی دیگر بیان نمودند: "رسانه‌هاى الکترونیکى و اینترنتى متأسفانه موجب شده‌اند که افراد بى‌محابا علیه یکدیگر حرف بزنند، بد بگویند. باید از طرف مسئولین کشور براى این هم یک جورى تدبیر بشود. ولى عمده این است که خود ما مردم، خودمان را مقید کنیم به اخلاق اسلامى؛ خودمان را مقید کنیم به قانون." 1/1/91

اما نگاه معکوس صاحبان برخی از رسانه های کشور با فرامین رهبر انقلاب نتوانست سدی برای جلوگیری از حجم بالای تخریب ها و اتهامات علیه مسئولان اجرایی کشور باشد به طوری که در زمانی که تنها سه روز به پایان دولت دهم مانده است رسانه های این جریان با هدف قرار دادن دستاوردهای مثبتی دولت محمود احمدی نژاد از پروژه های عمرانی و خدماتی گرفته تا مواضع احمدی نژاد در خصوص اسرائیل نهایت عصبانیت و هراس خود را از این دولت عیان نمودند که اختصاص دادن 12 مطلب از از 20 مطلب صفحه اصلی سایت شخصی احمد توکلی(الف) در حمله به دولت خود گواه این سناریو می باشد.

در همین خصوص مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود با هیئت دولت با انتقاد از مخالفان خدمات دولت نهم و دهم فرمودند: «مخالفين و كسانى كه بى‌اطلاعند - بعضى از دستگاه‌هاى رسانه‌اىِ خارجىِ مغرض، و گاهى بعضى در داخل - برخى از چيزهائى را كه جلوى چشم هم هست، انكار ميكنند. يعنى كارى انجام گرفته، جلوى چشم است، همه مى‌بينند، منعكس شده، اين را دوست دارند انكار كنند. كارى به اين نداريم كه حالا بعضى‌ها ممكن است نگاه خوشبينانه‌اى يا دوستانه‌اى يا منصفانه‌اى نداشته باشند».

احمد توکلی امروز در بخشی از مصاحبه با روزنامه اعتماد بیان داشته است که احمدی نژاد دیگر تکرار نمی شود . وی با جایگزین نمودن نظر شخصی خود به جای همه مردم ایران ادعا نموده است که مردم از این دولت فعلی دل خور و ناراحتند و مردم دیگر به سمت این جریان نخواهند آمد(نقل به مضمون)

حال فارغ از تمایل دوباره مردم به سبک و سیاق مدیریتی و جهت گیری دولت محمود احمدی نژاد که گذر زمان آن را به خوبی روشن خواهد کرد این سول پیش می آید که احمد توکلی ها از چه می هراسند؟ وحشت وی از بازگشت احمدی نژاد به چه علتی است و تداوم پیگیری پروژه حذف غیرمردمی احمدی نژاد توسط چه جریانی دنبال می شود؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۲ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
۶۹
۱۴
ایشون انگلستان درس خوندند/ انگلستان مدعی بوده که تازمانی که دانشجویان ایرانی را با افکار خودمان پرورش می دهیم نگرانی نداریم/ ...
پاسخ
باندهای زر و زور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
۶۷
۲۱
عصر رسوایی فرا رسیده،وحق تعالی چهره های نفاق را ظاهر خواهد کرد. احمدی نژاد را عشق است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۷ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
۵۰
۳۷
احمدی نژاد اگر مشایی و دار و دسته اش را کنار بگذارد ، من حاضرم 100 بار دیگر هم بهش رای بدم . اما با وجود مشایی ، نه .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
رئیس جمهور با همین یارانشان از رهبر انقلاب، مدال "انقلابی بودن و انقلابی ماندن"، "پرتلاشی"، "ساده زیستی" و ... دریافت کردند.
مدالی که هیچ کس دیگر (تاکید می کنم هیچ کس دیگر) در این کشور دریافت نکرده است.
پیرو ولایت اگر اشتباهی کرده می پذیرد و سعی در توبه می کند.
درود بر دکتر احمدی نژاد و یاران مومنش که علی رغم همه تهمت ها و در سخت ترین شرایط، ایمان خودشان را به رخ همه کشیدند.
اتفاقا کسانی که تهمت برگزار نکردن انتخابات و شورش و انحراف و فراماسونری و ... به این آقایان زده اند باید به .... انشاالله خودشان و هر کس دیگری که هنوز از آنها حمایت می کند با منحرفان تاریخ محشور خواهند شد.
دقت کنیم و با خودمان صادق باشیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
شاه خوب بود اطرافیانش بد بودن
احمدی نژاد خوبه اطرافیانش بدن
اون دنیا به خدا چی جواب میدید؟
محتشم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
ناشناس عزیز! هنئز نفهمیدی بازی خوردی!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۴۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
خواب دیدی خیره!
به چه بهانه ای؟ به بهانه ظلم و تکفیری که همین آقایان با رسانه های بیشمار کردند!
من نه مشایی رو تا حالا از نزدیک دیدم نه عشقمه اما تقوا حکم میکنه که چیزی رو که نمیدونیم نگیم حالا شما خوشت نمیاد به خودت ربط داره من نه بدم میاد نه خوشم وآینده نزدیک خیلی چیزها رو اثبات میکنه
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
۴۵
۸
اين ، يه جا يه تو دهني از ..... خورده
بخاطرِ اونه كه مثل اسفند ، هي بالا پائين مي پّره.
پاسخ
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
۵۰
۱۵
بر فرض که احمدی نژاد بد عالم باشه حالا اگه شما مرد هستید مثل احمدی نژاد سفرهای استانی رو اادامه بدید . عمرا روحانی(جلو پرده) و رفسنجانی(پشت پرده) با این کابینه پیری که داره بتونه همچین کاری رو انجام بده .
پاسخ
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۱۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
۶۵
۱۳
توکلی خودش چه خدمتی به ملت در مجلس کرده تا حالا؟ بیاد بگه تا ما هم روشن بشیم!
پاسخ
یوسف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
۵۸
۱۳
خداییش راست میگی این اقای توکلی مثل آدمایی که تو دعوا زورشون نمیرسه فقط فحش میدن
پاسخ
فلاح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
۵۵
۱۹
سلام
اقای احمدی نژاد یک اسطوره است واقای توکلی واذنابش ... سیاسی هستند .
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
ای وای بر ما ! یا واقعا نمی دانیم و با عرض معذرت ؛ نمی فهمیم . یا اینکه واقعا اندازه و ارزش ما همین است. آقای هاله نور را هنوز باور داریم؟! توکلی و خاتمی و هاشمی به کنار. دروغهای شاخ و دم داری که این دولت نهم و دهم در روز روشن به خورد ما داده اند را چه میگویید؟! ای وای
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
ای وای هنو ز یادمون نرفته اونای رو که انگ تقلب به این نظام زدن و دولتو دوروغگو خطاب میکردن ای وای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
۵۴
۱۲
حقیقتا...سالهاست که از نوشته های این سایت خون و دل میخوریم و تحمل می کنیم...به نظر میرسد کینه و بغضی که جناب توکلی از احمدی نژاد دارند از همان جنس کینه خاندان هاشمی است ...انشاء الله که من اشتباه کرده باشم !
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
۵
۳۴
اون حرف حضرت آقا مخاطبش بیشتر کیهان و امثالهم است. آقای توکلی یه پیش بینی معروف درباره خانه سینما داره که وزارت ارشاد تعطیلش میکنه بعد احمدی نژاد دستور میده بازش کنند تا محبوب سینماگران بشه.
توکلی حرفش رو با توجه به رایی که مردم 24 خرداد دادند میزنه ولی شما چی که مردم رو طرفدار اندیشه احمدی نژاد معرفی میکنید و به جای استدلال حواله میکنید به آینده؟!
هر چند میدونم شیرینه اما از خواب بیدار بشید الان 92 نه 88. هیچ جریان غیر مردمی اصرار بر حذف احمدی نژاد نداره. این شورای نگهبان و مردم (با استناد به نتایج شورای شهر) بودند که راه و روش احمدی نژاد رو حذف کردند
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۳۳
۳
ایشون فقط ادعا دارند و تهمت میزند و راه کار ارائه نمیکنند و فقط تخریب میکننند،حرفاشون هم نه به درد مردم میخوره و نه نظام.
دیگی که برا نظام نجوشه همان بهتر که کله....توش بجوشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
سگ!
مرادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۸
۱۷
از ماست که بر ماست...................
خلایق همان لایق..........
ایران را به عصر حجر بردند
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۲۸
۳
دقیقا آقای توکلی وسایت الف برای همه مشخص است که ازجاده انصاف خارجند چه لزومی دارد درواپسین روزهای عمریک دولت اینهمه بدگویی داشته باشند واقعا درعجبم .ببینیم حال روز این دوستان رادربرابر کارهای دولت یازدهم ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۴۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۲۳
۴
همون که اقا تو یه جلسه ای که داشتن اونطوری زد تو حالشون میشه فهمید چقدر راستگو و درستکارن
پاسخ
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۲۴
۱
وحشتش از جلوگیری دوباره از قطع دست رفقاش از قدرت و ... که دوباره برگشت دستشون
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۳۲
۲
آقایان توکلی و مطهری در مجلس نشسته بودند تا احمدی نژاد حرف بزنه اونا موضع بگیرند و بگن اشتباه است انحراف است
عجب آدمایینااااااا
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۰۹:۰۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۷
۱۶
کمی واقع بین باشید. اصلا فرض کنید خود احمدی نژاد در انتخابات رای آورده
بود و الان برای بار سوم رییس جمهور شده بود. آیا خیال می کنید کاری از
او ساخته بود؟
ما با یک پدیده واقعی مواجه هستیم و آن حضور یک تعدادی افراد قدرتمند
متنفذ است. آنها تصمیم می گیرند قانونی تصویب کنند که شما نتوانید اجرا
کنید و بعد با همین بهانه مصوبات شما را وتو می کنند. حتی در این اواخر
نیازی به حفظ ظاهر قانونی هم نیست و می توان رسما دولت را با تغییر دادن
قانون فلج کرد و دچار بدهی کرد.
باید بدانید که پذیرش تحرک سیاسی در یک جامعه مدنی مستلزم احترام گذاشتن
به تار سبیل لاتهای قلچماق آن جامعه است. احمدی نژاد این موضوع بدیهی را
نمی فهمید.
او به چیزهایی نظیر وعده الهی و برکت و دست غیبی و.. اعتقاد داشت که از
نظر سیاسیون موهوماتی خرافی هستند و صرفا برای تزریق به عوام کاربرد
دارند نه در صحنه عمل اجرایی.

بنابراین واقعیت این است که حق با احمد توکلی است. دیگر احمدی نژاد تکرار
نخواهد شد چون دیگر سیاسیون اشتباه سال 84 را تکرار نخواهند کرد و به
چنین افراد در حد آبدارچی شهرداری هم اجازه تحرک نخواهند داد چه رسد به
شهردار تهران.

بهترین کار برای جریان انقلابی این است که با واقعیت ها کنار بیاید والا
باید حوادث ماههای بعد دچار آمپاس خواهد شد.

من معتقدم تنها اولویت ما باید حفظ ظاهر حکومت و آرام نگهداشتن مردم
باشد. در غیر این صورت وقوع سرنوشتی مانند سوریه برای ایران قطعی است
پاسخ
عابر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
باش تا صبح دولتت بدمد!
مطمئن باش ما این تفکر را از بیخ برخواهیم کند؛ چون این سنت الهی است که مستضعفین، پیشوا و وارث زمین خواهند شد.
شریفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۲۰
۳
بسمه تعالی
باید پرسید ایا فقط دور و بر آقای احمدی نژاد آدمهای بد و منحرف هستند مثلا در خصوص افراد دیگر چنین چیزی نبوده است؟ اگر درست ببینیم و با انصاف باشیم افراد دیگر نه تنها اطرافیانشان مشکلی به مراتب بیشتر از اطرافیان اقای احمدی نژاد داشتند و دارند بلکه خودشان از اعاظم معضلات در کشور بوده اند و هستند و خواهند بود. مضافا اینکه در روزهای آینده خواهیم دید که چه تعداد اصحاب متنه آمریکایی - اسرائیلی سال 88 به مجلس معرفی خواهند شد و یا در پستهای کلیدی کشور جای خواهند گرفت.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۱۰
۸
جالب که این سایت نظرات آقا را که نسبت به بی اخلاقی ها فرمودند که مشخص راجع به دولت و بعضی طرفدارای تندروش است به نفع خودشون تعبیر میکنه
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۳۰
۵
درود بر احمدی نژاد مخلص ، انقلابی ، جسور وشجاع
پاسخ
صالح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۱۲
۰
خدمت آقای ناشناس عرض کنم که:
اولا اینکه شما می فرمایید دنیا دست صاحبان زور و زر است تا اینجا درست است اما مسئله این است که آیا باید چنین باشد؟ دقت کن که طبق جهانبینی ما زندگی دنیا برای مؤمنین سراسر دار مبارزه است و از جمله مبارزه با اینگونه افراد .اصلا بخش زیادی از انرژی و تلاش پیامبران (ع) صرف مبارزه با این ها شده است و چه بسا در این راه شهید شده اند.آری این مبارزه بسیار دشوار است آنقدر دشوار که شاید در تفکر شما محال به نظر آید و فکر کنید باید با آنها کنار آمد.این حرف که غلبه کردن بر این ها غیر ممکن است اولا مخالف وعده الهی است و ثانیا اصلا مگر می شود با اینها کنار آمد این زیاده خواهان مگر به حدی قانع می شوند در تاریخ داریم که اینها حتی در مورد دین مردم هم اعمال نفوذ می کردند و مؤمنان را مجبور می کردند که کافر شوند!
شاید به بیان شما اعتقاد به وعده الهی از نظر سیاسیون موهومات خرافی باشد؛( ای کاش نظر خودتان را نسبت به وعده های الهی می گفتید ) به درک! سیاسیون سکولار هر چه می خواهند در عوالم باطل خود ببافند. اگر واقعا اینها حق باشد، محقق می شود.افکار باطل اینها هم برای خودشان. مگر همین به اصطلاح علمای سیاست و جامعه شناسی نبودند که در نظریات خود نسبت به تشکیل حکومت دینی می گفتند تحقق حکومت دینی در قرن بیستم اصلا امکان ندارد و محال است و جلوی چشمان مبهوت همینها دیدیم که وعده الهی محقق شد و انقلاب حزب الله پیروز شد و حکومت دینی روی کار آمد.حالا سیاسیون بشینند و یاوه بگویند!
دوست عزیز! شما جهان بینی تان مشکل دارد.اگرشما فکر می کنید این ها موهومات خرافی است(که امیدوارم در تشخیص اعتقاد شما اشتباه کرده باشم ) پس باید بگوییم هیچ واقعیتی بالاتر از این موهومات نیست چون که مردم انقلابی با همین به زعم شما موهومات صدام نه بلکه دنیا را با دست خالی زمینگیر کردند.و در شدیدترین شرایط تحریمی به بالاترین درجات پیشرفت علمی و تکنولوژیک رسیده اند و در زیر فجیع ترین تحریمها که یک دهم آن برای زمین زدن امثال مصر و ترکیه ها کافی است، ایستادگی کرده اند آیا تحقق وعده های الهی را نمی بینی؟!
چطور می گویید باج دادن به قلچماق های جامعه امری بدیهی است در حالی که سیمای حکومت علی (ع) در پیش روی ماست که چطور بساط این قلچماقها را برچید ولی چرا راه امام به آن سرانجام شیرینش منتهی نشد چون آن زمان هم عده ای از سر عافیت طلبی و ضعف نفس حرف های شما را می زدند که آری علی سیاست بلد نیست!! پس مشکل از راه امام نبود مشکل از مردم بود و امروز هم چنین است.
پاسخ
محسن تهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۱۸
۳
اقای توکلی تا موقعی که دو وزیر پیشنهادیش در دولت نهم سرکار بودند احمدی نژاد خوب بود ولی موقعی که انها به دلیل اینکه سرعت انها ژیان در مقابل بنز دولت بودبرکنار شدند شروع به انتقاد نقد توهین و...کرد و انسان متوجه میشه اینگونه رفتار کردن از روی حب علی نیست بلکه از بغض ...
پاسخ
پارسیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
۶
۲۹
درود بر توکلی که همیشه دنبال صداقت است اگر مجلس ما ده نفر مثل ایشان جسور و اگاه به مسائل بودند مجلس بهتری و نظارت سالمتری صورت میگرفت ایشان تشنه خدمتند نه قدرت
پاسخ
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
اتفاقا افرادوجسور همدسته توكلي در مجلس روزگار ما را سياه كرده اند . بهتر است كمي به عقب برگردي واقدامات ضد مردمي توكلي و يارانش را در مجالس همزمان با دولت نهم و دهم مطالعه كني بعد مي فهميد قضيه چيست. در همه اتفاقات و درگيرهاي هاي مجلس با دولت 24ميليوني نقش برجسته و رهبري سرداران استيضاح وتهمت(توكلي .مطهري .باهنر.لاريجاني)غير قابل انكار است.
عابر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
جناب آقا/خانم پارسیان
لطفاً این چند واژه کلیدی نظر خود را ترجمه کنید.
صداقت آقای توکلی، جسور بودن آقای توکلی، آگاه به مسائل بودن آقای توکلی، نظارت سالمتر آقای توکلی، تشنه خدمت بودن آقای توکلی و نه شیفته قدرت بودن ایشان.
مهدی
UNITED STATES
۱۰:۱۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
۱
۰
نتانیاهو بعد از فتنه سال 88 گفت باید کاری کنیم که پایان دولت احمدی نژاد ملت ایران از بردن نام احمدی نژاد نفرت پیدا کنند و آقای توکلی و مطهری پیشتاز این لبیک اسرائیل شدند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها