کد خبر: ۱۵۳۳۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
کربکندی:
کارشناس فوتبال ایران معتقد است تعامل دو جانبه سازمان لیگ و تیم ملی باید به گونه‌ای باشد که هم احترام افراد در مقام‌های مختلف حفظ شود و هم باشگاه‌ها و تیم ملی در رقابت‌های خود ضربه نبینند. به گفته کربکندی حضور زودهنگام کی‌روش در برزیل اطلاعات درستی را به دستش نداد.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، درباره اظهارنظرهای اخیر کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی اظهارکرد: کی‌روش هم اکنون با قدرت بیشتری صحبت می‌کند؛ چرا که تیم ملی را به جام‌جهانی برده است و شرایط کنونی او با وقتی که تیم ملی هنوز به جام‌جهانی نرفته بود، متفاوت است، در آن زمان سرمربی تیم ملی از نرفتن ایران به جام‌جهانی بیم داشت و به همین دلیل با قدرت کنونی صحبت نمی‌کرد.

وی ادامه داد: کی‌روش در حال حاضر بیشتر به خود حق می‌دهد که درباره فوتبال ایران و ساختار آن اظهارنظر کند. این درست است که بازیکنان باید مدت زمان بیشتری در اختیار تیم ملی باشند و زمان بیشتری را نیز برای تیم ملی به استراحت بپردازند، منتهی این که سرمربی تیم ملی بخواهد به راحتی هر صحبتی را به میان آورد و حتی بگوید برنامه لیگ به وسیله راننده فدراسیون نوشته شده، نادرست و خارج از جایگاه کی‌روش است.

دروازه‌بان تیم ملی در جام‌جهانی 1978 آرژانتین درباره این موضوع که بازیکنان ملی‌پوش در برخی از مسابقات در اختیار تیم‌های باشگاهی نباشند، هم گفت: به هرحال باشگاه‌ها برای خرید بازیکنان مختلف هزینه‌های زیادی متقبل شده‌ و علاقه دارند این بازیکنان در تمامی مصاف‌ها در اختیارشان باشد و حضور نداشتن بازیکنان ملی‌پوش در یک سری از مسابقات باشگاه‌ها منطقی نیست.

کربکندی با بیان اینکه هم سازمان لیگ و هم تیم ملی باید در کنار هم باشند و البته از خود انعطاف نشان دهند، افزود: تعامل دوجانبه سازمان لیگ و تیم ملی باید به گونه‌ای باشد که هم احترام افراد در مقام‌های مختلف حفظ شود و هم باشگاه‌ها و تیم ملی در رقابت‌های خود ضربه نبینند.

دروازه بان اسبق تیم ملی ایران درباره لغو اردوی تدارکاتی پرتغال اضافه‌ کرد: دور هم بودن و برگزاری بازی‌های دوستانه و برپایی اردوهای آماده‌سازی در مجموع مطلوب است، البته این کار باید با برنامه‌ریزی و در شرایط زمانی مناسب انجام شود. معتقدم انجام بازی‌های تدارکاتی خصوصا با تیم‌های مطرح جهان یکی از بهترین کارها برای آماده‌سازی تیم ملی و حضور قدرتمندانه در جام‌جهانی 2014 برزیل است اما انجام این بازی‌ها باید به بعد از قرعه‌کشی تیم‌ها در جام‌جهانی موکول شود؛ چرا که هم اکنون ایران حریفان خود را نمی‌شناسد.

کربکندی درباره صحبت کی‌روش مبنی بر انجام بازی‌های جام حذفی بعد از پایان لیگ گفت: این صحبت نیز غیرمنطقی است، حتی معتقدم باید تعدادی از رقابت‌های جام حذفی قبل از شروع لیگ کلید می‌خورد که برای تیم‌ها حکم مصاف دوستانه و تدارکاتی داشته باشد.

وی درباره حضور کی‌روش در برزیل نیز خاطرنشان‌ کرد: وقتی که هنوز معلوم نیست ایران در کدام یک از شهرهای برزیل به میدان می‌رود، مطئمنا حضور زودهنگام در این کشور اطلاعات درستی را به سرمربی پرتغالی تیم ملی نمی‌دهد.

این کارشناس فوتبال درباره یکی از مشکلاتی که ممکن است تیم ملی در برزیل با آن مواجه شود، گفت: باشگاه‌های فوتبال ایران در تولید بازیکنان جدید عملکرد خیلی خوبی ندارند و این مشکل در رقابت‌های معتبر برون‌مرزی به ضرر تیم ملی تمام می‌شود، همچنین نخبه‌های کمی در فوتبال ایران به وجود می‌آیند که این امر نیز برای فوتبال ملی مشکل ایجاد می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها