کد خبر: ۱۵۳۱۶۸
زمان انتشار: ۱۸:۱۷     ۰۸ مرداد ۱۳۹۲
عظیمی میرآبادی با اشاره به عدم ارائه اسناد لازم از سوی صنوف به سازمان سینمایی گفت: اعتراض به یک امر قانونی باید از طریق قانون انجام بگیرد و نباید رفتار غیرقانونی انجام داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، مهدی عظیمی میرآبادی در نشستی که با اهالی رسانه در سازمان سینمایی برگزار شد در ابتدا با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) به تمام شیعیان گفت: حضرت علی (ع) در انبوه ناجوانمردی‌ها و تهمت‌ها به شکلی قرار گرفته بود که وقتی خبر شهادت آن بزرگوار به گوش مردم رسید عده‌ای پرسیدند مگر علی نماز هم می‌خواند؟ تهمت‌ها و افتراها بسیار آزاردهنده است که از زمان امامان ما بوده و همچنان گویا ادامه خواهد داشت .

زونکنی حاوی 24 اساسنامه از سوی نمایندگان صنف ارایه شد

وی در ادامه به حضور نمایندگان اصناف در ارشاد اشاره کرد و گفت: روز گذشته دوستان با مدارک ناقص برای انجام مراحل قانونی به ارشاد آمدند. هر صنفی باید برای مراحلی را طی کند و مقدماتی را فراهم آورد هیئت موسس معرفی کند ، اساسنامه را با اساسنامه قانونی تطبیق دهد و با تشکیل مجمع عمومی و تصویب اساسنامه، هیئت مدیره خود را معرفی نموده و صورتجلسه مجمع را ارایه دهد که هیچ یک از این کارها انجام نشده بود. دوستان یک زونکن حاوی اساسنامه 24 صنف ارایه دادند فقط ایجاد یک تشکیلات نیست. ضوابط و قواعدی را باید رعایت می‌کردند که این اتفاق نیفتاد.

وی در ادامه گفت: قانون به ما اجازه نمی‌داد این مدارک را برای انجام مراحل قانونی صنوف بپذیریم و نامه‌ای را به دوستان دادیم که مدعی هستند برگ برنده برای آنهاست.

اصناف یک برگ درخواست هم در زمان تعیین شده ارایه ندادند!

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی این که با توجه به توافق نامه 13 تیرماه قرار بود اسناد ارایه و سازمان سینمایی در انجام مراحل قانونی صنوف مساعدت نماید گفت: طبق توافق 13 تیرماه گفته شده است که باید اسناد لازم قبل از برگزاری مجمع عمومی ارایه و کارهای قانونی انجام شود. ما براساس این توافق نامه و نامه هشت بندی که رئیس سازمان سینمایی ارایه داد اعلام کردیم صنوف 72 ساعت فرصت دارند و من در مصاحبه‌های متعدد اعلام کردم حاضر برای دریافت مدارک هستیم اما هیچ یک از اصناف حتی یک برگ درخواست هم به معاون فعالیت‌ها ارایه ندادند.

عنوان مجمع عمومی برای جلسه روز گذشته اطلاق نمی‌شود

وی درباره مجمع عمومی که روز گذشته در خانه سینما شماره 2 برگزار شد گفت: این مجمع یک جلسه بوده است و عنوان مجمع عمومی از نظر ما به آن اطلاق نمی شود.

وی درباره درخواست خانه سینما برای حضور ناظر در این جلسه گفت: بله دوستان از ما ناظر خواستند اما این اصناف چون مراحل قانونی را طی نکردند از نظر ما مجمع عمومی نبود و ما نماینده‌ای از ارشاد به آنجا نفرستادیم.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت خانه سینما و حفاظت آن چگونه خواهد بود گفت: توافقی که صورت گرفته است، حفاظت از ساختمان به عهده نیروی انتظامی خواهد بود و وزارت ارشاد درباره ساختمان اعلام نظر نهایی خود را خواهد کرد. اما ساختمان خانه سینما در اختیار هیچ یک از گروه‌ها و افراد قرار نخواهد گرفت. نظر نهایی دربار محل خانه سینما و این که چه کسی در آن مستقر شود در تصمیم وزارت ارشاد خواهد بود .

خانه سینما 2 نداریم

عظیمی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره مجمع عمومی 19 تیرماه توضیح داد: از نظر ما صنوف قانونی مجمع عمومی خود را 19 تیرماه برگزار کردند و  ما خانه سینما 2 نخواهیم داشت.  ما علاقمند بودیم یک همگرایی صورت گیرد تمام تلاش خود را کردیم اما متاسفانه اصناف همکاری نکردند و به نتیجه نرسید

وی در ادامه گفت: برخی از دوستان بر این اعتقاد دارند که اگر آنها باشند خانه سینما هم هست و خانه سینما متعلق به آنها است درحالی که جامعه سینمایی کشور برای همه ما محترم هستند و وظیفه ما است نگران معیشت و رفاه اهالی سینما باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر توافق 13 تیرماه و ایجاد همگرایی میان تمام صنوف سینمایی دوستان متوقع بودند شرایطی فراهم شود تا هرچه سریع‌تر مراحل قانونی را طی کنند گفت: سهولت در کارها را تا زمانی که اصناف قانونی مجمع تشکیل نداده بودند می‌توانستیم انجام دهیم که شرایط آن را هم فراهم کردیم اما دوستان حتی یک برگ درخواست هم ارایه ندادند تا مراحل قانونی را طی کنند.

پیشنهاد ما «جامعه اصناف سینمای ایران» بود اما «خانه سینما» تصویب شد

وی در پاسخ به این سوال که جامعه اصناف سینمایی چه نامی دارند زیرا گاها خانه سینما به آنها اطلاق می‌شود گفت: پیشنهاد ما به مجمع عمومی اصناف قانونی این بود که جامعه اصناف سینمای ایران باشند اما در مجمع عمومی تصویب کردند خانه سینما باشد. عبارت خانه سینما در ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است ارشاد حکم تعطیلی دائم را به ثبت شرکت‌ها اعلام کرده است تا به قوه قضائیه اعلام شود کمی زمان بر است اما تا  انجام مراحل قانونی جامعه اصناف سینمای ایران خواهند بود.

وی درباره رای دادگاه و درخواست عدم فعالیت جامعه اصناف سینمایی گفت: این درخواست را هر فردی می‌تواند از دادگاه داشته باشد ودیعه‌ای هم از سوی دادگاه تعیین می‌شود تمام مراحل انجام شده سازمان سینمایی نیز مدارک ارایه داده است و به زودی حکم صادر خواهد شد. قرار بود این مطلب رسانه‌ای نشود اما دوستان که مرتب دم از قانونی بودن می‌زنند آن را رسانه‌ای کردند.

ما طبق قوانین و مقررات عمل می‌کنیم/ مجمع قانونی جایگزین خانه سینما می‌شود

عظیمی در پاسخ به این سؤال که اهالی خانه سینما می گویند سازمان سینمایی  اصرار دارند خانه سینما در این دولت باز شود گفت: هر روز جمله‌ای که به نفع خودشان است بیان می‌کند یک روز می‌گویند ما اصرار داریم خانه سینما باز شود یک روز می‌گویند ما اصراری نداریم . سازمان سینمایی طبق مقررات و قوانین عمل می‌کند و مرجع قانونی ما کتاب قانون است مجمع عمومی صنوف قانونی برگزار شده است دوستان می‌ترسند این مجمع جایگزین خانه سینما شود که باید بگویم مجمع قانونی جایگزین خانه سینما خواهد شد. 

رفتار غیرقانونی نتیجه بخش نخواهد بود

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر این که مصاحبه امروز واکنش سینماگران را به همراه خواهد داشت گفت: اعتراض به یک امر قانونی باید از طریق قانون انجام بگیرد نباید رفتار غیرقانونی انجام داد. همانگونه که در انتخابات 88 رفتارهای غیرقانونی به نتیجه نرسید. اگر اعتراضی به تصمیمات وجود دارد باید از طریق قانون صورت گیرد و رفتارهای غیرقانونی مانند دو تجمع گذشته هیچ نتیجه‌ای جز رفتارهای غیرقانونی و پاره شدن پلمپ خانه سینما نخواهد داشت.

خط قرمز ما قانون است

وی در ادامه تاکید کرد: ما همیشه اعلام کردیم خط قرمز ما قانون است. مجموع قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است که ملاک عمل ماست. ما براساس قانون عمل می‌کنیم . در اینجا این سؤال مطرح است اگر افرادی که براساس قانون عمل کرده  و مجمع قانونی تشکیل دادند باید تقدیر و تکریم شوند یا مورد اعتراض قرار گیرند؟

خانه سینما اگر مطلوب عده‌ای باشد  خانه سینما است

وی درپاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر این که چگونه به توافق 13 تیرماه عمل شد گفت: در این مدت دستور دکتر احمدی‌نژاد و توافق 13 تیرماه عمل کردیم  و هیچ مقاومتی نکردیم ما طبق مقررات عمل کردیم و در توافق نامه ذکر شده است اسناد لازم ارایه شود که اسناد لازم ارایه نشد. ارایه اساسنامه یک ماه به طول انجامید؟ متاسفانه تصمیم دوستان چیز دیگری است از نظر این دوستان خانه سینما مال آنها و مطلوب آنها باید باشد  اگر مطلوب آن‌ها نباشد خانه سینما نیست. اگر بر فرض محال ما به دنبال بهانه جویی بودیم باید بهانه را از ما می‌گرفتند و سریع‌تر اسناد را ارایه می‌دادند نه اینکه ساعت 1 بعدازظهر روز 6 مرداد ماه در حالی که اعلام کردند 5 مرداد ماه اساسنامه‌ها را ارایه می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر وضعیت مکان خانه سینما و محل جامعه اصناف سینمای ایران گفت: درباره محل خانه سینما وزارت ارشاد تصمیم‌گیری خواهد کرد و به زودی محلی برای برپایی جلسات جامعه اصناف سینمایی از سوی وزارت ارشاد به آنها داده خواهد شد.  اگر تا زمانی که کارهای قانونی ثبت انجام شود به عنوان خانه سینما ثبت می‌شوند و اگر مراحل قانونی به طول انجامد با نام جامعه اصناف سینمای ایران فعالیت می‌کنند.

صنوف پس از انجام مراحل قانونی درخواست عضویت به خانه سینما بدهند

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر فعالیت دیگر صنوف چگونه خواهد بود گفت: هر زمان که مراحل قانونی اصناف انجام شد می‌توانند درخواست عضویت به جامعه اصناف سینمای ایران (خانه سینما) بدهند و عضو شوند.

وی در  ادامه گفت: برخی افراد ارشاد را متهم به سیاسی کاری می‌کنند . درحالی که با هر ادبیاتی مسئولین دولتی را مورد اهانت قرار می‌دهند و حرف‌هایی را می‌زنند که بوی سیاسی کاری می‌دهد اینها سیاسی کاری نیست؟

در بخش دیگر افزود: بحث ریل گذاری را مطرح می‌کنند. ریل گذاری گذشته سینمای کشور را به قهقرا می برد اما تصمیمات جدید و ریل گذاری که صورت گرفته است قابلیت و توان این را دارد که سینمای کشور را به اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران نزدیک کند. البته فعالیت در حوزه سینما و فرهنگ نیاز به زمان دارد.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های خوبی صورت گرفت و از جمله تشکیل سازمان سینمایی ، شورایعالی سینما، بردن سینما به آنسوی مرزها، توجه به حوزه توزیع و نمایش بیش از تولید ، ساختارهایی که می‌تواند موتور محرک سینما را فعال کند و... که امیدواریم در دولت آینده به سرانجام برسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها