کد خبر: ۱۵۲۹۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۰۷ مرداد ۱۳۹۲
سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان در سخنراني‌هاي خود از تحركات اين ديپلمات آمريكايي در لبنان و موضوع سوريه ياد كرد و از آن به عنوان دشمن خطرناك نام برد. گفتنی است فیلتمن در تلاش است با حضور در ایران همچنین لابی گری سیاسی درباره برخی از مسائل مانند مذاکره با آمریکا و موضوع انرژی هسته ای انجام دهد.
598: در حالی در مراسم تحلیف حسن روحانی برای اولین بار قرار است مهمان های خارجی حضور یابند با این حال  برخی منابع آگاه از احتمال حضور برخی از چهره هایی که به دشمنی با ایران شناخته می شوند در این مراسم خبر می دهند.

به گزارش رجانیوز، احتمال حضور «جفری فیلتمن»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی قوت گرفته است.

این در حالی است که فیلتمن خردادماه سال گذشته از معاونت وزارت امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه کنار گذاشته شد و چندی بعد از سوی بان کی مون به عنوان معاون  دبیرکل در امور سیاسی انتخاب شد.

فلتمن بیش از 26 سال در وزارت امور خارجه آمریکا تجربه سیاسی و دیپلماتیک دارد و بیشتر در زمینه امور خاورمیانه و اروپای شرقی فعالیت داشته است.

وی سفیر سابق آمریکا در لبنان و یهودی الاصل بوده و همچنین ارتباط نزدیکی با اسرائیل و لابی ایپک دارد.

برخی از کارشناسان سیاسی دلیل کناره‌گیری فلتمن از سمت خود را شکست طرحش در براندازی نظام سوریه و ناکامی وی در سرنگونی دولت "نجیب میقاتی" ارزیابی می کنند.

فیلتمن همچنین از دشمنان شناخحته شده جریان مقاومت در منطقه به حساب می اید و با توجه به حوزه کاری که در زمان معاونتش در وزارت امور خارجه آمریکا داشته بیشترین دشمنی ها را با حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران داشته است.

فیلتمن در مجامع بین المللی و رسانه های منطقه ، به شخصیتی معروف است که "رکورد قابل ملاحظه ای در مبارزه با حزب الله لبنان " دارد.

گفتني است سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان در سخنراني هاي خود از تحركات اين ديپلمات آمريكايي در لبنان و موضوع سوريه ياد كرد و از آن به عنوان دشمن خطرناك نام برد.

دبيركل حزب‌الله لبنان در يكي از سخنراني هايش تاكيد كرد: من از همين تريبون به تمام دروغ‌پردازان و دروغگويان جهان عرب چه آنها كه در رسانه‌ها و مطبوعات كار مي‌كنند و چه آنها كه در كانال‌هاي ماهواره‌اي مشغول بكار هستند و با پول "جفري فلتمن"  قلم مي‌زنند، مي‌گويم: تاكنون در هيچ يك از كشورهاي عربي نه تنها دخالت نظامي كه هيچگونه دخالتي نداشته‌ايم و اگر زماني اين اتفاق روي دهد، جامعه بين‌المللي بداند كه اين جرات را داريم كه بگوييم در فلان كشور حضور داشته و جنگيده‌ايم و شهيد داده‌ايم.

گفتنی است فیلتمن در تلاش است با حضور در ایران همچنین لابی گری سیاسی درباره برخی از مسائل مانند مذاکره با آمریکا و موضوع انرژی هسته ای انجام دهد.

این در حالی است که گمان می رود با هوشیاری مسئولان مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب و همچنن مقامات امنینی در نهایت از ورود فیلمتن به ایران جلوگیری می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها