کد خبر: ۱۵۲۸۵۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۰۷ مرداد ۱۳۹۲
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از طرح این کمیسیون برای به روز کردن وام ازدواج جوانان در راستای مقابله با تهدید جمعیتی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بحث افزایش جمعیت و مقابله با تهدیدهای جمعیتی ظهر امروز (دوشنبه) در کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور کارشناسان و نمایندگان نهادهای مختلف مطرح شد.

در ابتدای این مراسم عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی هدف از تشکیل این جلسه را بررسی مجدد وضعیت جمعیت در کشور در راستای توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری مجددا در بحث تهدید جمعیتی تأکید کردند که این امر نشان می‌دهد که ما باید بیش از گذشته به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طرحی در کمیسیون اجتماعی مجلس برای به روز کردن وام ازدواج جوانان مطرح است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات تهدید جمعیتی، کاهش آمار ازدواج است.

عزیزی با بیان اینکه بسیاری از جوانان مشکل ازدواج خود را در عدم دریافت وام ازدواج می‌دانند، افزود: برخی جوانان که درخواست وام ازدواج کرده‌اند، بعضا باید دو سال در نوبت بمانند و این امر خودش سبب بی‌انگیزه شدن جوانان برای پیگیری وام ازدواج می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه 3 میلیون تومان امسال با 3 میلیون تومان سه سال گذشته تفاوت دارد و ارزش آن کمتر شده است، خاطرنشان کرد: 3 میلیون تومانی که امروز جوانان برای ازدواج می‌گیرند، می‌تواند بخشی از مشکل ازدواج آنها را حل کند، اما همین رقم نیز برای پرداخت با مشکلاتی مواجه است.

وی از دیدار خود با رئیس بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها برای بررسی مشکل وام جوانان خبر داد و تصریح کرد:‌ آقای بهمنی گفته است که ما بیش از 101 درصد وام ازدواج برای جوانان پرداخت کرده‌ایم، ما این موضوع را پیگیری کردیم و نتیجه آن شد که بانک‌ها تخلف کرده و وام ازدواج جوانان را به کارمندان خود پرداخت می‌کردند.

عزیزی بالا رفتن سن ازدواج را تهدیدی برای افزایش جمعیت خواند و گفت: بهترین سن برای ازدواج دختران و پسران 20 تا 25 سال است، اما امروز این رقم افزایش پیدا کرده است و حتی پزشکان می‌گویند زنانی که بعد از 35 سال زایمان می‌کنند، فرزندانشان ناقص به دنیا می‌آید.

وی از تغییر نام کمیته تنظیم خانواده کمیسیون اجتماعی به کمیته حمایت از خانواده خبر داد و بیان کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس برای پیگیری رهنمودهای مقام معظم رهبری از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

در ادامه این جلسه نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان زنان و بانوان و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور نظرات و راهکارهای خود را درباره افزایش جمعیت و مقابله با تهدید جمعیتی مطرح کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها