کد خبر: ۱۵۲۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۱۴ تير ۱۳۹۰
روند ثبت نام از متقاضیان سفر به عتبات عالیات رو به کاهش است.
به گزارش البرز درحالیکه همه ساله با تعطیلی مدارس دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت برای ثبت نام سفر عتبات دچار مشکل میشدند امسال با رکود شدید تقاضا مواجه شده اند.
این گزارش حاکیست روند افزایش قیمت نامتعارف سفر به عتبات عالیات ازسوی شرکت شمسا بعنوان مجری ایرانی سفرهای عتبات یکی از مهمترین دلایل کاهش تقاضا ازسوی متقاضیان سفر به عراق بشمار میرود.
براساس این گزارش هم اکنون قریب به 80 درصد کاروانهای تعیین شده برای سفرهای تابستانی بدون مسافر بوده و همه گی آنها لغو میشوند.
این گزارش ادامه میدهد: تنها طی 9ماه گذشته نرخ سفر به عتبات عالیات از 3میلیون و300هزار ریال با  40درصدرشد قیمت به مرز 4میلیون 400هزار ریال افزایش یافته است.
این درحالیست که خدمات ارایه شده ازسوی شرکتهای عراقی طی این مدت هیچ تغییر نکرده است .
گزارش خبرنگار البرز حاکیست رفتار نامناسب عوامل عراقی در مرزها،هتل ها و حتی اماکن زیارتی کربلا و نجف با زائرین ایرانی موجب شده تا روند سفر به عتبات باسیر نزولی مواجه شود.
ازسوی دیگر رشد صعودی قیمت ثبت نام عتبات درحالی به مرز چنین رقمی رسیده که دفاتر خدمات زیارتی به ازای هر زائر از شرکت شمسا تنها 12هزار تومان دریافت مینمایند که همین امر موجب شده تا سفرهای غیر دولتی در برابر برنامه ریزی های سازمان حج و زیارت قد علم کند.
این درحالیست که هم اکنون قیمت سفر هوایی به عتبات عالیات براساس اعلام رسمی شرکت شمسا 625هزار تومان است که این رقم چندان تفاوتی با سفر عمره مفرده درگروه قیمتی 3د ندارد وهمین امر موجب تقویت تقاضا برای انجام سفرهای خانوادگی به عربستان درمقابل اماکن زیارتی عراق شده است.
مهمترین سوال متقاضیان سفر به عتبات عالیات ازشرکت شمسا این است که چرا نرخ سفر به عراق با کیفیت اسکان بسیار پائین ،غذای نامناسب و سرویس های حمل ونقل بی کیفیت دربرابر سفر به سوریه با خدمات بهتر تفاوت فاحشی دارد.
گفتنی است هم اکنون سفر به سوریه بمدت یکهفته با امکانات اسکان و غذای مناسب بصورت هوایی نزدیک به 380هزار تومان است که این رقم تقریبا نصف قیمت سفرهوایی به عراق با کیفیت خدمات بسیارپائینتر است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها