کد خبر: ۱۵۲۶۷۵
زمان انتشار: ۱۹:۴۸     ۰۶ مرداد ۱۳۹۲
کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ از دستگیری افرادی خبر دادند که با طرح نقشه‌ای هولناک به بهانه ربودن پول‌های میلیونی مرد مسافرکش، او را به خانه‌ای اجاره‌ای کشانده و با تهدید اسلحه اموال او را ربودند.
 به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،سال گذشته مأموران کلانتری 133 شهرزیبا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان یک مورد دستگیری در خیابان صادقیه قرار گرفتند که با حضور مأموران در محل، یکی از شهروندان با مراجعه به آنها عنوان داشت که مستأجر بنده که در طبقه بالا زندگی می‌کند در مسافرت است و در حال حاضر، به غیر از بنده و اعضای خانواده‌ام هیچ‌ فردی داخل ساختمان حضور ندارد اما در زمان صرف شام متوجه سر و صدا داخل راه پله ساختمان شدیم. زمانی که بهمراه پسرم به راهرو آمدیم، فردی ناشناس داخل راه پله حضور داشت که مدعی بود در طبقه دوم مورد سرقت قرار گرفته که ابتدا مانع خروج این آقا از ساختمان شده و پس از آن نیز بلافاصله با 110 تماس گرفتیم.

فرد ناشناس داخل ساختمان به نام «عباس» 45 ساله، پس از انتقال به کلانتری و در اظهارات اولیه خود به مأموران گفت که حدود چند روز قبل با دو تن به نام‌های «یوسف» و «شاهین» آشنا شدم که متعاقب آن برای خرید دلار، این افراد مرا به منزلی در منطقه صادقیه بردند که داخل منزل و پس از گذشت مدت کوتاهی، آنها با تهدید اسلحه و استفاده از اسپری اشک‌آور اقدام به سرقت 25 میلیون تومان وجه‌نقد همراه بنده کردند و بعد از چند دقیقه و کم‌شدن سوزش ناشی از پاشیده شدن افشانه، قصد خروج از داخل ساختمان را داشتم که با همسایه طبقه پایین روبرو شده و آنها نیز بلافاصله با 110 تماس گرفتند که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت مسلحانه» و به دستور بازپرس نهم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

«عباس» پس از حضور در اداره یکم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدود یک ماه پیش و در ابتدای خیابان بهار مسافری را سوار کردم که با یکدیگر آشنا شدیم؛ ایشان خود را یوسف معرفی کرد و حتی شماره خودش را به من داد. چند روز بعد، یوسف با بنده قرار گذاشت تا برای خرید و فروش دلار با یکدیگر معامله کنیم و من نیز به آدرسی که داده بود رفته و در مورد میزان مبلغ معامله توافق کردیم.

فردای آن روز، یوسف دوباره در مقابل مترو صادقیه با من قرار گذاشت و مرا به منزلی دعوت کرد. وقتی وارد منزل شدم، یوسف به همراه فرد دیگری به نام شاهین که او را برادرش معرفی کرد و همچنین صاحب‌خانه از من پذیرایی کردند. بعد از چند دقیقه، آنها مقداری پول به من نشان داده اما من به آنها گفتم که من دلار نیاز دارم و پیشنهاد دادم که درصرافی با یکدیگر معامله کنیم. آنها ابتدا قبول کرده و هر دو برای دقایقی کوتاه وارد اتاق شده اما زمانی که بیرون آمدند، شاهین با اسلحه مرا تهدید کرد و یوسف نیز اسپری اشک‌آور را به چشمانم زد و در حالی که التماس می‌کردم کیف حاوی 25 میلیون تومان وجه‌نقد مرا برداشته و از خانه خارج شدند و صاحبخانه را نیز با خودشان بردند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که برادر مستأجر طبقه دوم ساختمان به اتفاق دوستانش در منزل حضور داشته است.

مستاجر طبقه بالا به همراه برادرش به نام«جواد» به اداره یکم پلیس‌آگاهی مراجعه کرد که جواد پس از حضور در اداره یکم ، در مورد شب حادثه به کارآگاهان گفت: یکی از دوستانم به نام یوسف به همراه شاکی و شخص دیگری به نام شاهین وارد منزل برادرم شدند که پس از گذشت مدت کوتاهی ناگهان، یوسف به همراه شاهین با شاکی درگیر شدند و پس از درگیری به سرعت از منزل خارج شدند و من نیز در حالی که بسیار ترسیده بودم، از خانه خارج شده اما پس از گذشت حدود یک ساعت مجدد به منزل برادرم بازگشته اما به خاطر حضور پلیس و جمعیت زیاد در محل حضور، ترسیده و محل را ترک کردم. بنده مدت زیادی نیست که با یوسف آشنا شده‌ام و به همین علت آدرس دقیقی از وی در اختیار ندارم.

با شناسایی هویت یکی از متهمان به نام «یوسف» 31 ساله در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یوسف پس از ارتکاب سرقت مدتی را متواری بوده و به تازگی به تهران بازگشته که در شرایطی که تحقیقات برای شناسایی مخفی‌گاه و دستگیری یوسف در دستور کار اداره یکم قرار داشت، کارآگاهان این اداره اطلاع پیدا کردند که یوسف با مراجعه به محل زندگی همسر سابق خود، با اعضای خانواده وی درگیر شده و اقدام به تخریب شیشه‌های ساختمان و ایجاد درگیری فیزیکی کرده که توسط مإموران کلانتری 154 چیتگر دستگیر و روانه زندان شده، با انجام هماهنگی‌های قضایی متهم در اختیار اداره یکم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

«یوسف» پس از حضور در اداره یکم، با معرفی همدست خود به نام «شاهین» مدعی شد که اسلحه‌کمری متعلق به شاهین بوده و او هیچ‌گونه سلاحی در اختیار نداشته، با شناسایی شاهین به عنوان دیگر متهم پرونده و در بررسی سوابق متهمان سابقه‌دار، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی یکی از اراذل و اوباش منطقه حصارک کرج است که با شناسایی محل‌های تردد شاهین در منطقه حصارک کرج، کارآگاهان اداره یکم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ با اخذ نیابت قضایی به منطقه حصارک کرج رفته و در حالی که شاهین قصد داشت تا با ایجاد درگیری از دست آنها متواری شود، وی را در ساعت 12:00 دوم مردادماه دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، با اعلام این خبر گفت: هر دو متهم از سوی شاکی پرونده شناسایی شدند و با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها