کد خبر: ۱۵۲۵۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۰۶ مرداد ۱۳۹۲
بررسی آینده سیاسی احمدی‌نژاد
هر چه به روزهای پایانی دولت نزدیک تر می شویم آینده سیاسی محمود احمدی نژاد برای رسانه ها، سیاسیون و مردم اهمیت بیشتری پیدا می کند و باعث می شود که هر خبری که از دولت بیرون می آید یا هر کاری که دولت احمدی نژاد انجام می دهد در این راستا سنجیده شود به آینده سیاسی وی ربط داده شود.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ احمدی نژاد و دولت دهم دیگر چیزی به پایان کارشان در پاستور نمانده است و باید کم کم کلیدها را دسته کنند و تحویل حسن روحانی بدهند تا چهار سال دیگر او نیز همچون سایر روسای جمهور طعم اجاره نشینی پاستور را بچشد؛ اما برای رسانه ها و افکار عمومی  بیش از آنکه نحوه آغاز به کار دولت یازدهم مهم باشد آینده احمدی نژاد مهم است .

احمدی نژاد که از او بعنوان یک سیاستمدار غیر قابل پیش بینی یاد می شود و همه او را به سر سختی و پشتکارش می شناسند مردی نیست که با پایان یافتن دوران مسئولیتش بار سفر ببندد و در کنج عزلت بنیشند و فقط نظاره گر رخدادها و حوادث خوب و بد باشد او بارها و بارها نشان داده که مرد روزهای سخت است و حالا که سختی،  چهره ای جدید از خود به او نشان داده است مطمئنا او هم برخورد جدیدی خواهد کرد.

کارشناسان و تحلیل گران از اینکه احمدی نژاد در آبنده چه می کند و به چه کاری مشغول می شود تحلیل های متفاوتی ارائه می دهند امیر محبیان تحلیل گر مسائل سیاسی جریان راست سنتی در اظهار نظری در اردیبهشت سال 91 درباره آینده احمدی نژاد 5 سناریو را پیش بینی کرده بود که عبارتند بودند از :  سمت رسمی و قانونی نظیر عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام که فعالیتی فراتر از آن نداشته باشد، رهبر یک حزب یا جریان سیاسی و نقش آفرینی در انتخابات آینده، منتقد و  اپوزیسیون داخل نظام، عزلت سیاسی و عدم حضور در سیاست و عدم حضور ظاهری در سیاست و هدایت نامرئی جریان های هوادار خود.

گرچه آن موقع سناریوهای محبیان عقلانی به نظر می رسید ولی به هیچ وجه قابل پیش بینی نبود که احمدی نژاد کدام یک از این 5 مسیر را برای ادامه حیات سیاسی خود انتخاب کند و این سناریو بیشتر بررسی یک وضعیت کلی به نظر می آمد تا یک پیش بینی تحلیل گرایانه.

خیلی ها هم در گوشه و کنار سعی داشتند او را با بنی صدر مقایسه کنند، یا به مناسبت اعدام زورگیران، احمدی نژاد را نیز به عنوان زورگیر معرفی کردند و خواستار محاکمه و مجازات (احتمالا اعدام) وی شدند و یا در رسانه هایشان نوشتند : ...«ادامه ریاست جمهوری شما برای درختان جنگلی، مراتع، ‌آب های زیر زمینی، بستر رودخانه ها،‌ دریاچه ها، حیات وحش حتی برخی حیوانات اهلی هم زیان آور است»...  اما همه این موارد با سیاست ورزی هایی که احمدی نژاد نشان داد و البته گاهی اوقات هم نابلدی سیاسی منتقدانش همچون تیری به سنگ خورد.

صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران و از چهره های رسانه ای جریان اصلاحات درباره آینده سیاسی احمدی نژاد گفته است: "چیزی که من با درصد اطمینان بالایی در مورد ایشان می‌توانم بگویم این است که آقای احمدی‌نژاد به لحاظ سیاسی تمام شده است. نه اینکه از سیاست کناره‌گیری کند بلکه از این نظر که در سیاست مطرح باشد تمام شده است".

اما احمدی نژاد  برخلاف تمام اظهار نظرهایی که این روزها مطرح می شود نشان داده است که نه تنها قصد باقی ماندن در صحنه سیاست را دارد بلکه می خواهد فعالانه در عرصه سیاست به فعالیت بپردازد و همزمان هم به یک سمت رسمی و قانونی می اندیشد که امکان دارد از طرف مقام معظم رهبری به آن منصوب شود یا اینکه با اقداماتی همچون ایجاد دفتر رئیس جمهور سابق در پاستور فعالیت کند و هم به مشاغل آکادمیک و دانشگاهی می اندیشد تا بتواند فضای انتقادی و رسانه ای هم برای خود ایجاد نماید.
 
گفتنی است که احمدی نژاد به تازگی مجوز ساخت دانشگاه ایرانیان را از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها