کد خبر: ۱۵۲۲۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۰۵ مرداد ۱۳۹۲
امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: شب قدر به بیان صریح قرآن در سوره قدر شب نزول قرآن است و به واسطه نزول قرآن این شب، شبی بس مبارک و میمون است و عبادت در آن به اندازه هزار سال ثواب دارد.

حجت‌الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: شب قدر به واسطه نزول قرآن که کتابی مبارک است، برکتی یافته که در تمام شب‌های سال شبی به فضیلت آن نیست و عبادت در این شب به استناد مدارک معتبر دینی به اندازه هزار سال و بلکه بیشتر ثواب دارد.

امام جمعه اسلام آباد غرب معتقد است این که انسان می‌تواند در یک شب به چنین ثوابی دست یابد یکی از جلوه‌های رحمت خداوند است.

به گفته ابطحی یکی دیگر از خصوصیات شب‌های قدر این است که مقدرات یک سال انسان در این شب مقدر می‌شود.

ابطحی افزود: در روایات آمده که از ائمه سوال کردند که چرا سه شب به عنوان شب قدر و شب نزول قرآن، قرار داده شده که ایشان پاسخ دادند به نظر می‌رسد به این دلیل سه شب به این عنوان نامگذاری شده که اگر فرصت بهره‌گیری از این شب برای کسی فراهم نشد، بتواند در شب‌های بعد از برکات این شب برخوردار شود.

وی در ادامه با بیان این‌که «فضیلت شب بیست و سوم رمضان از بقیه شب‌ها بالاتر است» گفت: در روایات آمده که شخصی از پیامبر اکرم (ص) سوال کرد توان و فرصت عبادت در این سه شب را ندارم، در کدامیک از آن‌ها به عبادت بپردازم که پیامبر اکرم (ص) در پاسخ به ایشان فرمود شب بیست و سوم به عبادت بپرداز.

به گفته ابطحی از ائمه (ع) سوال شد در این شب از خداوند چه بخواهم که در زندگی هر فردی تاثیر خیلی مهمی دارد که ایشان فرمودند عافیت را بخواهید که سلامتی دنیوی، اخروی، جسمی و روحی انسان در آن خلاصه می‌شود.

وی سپس از همگان خواست تا در شب قدر دعا کنند ایمانشان محفوظ بماند، چرا که این مقوله سلامت دنیوی و اخروی آنها را تضمین می‌کند.

امام جمعه اسلام آباد غرب کفت: در دنیای کنونی و در شرایط موجود در جامعه امروز اگر به آخر الزمان نزدیک نشده باشیم به جرات می‌توان گفت که شاهد بروز خصوصیات آن هستیم و در روایات آمده است که ایمان انسان‌ها در آخر الزمان در خطر است و این مهم لزوم پرداختن به این دعا را به منظور دستیابی به سلامت دینی و اخروی نشان می‌دهد.

امام جمعه اسلام آباد غرب در ادامه بهترین اعمال برای این شب‌ها را پرداختن به نماز، دعا، ذکر، دعاهای خاص مفاتیح الجنان و ... دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها