کد خبر: ۱۵۲۲۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۰۵ مرداد ۱۳۹۲
مدیر سابق روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: ما اگر می‌خواهیم میزبان جام ملت‌های آسیا شویم، باید 4 ورزشگاه مجهز داشته باشیم.
حسن غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص احتمالی میزبانی ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: تا 31 جولای یعنی 4 روز دیگر فرصت داریم تا مدارک خود را به مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا تحویل دهیم. این مدارک را باید تمام ضمانت‌نامه‌هایی که وزارتخانه‌های مربوطه امضا کنند. با توجه به اینکه در حال حاضر برخی از این امضاها صورت نگرفته و همچنین تغییر و تحولی که در دولت رخ خواهد داد، بعید می‌دانم در این چند روز این امضاها صورت گیرد.

وی ادامه داد: به جز ایران چند کشور دیگر نیز این درخواست را داشته‌اند که تمام مدارک خود را برای AFC ارسال کردند. گرفتن میزبانی یک پروسه طولانی دارد. ما از سال 2000 که مسابقات در لبنان برگزار می‌شد و زمان ریاست صفایی فراهانی پیشنهاد میزبانی جام 2014 را دادیم که با دو کشور چین و تایلند راهی مرحله پایانی شدیم.

مدیر سابق روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال یادآور شد: در آن زمان قرار بود که ما توانایی‌های خود را نشان دهیم. هتل‌ها و فرودگاه‌های خود را تجهیز کنیم. ما حتی خانمی هم با خود برده بودیم زیرا حضور خانم‌ها در ورزشگاه یکی از شروط مسئولین آسیایی بوده و ما با این امر می‌خواستیم بگوییم مسئله‌ای وجود ندارد. یکی از مدیران کنفدراسیون آسیا به ما گفت به نفع چین کنار بروید تا میزبانی سال 2008 را به شما بدهیم.

وی تصریح کرد: برای برگزاری میزبانی وجود 4 ورزشگاه مجهز لازم است. من به صفایی فراهانی گفتم که به نفع چین کنار برویم. او به من گفت فکر می‌کنی من این را نمی‌دانم. چشم‌انداز من برای سال 2008 بود ما در آن سال به نفع چین کنار رفتیم اما در سال 2008 دیگر صفایی فراهانی حضور نداشت و پرونده میزبانی ایران بسته شد.

غفاری در مورد اینکه چه شرایطی باید یک کشور داشته باشد تا میزبانی مسابقات را در اختیار بگیرد، گفت: باید در هر ورزشگاه 4 رختکن وجود داشته باشد. اتاق کنفرانس و اتاق‌های امنیتی و کنترلی وجود داشته باشد. در ورزشگاه آزادی اتاق کنترلی وجود دارد اما در ‌آن قفل است و خاک می‌خورد. تک تک هتل‌ها باید مجهز باشد. نور زمین کافی باشد. وسیله نقلیه بدون مشکلی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی که درخواست میزبانی را می‌دهند قول تجهیز ساخت و ساز می‌دهند، اظهار داشت: کشورهایی که برای سال 2019 درخواست میزبانی داده‌اند قول ساخت و سازهایی را در کنار امکاناتی که دارند می‌دهند. به هر حال گرفتن میزبانی افتخار بزرگی است و آن کشور می‌تواند سنت و فرهنگ خود را به سایر کشورها معرفی کند. کشور انگلیس از برپایی المپیک 600 میلیون پوند سود برد در هر حال بعید می‌دانم با این شرایط به ما میزبانی برسد اما اگر بتوانیم شرایط را فراهم کنیم و ورزشگاه‌ها را به تجهیزات مجهز کنیم از آن می‌توانیم برای جوانان خود هم استفاده کنیم.

مدیر سابق روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال عنوان کرد: AFC آسیا را به 4 گروه تقسیم کرده است، با توجه به اینکه این مسابقات در مناطق مختلف برگزار شده احتمال اینکه در این دوره از مسابقات میزبانی به غرب آسیا برسد، بیشتر است. کشورهای ایران، کویت،‌ عربستان،‌عمان و امارات در این منطقه حضور دارند البته امکانات و سخت‌افزارهای سایر کشورها بالاتر است و احتمال میزبانی در آن کشورها بیشتر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها