کد خبر: ۱۵۱۸۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۲     ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه ابرکوه یزد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: انتخاب اعضای دولت یازدهم، با ارزش نگری و شایسته سالاری باشد تا بهترین افراد برای کابینه جدید انتخاب شوند.
وی با اشاره به ملاک های فرد شایسته برای حضور در کابینه دولت جدید ابرازداشت: کاردانی، تعهد و تخصص از مهم ترین ویژگی فرد شایسته است؛ همچنین افرادی که مسؤولیتی را قبول می کنند باید شیفته خدمت به مردم باشند.
امام جمعه ابرکوه ادامه داد: ملاک شایستگی افراد، ادای دین و وام داری به جناح یا شخص خاصی نبوده و اگر افراد با ملاک تجربه انتخاب شوند زمینه کسب توفیق برای مسؤولانی که به جایگاهی می رسند بهتر فراهم می شود.
حجت الاسلام حسینی افزود: اعضای کابینه جدید با محور قرار دادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب جهات برجسته و نقاط قوت دولت های پیشین را پی گیر باشند.
وی با اشاره به اهمیت روابط خارجی گفت: تعامل خارجی نظام اسلامی بر اساس حسن نیت و حسن همجواری با همسایگان و عدم دخالت در امور داخلی دیگران است.
عضو شورای فرهنگ عمومی ابرکوه افزود: جمهوری اسلامی هرگز در سیاست خارجی خود روش سلطه جویان را دنبال نمی کند اما امر به معروف و نهی از منکر که فریضه ای بدون زمان و مکان است و اگر دولتی عصیانگر از سوی جمهوری اسلامی نصیحت شود، این دخالت در امور داخلی نیست.
امام جمعه ابرکوه ادامه داد: نصیحت یک کشور برای دفاع از ملتی مظلوم ریشه در جمله امام خمینی دارد که فرمود «تا بانگ لا إله إلا الله هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم» و همچنین باید این تفکر مبنای عملی سیاست خارجی ما باشد.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به احزاب گوناگون سیاسی اظهار داشت: نظام اسلامی به تمام معنا مردم سالار دینی است؛ از این احزاب دولت و نظام به یقین با گروه های سیاسی تا آنجا که از خط نظام، قانون، مبانی ولی امر مسلمین و حفظ دستاورد های نظام خارج نشده و به شیوه مطلوب تعامل خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها