کد خبر: ۱۵۱۷۵۱
زمان انتشار: ۰۳:۱۰     ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین دیدار خود در لیگ سیزدهم توانست تیم ده نفره تراکتورسازی تبریز را با گل بازیکن سابق این تیم در ورزشگاه آزادی شکست دهد تا شاگردان علی دایی نخستین پیروزی خود را در فصل جدید در حضور هواداران خود جشن بگیرند.
تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین دیدار خود در لیگ سیزدهم توانست تیم ده نفره تراکتورسازی تبریز را با گل بازیکن سابق این تیم در ورزشگاه آزادی شکست دهد تا شاگردان علی دایی نخستین پیروزی خود را در فصل جدید در حضور هواداران خود جشن بگیرند.

در مهمترین دیدار هفته نخست لیگ برتر تیم فوتبال پرسپولیس تهران در مصاف با تراکتورسازی تبریز به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کرد تا در شبی که بازیکنان تراکتورسازی یک یار کمتر از میزبان خود داشتند شاگردان دایی نوبرانه خود را در لیگ سیزدهم تجربه کنند.

بازی در آرامش محض آغاز شد و هر دو تیم در دقایق ابتدایی فقط به محک زدن یکدیگر پرداختند. نخستین اتفاق بازی در دقیقه پنج رخ داد؛ جایی که برخورد مهاجم تراکتورسازی با نیلسون باعث شد دروازه‌بان تیم میزبان به دلیل مصدومیت جزئی یک دقیقه روی زمین بخوابد و دروازه بان دوم این تیم هم خود را گرم کند. نگرانی هواداران پرسپولس البته خیلی طول نکشید و نیلسون به بازی بازگشت.

دقیقه 10، پرسپولیسی‌ها توپی را به روی دروازه تراکتورسازی ارسال کردند که با برخورد با مدافع این تیم در اختیار دروازه‌بان قرار گرفت اما محسن قهرمانی با نشان دادن نقطه پنالتی کاری کرد که حمله پرسپولیس بی نتیجه نماند. این تصمیم یه یکباره جو ورزشگاه را ملتهب کرد چون به نظر می‌رسید که قهرمانی اشتباه کرده است. در نهایت، رضا حقیقی ضربه پنالتی را به پای حامد لک کوبید و در برگشت هم نتوانست دروازه خالی را باز کند تا همه چیز از نو برابر شود.

امشب بخت با تراکتورسازان یار بود که دیرک دروازه دو بار آنها را از دریافت گل اول بازی نجات داد. بار اول ضربه سر حقیقی که روی ریباند پنالتی زده شد به دیرک افقی دروازه تراکتورسازی برخورد کرد و بار دوم ضربه سر محمد نوری در دقیقه 30 .

سعید دقیقی نخستین اخطاری بازی بود. این بازیکن در طول نیمه نخست بارها تلاش کرد که داور بازی را مجاب کند که مدافعان پرسپولیس رویش خطا کرده اند اما قهرمانی گوشش به این حرف ها بدهکار نبود و عاقبت در دقیقه 35 بازی، او را با کارت زرد جریمه کرد.یک دقیقه مانده به پایان نیمه نخست، رضا حقیقی هم از محسن قهرمانی کارت زرد گرفت و در نهایت این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه مربیان از همان ابتدا با هیجان زیادی آغاز شد. هادی نورزوی در دقایقی ابتدایی این نیمه با دروازه بان تراکتورسازی تک به تک شد اما پیش از آن که بتواند توپ را به سمت دروازه شلیک کند با خطای کاپیتان تراکتورسازی سرنگون شد. قهرمانی بلافاصله کارت قرمز خود را به اسدی نشان داد تا تیم مهمان نیمه دوم را 10 نفره بازی کند.

اخراج اسدی باعث شد که بازوبند کاپیتانی تراکتورسازان بر بازوی علی کریمی بسته شود تا این بازیکن در نخستین بازی فصل سیزدهم، در مقام کاپیتان برابر تیم سابقش بازی کند.

دقیقه 81 بالاخره قفل دروازه تراکتورسازی باز شد تا ورزشگاه آزادی یکپارچه فریاد شود. سید مهدی سیدصالحی، مهاجم فصل گذشته تراکتورسازی در این دقیقه موفق شد دروازه تیم سابقش را باز کند و شادی را به اردوی سرخ پوشان تهرانی بیاورد.

شاگردان ویسی نخستین پیروز لیگ سبزدهم

اما در نخستین بازی لیگ جدید استقلال خوزستان در هفته اول لیگ برتر توانست به پیروزی دو بر صفر برسد.استقلال خوزستان و ذوب آهن اصفهان در هفته اول سیزدهمین دوره لیگ برتر از ساعت 22 به مصاف یکدیگر رفتند.

با توجه به اینکه این مسابقه از هفته اول لیگ برتر بود دو تیم چندان عملکرد خوبی ارائه نکردند و بازی بسیار کم موقعیت بود. تنها در 10 دقیقه پایانی بازی دو تیم موقعیت‌هایی را ایجاد کردند.

در نهایت این بازی با برتری دو بر صفر استقلال خوزستان به پایان رسید. گل‌های بازی را عادل کلاه‌کج بازیکن سابق پرسپولیس در دقیقه 84 از فاصله 35 متری و میلاد میداودی که سابقه بازی در استقلال را دارد در دقیقه 89 به ثمر رساندند.هواداران نیز از بازی استقبال خوبی به عمل نیاوردند و تنها حدود 2 هزار هوادار به ورزشگاه آمدند.

استقلال خوزستان اولین دیدارش را در لیگ برتر انجام داد و در اولین گام خود توانست به یک پیروزی شیرین برسد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها