کد خبر: ۱۵۱۶۶۸
زمان انتشار: ۰۰:۱۳     ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
سرمربی پرسپولیس گفت: «جلالي مربي فهيم و بادانشي است كه من هنوز از او درس ياد مي‌گيرم.»
انگار نه انگار اين مربي كه پيش روي‌مان نشسته علي دايي است. خط‌هاي آن عصبانيت هميشگي در چهره‌اش كمرنگ‌تر شده و موقع صحبت، لحنش آرام‌تر. هنوز البته اول راه است و اتفاقي نيفتاده كه بخواهد فريادهاي اعتراضش را در گوش‌مان بخواند و از زمين و زمان گله كند. همين آرامش مقطعي، شروعي است براي صحبت‌هاي او درباره تقابل‌هاي حساس او با پرسپوليسي‌هاي فصل پيش در بازي افتتاحيه ليگ و ادامه‌اش.

 

اين صحبت‌ها را مي‌شنويم: «بازي بسيار حساس و سختي را در پيش داريم كه نتيجه‌اش براي هر دو تيم بسيار مهم و تاثيرگذار است. ما تاكتيك‌ها‌ي‌مان را خيلي خوب تمرين كرده‌ايم و اين را هم مي‌دانيم كه تراكتورسازي با بازيكنان و مربي بزرگي كه دارد كار را براي ما سخت مي‌كند اما ان‌شاءا... با يك برد، ليگ را با قدرت استارت مي‌زنيم. از هواداران خواهش مي‌كنم ما را 90 دقيقه حمايت كنند و پشت سرمان باشند تا بحث‌هاي حاشيه‌اي پوشيده شود. اين موضوع باعث مي‌شود كم و كاستي‌هاي ما به حداقل برسد و به نقطه قوت پرسپوليس تبديل شود.»

 

وقتي از دايي مي‌پرسيم چند درصد به تاكتيك‌هاي مورد نظرش رسيده در پاسخ مي‌گويد: «در كارهاي بدني به هيچ عنوان مشكلي نداريم اما متاسفانه بعضي بچه‌ها از روز اول در اختيار ما نبودند كه فكر مي‌كنم تا هفته سوم و چهارم آماده خواهند شد.»

 

دايي سپس مي‌گويد كه ترجيح مي‌داده تيمش فصل را با بازي راحت‌تري آغاز كند: «دوست داشتيم بازي راحت‌تري داشته باشيم. هر چند فرقي ندارد كه با تراكتورسازي بازي كنيم يا تيم‌هاي ديگر چون آماده هستيم كه در حضور هواداران‌مان سه امتياز را بگيريم.»

 

اما آيا سرمربي پرسپوليس به همه بازيكنان جواني كه دور خود جمع كرده فرصت خواهد داد؟ خودش پاسخ مي‌دهد: «نه فقط اين بازيكنان جوان، بلكه كل تيم ما نياز به زمان دارد چون 13 خروجي داشتيم و بازيكنان جوان زيادي آورده‌ايم. من از اين تيم شناخت كافي دارم ولي آنها هم بايد اين شناخت را از يكديگر و از من پيدا كنند. اميدوارم خيلي زود با بچه‌هاي جوان‌تر تيم هماهنگ ‌شويم.»

 

حساس‌تر از بازي و نتيجه‌اش، رودررو شدن دوباره علي دايي است با كريمي و انصاري‌فرد. چيزي كه سرمربي پرسپوليس سعي دارد آن را يك موضوع عادي تلقي كند. از همين روست كه بي آن‌كه لحنش تغيير كند، مي‌گويد: «هر دو اين عزيز از بزرگان فوتبال ما هستند. مخصوصا كريمي كه براي تيم‌ملي و پرسپوليس زحمات زيادي كشيده اما فوتبال حرفه‌اي همين است. يك روز كنار يك تيم هستيم و يك روز مقابل آن. من براي هر دو عزيز كه قطعا مي‌آيند با تمام توان‌شان بازي كنند آرزوي موفقيت مي‌كنم. نگاهم به همه‌چيز هم جنبه ورزشي و فوتبالي دارد. اميدوارم كريمي و انصاري‌فرد بهترين فوتبال‌شان را مقابل پرسپوليس انجام بدهند.»

 

اما آيا انتخاب كاپيتان پرسپوليس را هم علي دايي همين‌قدر ساده مي‌بيند؟ در پاسخ، او اين‌طور حرف مي‌زند: «كاپيتاني يك مساله مهم و مشخص است. نظر بچه‌ها هم براي من خيلي اهميت دارد. من كاپيتان اول و دومم را مشخص كرده‌ام كه نام‌شان تا موقع بازي محفوظ است اما با بچه‌ها هم در‌اين باره صحبت مي‌كنم و هر كسي را كه آنها قبول داشته باشند، در تصميمم تاثيرگذار است. من كاپيتاني مي‌خواهم كه به دنبال منافع تيم باشد تا بتواند به پرسپوليس كمك كند.»

 

آخر صحبت‌هاي علي دايي اشاره‌اي است به تقابل او با مجيد جلالي كه پيش‌تر در تيم ارتش‌ها مربي‌اش بوده و دايي درباره اين رويارويي مي‌گويد: «نه تنها در تيم ارتش‌، بلكه در صبا هم شاگرد جلالي بودم. او بزرگ من است و هميشه خودم را شاگردش مي‌دانم. يك زمان كنار هم بازي مي‌كرديم و امروز بايد روبروي هم قرار بگيريم. جلالي مربي فهيم و بادانشي است كه من هنوز از او درس ياد مي‌گيرم.»

ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها