کد خبر: ۱۵۱۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۱۲ تير ۱۳۹۰
"صراط" - شركت آتیه سازان حافظ به رسم و روال هر سال در آستانه مجمع عمومی تحرکات رسانه‌ای خود را آغاز می‌کند تا با طرح موضوعات انحرافی اذهان را به نفع خود منحرف و شاید مدیریت کند.
دخالت آشکار آتیه سازان حافظ در حوزه بیمه‌های بازرگانی و فعالیت غیرقانونی در این عرصه از سویی و نداشتن تخصص کافی در صنعت بیمه از سوی دیگر، تراز مالی شرکت را در وضعیت نگران کننده‌ای قرار داده و حال مدیران ارشد این مجموعه می‌کوشند با طرح مسائل جنجالی خود را از زیر فشار ذینفعان خارج کرده و زمان مجددی نیز خریداری کنند.
مقامات مسئول، حقوقدانان، کار‌شناسان و صاحبنظران بار‌ها و بار‌ها نسبت به عواقب منفی و زیانبار ورود غیرقانونی برخی شرکت‌ها – نظیر آتیه سازان حافظ – به صنعت بیمه کشور هشدار داده‌اند اما متاسفانه گوش شنوایی در کار نیست و برخی‌ها بر این فعالیت‌های فراقانونی اصرار دارند.
به گزارش صراط نیوز در قانون تأسيس بیمه مرکزی به صراحت آمده که بیمه‌های تکمیلی درمان از بیمه‌های بازرگانی محسوب می‌شود و فعالیت در این عرصه نیازمند مجوز دستگاه سیاست گذار و ناظر یعنی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی است.
ناگفته پیداست که چنین قانون شکنی‌ها و خودسری‌ها ماموریت نظارت بر بازار را برای بیمه مرکزی با اشکالات جدی روبرو می‌کند و کار را برای هدایت و نظام بخشی به بازار صنعت بیمه دشوار می‌سازد. آن هم در شرایطی که بیمه مرکزی چندین بار آمادگی خود را برای پذیرش این شرکت با شرایط مناسب در جمع شرکت‌های بیمه‌ای اعلام کرده است.
در این مجال اندک سر پاسخگویی به ادعاهای اخیر مسولان ارشد مجموعه آتیه سازان حافظ را نداریم و تنها به طرح این پرسش اکتفا می‌کنیم که آیا در صورت تحرکات فراقانونی (بخوانید غیرقانونی) و فریب افکار عمومی ساختار صنعت بیمه دچار آسیب نخواهد شد و اگر پاسخ این سوال مثبت است کدام نهاد یا سازمان باید جلو این تخلف آشکار قد علم کند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها