کد خبر: ۱۵۱۴۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۰۲ مرداد ۱۳۹۲
در فصل جديد سرمربي استقلال در نظر دارد كه سيستم اين تيم را به 3-3-4 نزديك كند.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ با وجود اينکه سيستم استقلال براي شروع رقابت‌هاي ليگ برتر همانند فصل پيش 1-3-2-4 خواهد بود، اما امير قلعه‌نويي قصد دارد بر خلاف ليگ دوازدهم که پايه اصلي ترکيب را بر اساس حضور هافبک‌هاي دونده گذاشت، در فصل جديد رو به استفاده از مهاجمان سرعتي، سرزن و فرصت طلب بياورد و براي تحقق اين امر نيز نفرات تهاجمي خوبي را در اختيار دارد.


سرمربي آبي‌پوشان طي روزهاي گذشته تمام فکر خود را معطوف به انتخاب جايگزين مناسب براي جباري کرد تا در خط هافبک دچار تزلزل نشود. اما او از انتخاب نفرات شايسته براي خط حمله نيز غافل نشده و از مجيد صالح دستيار اول خود خواسته تا در جريان تمرينات عملکرد مهاجمان را به طور کامل زيرنظر گرفته و نفرات آماده تر را به او اعلام کند.


قلعه‌نويي قصد دارد در ترکيب خود از سه مهاجم سود ببرد، يک نفر به عنوان مهاجم نوک انجام وظيفه کند و دو بازيکن ديگر در کناره‌هاي زمين وظيفه اضافه شدن به خط حمله در مواقع هجومي وکمک به خط هافبک در لحظاتي که توپ در اختيار حريف است را بر عهده داشته باشند. به اين شکل مي‌توان گفت که سيستم استقلال در لحظات طراحي حمله به 3-3-4 تغيير مي‌کند و در مواقع دفاع با جمع شدن هافبک‌هاي کناري به 1-5-4 تغيير شکل مي‌دهد.


سرمربي آبي‌پوشان معتقد است که براي تحقق اين سيستم نياز به نفراتي با قدرت بدني بالا و تاکتيک پذيري مناسب دارد به شکلي که بتوانند با دوندگي بالا در طول نود دقيقه سيستم‌هاي موردنظر او را اجرايي کنند. به اين شکل اولويت خط حمله استقلال در حال حاضر به اين شکل است: محمد قاضي، فرهاد مجيدي، سياوش اکبرپور، آرش برهاني و محمدمهدي نظري و جاسم کرار. مجيد صالح فهرست مهاجماني که مي‌توانند تفکرات قلعه‌نويي را به شکل بهتري در زمين پياده کنند، به اين صورت تنظيم کرده و در اختيار قلعه‌نويي قرار داده است.


در اين خصوص بايد گفت که با وجود تحليل‌هاي زياد در مورد استفاده از قاضي به عنوان مهاجم سمت چپ، صالح پيشنهاد داده که اين بازيکن مهاجم نوک باشد زيرا فصل پيش در پرسپوليس مهاجم کناري بود و نتوانست عملکرد خوبي از خود به نمايش بگذارد. از سوي ديگر گفته مي‌‌شود فرهاد مجيدي با توجه به قدرت پا به توپ بالا مي‌تواند به عنوان هافبک نفوذي به بازي گرفته شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها