کد خبر: ۱۵۱۴۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۰۲ مرداد ۱۳۹۲
افشاگری جورازلیم پست از طرح کینه جویانه امریکا علیه ایران:
جورازلیم پست در مطلبی افشا کرد مجلس نمایندگان ایالات متحده هفته آینده لایحه ای را با هدف کاهش توانایی ایران برای صادرات هرگونه نفت به تصویب خواهد رسانید. نکته قابل توجه در رابطه با تحریم های جدید، نیت پشت پرده این لایحه است. جورازلیم پست می نویسد: ”این تحریم ها پاسخی کوبنده به انتخاب حسن روحانی است که غرب با خوشخیالی به وی اعتماد کرده بود ولی بعدها متوجه شد که تصمیم گیرنده اصلی، آیت الله خامنه ای است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، جورازلیم پست در مطلبی افشا کرد مجلس نمایندگان ایالات متحده هفته آینده لایحه ای را با هدف کاهش توانایی ایران برای صادرات هرگونه نفت به تصویب خواهد رسانید.

به نظر می رسد این لایحه که با 360 موافق از بین 435 عضو مجلس به تصویب خواهد رسید در ماه اگوست نیز در سنا مورد توافق قرار گیرد. این لایحه رئیس جمهور ایالات متحده را موظف می کند در راستای تحریم های پیشین با استفاده از اختیارات خود طی دو ماه فروش نفت ایران را کاملا متوقف نماید.

همچنین معافیت های ارائه شده به کشورهایی نظیر چین، ژاپن، ترکیه و کره جنوبی پس از یکسال ملغا خواهند گردید و شرکت هایی که کماکان با ایران وارد معامله گردند از چرخه فعالیت اقتصادی با  امریکا حذف خواهند گردید.

به گفته صهیونیست ها، لیبی و عربستان سعودی دو کشوری هستند که کمبود نفت ایران را در بازرهای بین المللی جبران می کنند! البته اینان اشاره ای نکردند که این تحریم تا چه مدت ظرفیت ادامه یافتن را خواهد داشت! و آیا لیبی و عربستان واقعا توانایی افزایش چنین ظرفیت صادراتی را دارند که هر کدام نیم میلیون بشکه در روز به صادرات خود بیفزایند؟!



نکته قابل توجه در رابطه با تحریم های جدید، نیت پشت پرده این لایحه است. جورازلیم پست می نویسد: ”این تحریم ها پاسخی کوبنده به انتخاب حسن روحانی است که غرب با خوشخیالی به وی اعتماد کرده بود ولی بعدها متوجه شد که تصمیم گیرنده اصلی، آیت الله خامنه ای است [روحانی تابع فرمان های وی است]."

عصبانیت امریکا از مواضع پس از انتخاب دکتر روحانی کاملا قابل درک است. در هر حال غرب متوجه گردید که شعارهای تبلیغاتی در انتخابات ایران هرچند هم که موافق طبع غرب باشند ولی با جهتگیری ها و خط دهی های رهبر انقلاب هیچگاه به بیراهه کشیده نخواهند شد.

حال باید صبر کرد و دید کشورهای جهان و مخصوصا چین –بزرگترین آسیب بیننده از این تحریم احتمالی- چه واکنشی به این طرح نشان خواهند داد. قطعا اقتصاد جهان پذیرای تحریم های اینچنینی نخواهد بود.

از طرفی، این تحریم ها برای اندک افرادی که از ترس تحریم و فشار اقتصادی حاضر نشدند به گفتمان مقاومت و پایداری رای دهند درس عبرت خوبی است. همانها که دنباله روی تفکری گشتند که به خیال واهی خود گمان می نومدند اگر یک قدم عقب بنشینند و شعارهای خوشایند غرب سر دهند، دشمنان برایشان آغوش خواهند گشود. حال همه دیدند که امریکا تا چه در مواضع خود غیرمنطقی است و هیچگاه موافق منافع ملت و نظام اسلامی عمل نخواد کرد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
۰
۰
اگر ما نتوانیم نفت صادر نماییم، بهتر است هیچ کس در منطقه نتواند نفت صادر نماید.
اگر دولت و ملت ما را نشانه رفته باشند، ما با حمایت عملی و کاربردی از ملت بحرین ساختار استراتژیک منطقه را دگرگون می نمایم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
۰
۰
اگر ما نتوانیم نفت صادر نماییم، بهتر است هیچ کس در منطقه نتواند نفت صادر نماید.
اگر دولت و ملت ما را نشانه رفته باشند، ما با حمایت عملی و کاربردی از ملت بحرین ساختار استراتژیک منطقه را دگرگون می نمایم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها