کد خبر: ۱۵۰۳۶۸
زمان انتشار: ۱۵:۲۵     ۳۰ تير ۱۳۹۲
سوژه هفته: اين استقلال چگونه مي‌تواند قهرمان آسيا شود؟ سنت‌شکن يا روياباف
استقلال با يک قرعه خوب در آستانه کسب جواز حضور در مرحله نيمه‌نهايي ليگ آسيا است. به همين دليل هواداران اين تيم و البته جامعه فوتبال بيش از هميشه به قهرماني يک تيم ايراني در اين رقابت‌ها اميدوار شده‌اند. اين اميد يک واقع‌بيني است يا نگاهي خوش‌بينانه؟ استقلال قلعه‌نوعي در ميان مولتي ميلياردرهاي عربي و تيم‌هاي قدر و حرفه‌اي شرق آسيا شانسي دارد؟ از کارشناسان همين را پرسيده‌ايم تا سوژه اين هفته باشد.
دو سئوال کارشناسي
1- آيا استقلال تهران با بازيکناني که از دست داده و نفراتي که جذب کرده، مي‌تواند به مرحله نيمه نهايي و بعد فينال ليگ قهرمانان آسيا راه يابد و پس از چند دهه، يک تيم ايراني قهرمان فوتبال باشگاهي در قاره کهن شود؟
2- براي تحقق اين هدف، خود استقلالي‌ها و ديگر دست‌اندرکاران فوتبال ايران چه کارهايي بايد انجام دهند؟


فکري: قلعه‌نوعي‌ با کمترين امکانات بهترين نتايج را مي‌گيرد
محمود فکري کاپيتان اسبق استقلال و تيم‌ملي:

1- اگر بدانيم دنياي فوتبال دنياي اتفاقات تلخ و شيرين است و نمي‌توان در اين عرصه هيچ تيمي را دست کم گرفت، آن وقت شرايط استقلال بهتر از اين مي‌شود و با يک برنامه‌ريزي صحيح و استفاده بهينه از زمان آماده‌سازي تيم مي‌توانيم شاهد حضور آبي‌پوشان در فينال قهرمانان آسيا و حتي قهرماني در اين رقابت‌هاي مهم باشيم چون قلعه‌نوعي‌ بارها ثابت کرد مربي توانايي در عرصه رقابت‌هاي بين المللي است و مي‌تواند با کمترين امکانات بهترين نتايج را کسب کند.
2- به اعتقاد من اگر هر تيمي قصد دارد براي ساليان متمادي در فوتبال ايران و حتي آسيا حضور پررنگي داشته باشد، تنها راه آن توجه به فوتبال پايه است. طبعا اگر استقلال هم در اين مسير گام بردارد يک سال و دو سال که هيچ، حتي اين تيم مي‌تواند چندين و چند سال يک باشگاه نمونه براي ساير رقبا باشد و عملکردي همچون تيم‌هاي مطرح اروپايي را در فوتبال ايران جا بيندازد و پرچمدار اين حرکت سازنده شود.
تارتار: قلعه‌نوعي آنقدر توانايي دارد که سنت‌شکن شود
مهدي تارتار سرمربي سابق راه‌آهن و داماش گيلان:

1- به خاطر دارم آخرين قهرماني فوتبال ايران در جام باشگاه‌هاي آسيا مربوط به سال‌هاي ابتدايي دهه نود بود که اتفاقا من هم در آن زمان عضو تيم پاس بودم و توانستم در کسب اين افتخار تاثيرگذار باشم و گوشه‌اي از اين کار سنگين را بر دوش بکشم، مقامي که متاسفانه ديگر براي هيچ باشگاه ايراني تکرار نشد و هر بار تيم مقتدري از ايران حضور پررنگي داشت تا فينال باشگاه‌هاي آسيا رفت و در کسب عنوان قهرماني ناکام بود ولي خوب امير قلعه‌نوعي آنقدر توانايي دارد که سنت‌شکني کند و قهرمان شود.
2- اگر اين فرهنگ در فوتبال ما نهادينه شود که هر باشگاهي که در رقابت‌هاي بين‌المللي حضور دارد همه بايد در تقويت اين نماينده فوتبال ايران بکوشند و کاري کنند بر اعتبار فوتبال باشگاهي کشورمان اضافه شود نه اينکه با نگاه حب و بغض حاصل تلاش گروهي يک عده را به باد دهند.
عبداللهي: خيلي بعيد است قهرمان آسيا شويم
نصراله عبداللهي مدافع اسبق استقلال و تيم‌ملي:

1- اگر واقع‌نگر باشيم استقلال نه در حد تيم‌هاي باشگاهي مطرح در قاره آسيا امکانات دارد و نه در فصل نقل و انتقالات حضور موفقي داشته است.
چطور توقع داريد تيمي که نسبت به فصل قبل ضعيف‌تر هم شده است مدعي قهرماني در جام قهرمانان آسيا باشد؟! فوتبال حساب دو دو تا چهار تا است و غير از اين هم نمي‌توان شرايط ديگري را متصور بود.
2- به هر حال بايد با ديد ملي به استقلال نگاه کنيم و در هر شرايطي با حمايت از اين تيم سعي کنيم بهترين شرايط در اردوي آبي‌پوشان حاکم باشد هرچند که بعيد مي‌دانم عنوان قهرماني به نماينده ايران برسد.
حاجي‌پور: شانس استقلال 50 درصد است
افشين حاجي‌پور مهاجم اسبق استقلال و تيم‌ملي:

1- خير، چون متاسفانه استقلال آنطور که بايد و شايد در بازار نقل و انتقالات موثر نبوده و به جاي تقويت تيم فصل گذشته‌اش دو سه مهره کليدي را هم از دست داد تا شانس مسلم موفقيت در اين بازي‌ها را با يک حضور کمرنگ و نه چندان اميدوارکننده معاوضه کند. البته بنده به توانايي‌هاي قلعه‌نوعي‌ ايمان دارم و به همين خاطر معتقدم استقلال 50 درصد شانس قهرماني دارد.
2- اگر واقعا باور داريم استقلال نماينده فوتبال ايران در اين رقابت‌هاست بايد با ديد ملي به اين تيم نگاه کنيم و از تماشاگر گرفته تا دست‌اندرکاران و مسئولان تعيين‌کننده در وزارت ورزش دست به دست هم دهيم تا کاستي‌ها چندان به چشم نيايد و استقلال به عنوان يک باشگاه ايراني آبروداري کند.
قفلساز: استقلال و يک تيم ژاپني فيناليست هستند
رضا قفلساز دروازه‌بان اسبق پاس تهران و تيم‌ملي:

1- استقلال در فصل نقل و انتقالات عملکرد قابل قبولي نداشت و چند مهره کليدي فصل گذشته از اين تيم جدا شدند. لذا تنها راه رسيدن به بهترين شرايط و بازدهي حداکثر دوران آماده‌سازي طولاني‌تر است تا ضعف حذف ستاره‌هاي بزرگ با هماهنگي بيشتر پوشش پيدا کند. البته توانايي‌هاي امير قلعه‌نوعي در هدايت تيم مورد علاقه‌اش غيرقابل کتمان است ولي حضور در جام قهرمانان آسيا هم شرايط سخت و ويژه‌اي را طلب مي‌کند. دوست دارم در اين مورد پيش‌بيني کنم استقلال و يک باشگاه ژاپني فينال اين رقابت‌ها را برگزار خواهند کرد.
2- براي تقويت استقلال نبايد هيچ باشگاهي پاسخ منفي دهد و اگر آبي‌پوشان به بازيکن کمکي نياز داشتند بايد بلافاصله امکان حضور نفرات مدنظر قلعه‌نوعي در اردوي آبي‌پوشان فراهم آيد تا نماينده کشورمان با دست پر در اين رقابت‌هاي دشوار حاضر شود.
فنايي: به لطف خدا، دعاي مردم و غيرت ايراني تکيه کنيم
داوود فنايي دروازه‌بان سابق پرسپوليس و تيم‌ملي:

1- آرزوي قلبي هر ايراني موفقيت استقلال در ليگ قهرمانان آسياست و همه ما اميدواريم اين تيم نماينده شايسته‌اي براي فوتبال کشورمان باشد. هرچند که شايد اين تصور قدري دور از ذهن باشد که استقلال فصل آتي اينقدر قوي باشد که در فوتبال آسيا آقايي کند ولي به هر روي اين تيم ظرفيت رسيدن تا ديدار نهايي را دارد که اگر چنين شد بايد به لطف خدا، دعاي مردم و غيرت ايراني تکيه کنيم تا نتيجه بگيريم.
2- به اعتقاد من به جاي اينکه تمام نيروي ما صرف حضور موفق استقلال در آسيا شود بايد براي يک بار هم که شده به فوتبال پايه توجه ويژه داشته باشيم تا در نهايت صاحب تيم‌هايي شويم که در هر شرايطي مدعي قهرماني در قاره کهن باشند.
اله‌وردي: توانايي قلعه‌نوعي باعث شده اميدوارتر باشيم
جواد اله‌وردي پيشکسوت سابق استقلال، پرسپوليس و تيم‌ملي:

1- هرچند که فاصله امکانات استقلال با باشگاه‌هاي ژاپني و کره‌اي قابل مقايسه نيست و اين راه موفقيت را دشوار مي‌سازد ولي فراموش نکنيم با همين فاصله هم بارها و بارها نمايندگان بزرگ کشورهاي صاحب فوتبال آسيا را با شکست بدرقه کرده‌ايم و قلعه‌نوعي هم مربي است که در اين باره توانايي‌هاي مثال زدني و غير قابل انکاري دارد و همين مهم باعث مي‌شود به آينده اميدوارتر نگاه کنيم.
2- در شرايطي که باشگاه‌هاي ژاپني و کره‌اي براي قهرماني آسيا دندان تيز کرده‌اند استقلال آمادگي کامل و پشتوانه تمامي اهالي ورزش را نياز دارد که در اين کارزار موفق شود پس همدلي و همراهي تمامي اهالي ورزش در ادامه اين راه خيلي سرنوشت‌ساز است. البته اگر به فوتبال پايه توجه مي‌شد حالا نبايد با درخواست همراهي و بسيج همگاني اميدوار به کسب نتيجه مي‌شديم و با خيال راحت از قهرماني نماينده کشورمان حرف مي‌زديم.

 

ار
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها