کد خبر: ۱۵۰۱۰۸
زمان انتشار: ۱۹:۱۵     ۲۹ تير ۱۳۹۲
تصاويري كه از يكي دو تجمع برخي از سينماگران مقابل خانه سينما مخابره شد، بار ديگر به خوبي آن روي سكه مدعيان فرهنگ مداري و هنر دوستي را عيان كرده است.

به گزارش 598 به نقل از رجانيوز، اينكه در ماجراي خانه سينما حق با كدام طرف است موضوع اين نوشته نيست و اگر هستند كساني كه هنوز از چند و چون ماجرا سر در نياورده‌اند مي‌توانند به انبوه مطالبي كه در اينباره از سوی رجانیوز منتشر شده است مراجعه كرده و بعد از قاضي كردن كلاه خود، به معياري براي قضاوت دست پيدا كنند.

اما چه پلمپ خانه سينما حق باشد و چه نه؛ و چه سازمان سينمايي قانوني عملكرده باشد و چه نه؛ و چه تخلفات بي‌شمار اساسنامه‌اي و امنيتي خانه سينما قابل اثبات باشه و چه نه؛ از كنار يك چيز نمي‌توان گذشت: حقيقتي كه تصاوير منتشر شده از تجمعات مقابل خانه سينما يكبار ديگر پرده از روي آن برداشت.

قرار بود سينماگران ما اهل فرهنگ باشند، قرار بود هنر براي هنر باشد و هنرمند جز با احساس لطيفش و ابزار هنري‌اش حرفي نزند. قرار بود هر اعتراضي به وضع هنر غرب‌رده اين كشور مساوي باشد با چماق‌بدستي و زورگويي، تا جايي كه هر كس به يكي از هنرمندها گفت، بالاي چشم اثر فاخر شما ابروست، متهم شود به نافهمي هنر و بيگانه بودن با فرهنگ و حتي اخلاق. يادمان نرفته وقتي اخراجي‌ها ساخته شد چه كنايه‌ها زدند همين آقايان هنرمند متولد شده، كه خوشحاليم ده‌نمكي دوربين برداشته است براي حرف زدن!

 

اما حالا دست انداختن براي پاره كردن پلمپ، بلندگو دست گرفتن و شعار دادن، عربده كشيدن و بست نشستن سر راه نيروي انتظامي گويا هيچ تعارضي ندارد با روح لطيف و فرهنگ مداري و اخلاق دوستي سينماگران. صحنه‌هايي كه در برابر ساختمان خانه سينما خلق شد بار ديگر نشان داد كه بخشي از افراد هنر به دست مملكت ما تا چه حد از اخلاق تهي، از فرهنگ دور و نسبت به قانون بي‌تفاوت هستند.

اين تصاوير ثابت كرد كه اگر پايش بيفتد برخي از افرادي كه داعيه فرهنگ و اخلاق دارند تا چه حد حاضرند دست به دامان لمپنزينم شوند و با خلق چنين لحظه‌هاي تاسف آوري آبروي سنماي اين كشور را به حراج بگذارند. چشمتان را ببنديد و بجاي خانه سينما، تصوير تجمع مقابل ورودي يك استاديوم فوتبال را تجسم كنيد، آن هم هنگامي كه ظرفيت استاديوم پر شده است! آيا فرقي مي‌كند؟

اما اين اتفاقات يك پيام ديگر هم داشت؛ لمپني، بي‌قانوني، عناد و دشمني با فرهنگ و اعتقادات مردم و ضديت با نظام در خون برخي هنرمند نماها وجود دارد. اگر وقتي اسكار به آرگو مي‌رسد، شما سيمرغتان را براي آنها كنار بگذاريد و به هر طريق ديگر هم تحويلشان بگيريد، باز هم آنها حتي يك قدم به شما نزديك نخواهند شد و دست از عنادشان برنخواهند داشت. حركات آقاي برنده سيمرغ را خوب نگاه كنيد!

گويا سينماگران دوربين را زمين گذاشته و چماق را برداشته‌اند!

 

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها