کد خبر: ۱۵۰۰۸۵
زمان انتشار: ۱۵:۵۲     ۲۹ تير ۱۳۹۲
مصائب شيرين! دردسرهاي لذت‌بخش. کلافگي پرمنفعت. آري، اين ترکيب واژه‌هاي درست است از دايره وسيع انتخاب‌هاي مجيد جلالي در چيدمان يک تراکتور کهکشاني.
به گزارش 598 به نقل از 90،مصائب شيرين! دردسرهاي لذت‌بخش. کلافگي پرمنفعت. آري، اين ترکيب واژه‌هاي درست است از دايره وسيع انتخاب‌هاي مجيد جلالي در چيدمان يک تراکتور کهکشاني. تراکتور توني فصل پيش از دست‌هاي خالي يک پرتغالي ضربه خورد و از نيمکت تهي يک تيم جاه طلب. تراکتوري که مي‌خواست توامان در سه جبهه «کامياب» باشد «کم» آورد! تيم تبريز آنقدر در ميدان و روي نيمکت غني و پرستاره نبود که فرسايش جانکاه ليگ برتر و آسيا و جام حذفي را تاب آورد. همين نداري و فقر بود که جام را که بي‌ذره‌اي ترديد شايسته تيم زيبا و مينياتوري توني بود از تبريز گرفت و به لشکر متمول ژنرال آبي سپرد. آري، توني و تراکتور در جنگي نابرابر جام را به قلعه‌نوعي و استقلال باخت. جدالي به تمام معنا ناعادلانه. هرچند اين واقعيت فوتبال است و «نداري» براي تيمي فضيلت محسوب نمي‌شود.
* * *
حالا اما مجيد جلالي با يک دوجين ستاره روبه‌رو است. تراکتور اگرچه سيدصالحي، دهنوي، لوپز و ثابتي را از دست داد اما هم ساير بازيکنان قابلش را حفظ کرد و هم خريدهاي خيره‌کننده‌اي داشت. اگر حامد لک و ميثم بائو را نتوان ستاره خواند اما بي‌شک دو مهره قابل دفاع مي‌توان برشمرد. هرچند علي کريمي، کريم انصاري‌فرد و سعيد دقيقي بي‌شک ستاره هستند و آرزوي هر مربي. جلالي البته هنوز فرصت دارد چند خارجي طراز اول هم جذب کند تا شايد يکي مثل لوپز و کرار از ميان آنها، کهکشان تراکتور را کامل‌تر کند. مصائب شيرين جلالي اما براي چينش ترکيب ايده‌آل کدام است؟
* * *
تنها جايي که سرمربي مانور زيادي ندارد شايد درون دروازه باشد. مهدي ثابتي فصل قبل فراتر از انتظار بود و در «پيرانه سري» عشق جواني به سرش افتاد. ثابتي در 39 سالگي تولدي دوباره داشت و بي‌ذره‌اي ترديد يکي از سه بازيکن برتر تراکتور فصل پيش بود. تراکتور که بي‌دليل يک گلر قابل اعتماد، با تجربه و به‌ ويژه بي‌حاشيه را از دست داد اگر او را داشت در کنار لک و نوشي صوفياني جوان قفس توري امني مي‌يافت. حالا اما لک شماره يک است و نوشي صوفياني يک ذخيره آينده‌دار.
* * *
تراکتور فصل پيش در بزنگاه سرنوشت از خط دفاعش آسيب ديد، به ويژه از عمق دفاع. مرتضي اسدي که در تمام بازي‌ها پاي ثابت تيم بود شايد به دليل خستگي مفرط هر چه از بازي‌ها گذشت پراشتباه‌تر شد و آسيب‌پذيرتر. تصاوير تکراري گل‌هاي خورده مقابل الجزيره، الجيش و الشباب نشان از حفره پر نشدني قلب دفاع تيم مي‌داد. کندي اسدي در چند صحنه کليدي تراکتور را زمين گير کرد. هرچند او در شروع ليگ آماده بود اما جايي که مي‌بايست دست توني را بگيرد کم آورد. حالا اما با حضور فرشيد طالبي در کنار محمد نصرتي، محسن حسيني، نويد خوش‌هوا و ربيع خواه دست آقا معلم براي يک ترکيب رويايي باز است.
تراکتور در راست، محمد ايران‌پوريان و ميلاد فخرالديني را دارد. در چپ اما حبيب‌گرداني تنها مهره اسمي است. اگر چه مي‌توان در وقت نياز اسدي را به راست برد و نصرتي را هم در چپ و راست راحت به کار گرفت.
* * *
قلب تراکتور پرتوان است و درخشان. مهدي کياني انتخابي است بي‌جانشين. همانطور که مهدي کريميان و علي کريمي هم. با اين سه ستاره تراکتور يک مثلث برمودا براي وحشت حريفان خواهد داشت. ميثم بائو، محمد ابراهيمي، مسعود ابراهيم‌زاده و حتي جواد کاظميان هم گوش‌هاي چپ و راست‌ عالي براي يک ترکيب تهاجمي و پيش رونده است.
* * *
در خط حمله البته بهترين گلزن ليگ نيست. اما کريم انصاري‌فرد مي‌تواند يک مهاجم هدف ايده‌آل باشد همانگونه که سعيد دقيقي هم گلزن است و هم گلساز. از کاظميان، ابراهيمي و حتي کريمي هم مي‌توان در اين آتشبار بهره برد اگر جلالي شيوه خاصي داشته باشد و استراتژي نو. محسن دلير هم جواني است جوياي نام.
* * *
جلالي هنوز در پروسه آزمون و خطاست. چيدن و طراحي و محک زدن. تغيير و اصلاح و شناخت. به همين سبب شايد هنوز نتوان ترکيب ايده‌آل ذهني او را خواند. اما اين تراکتور در هر پست دو مهره قابل اتکا دارد. چنين تيمي فقط شايسته جام است، نيست؟ تراکتور در خانه 3-3-4 بازي مي‌کند که با اين مهره‌هاي تهاجمي، وحشتناک و هراس‌انگيز خواهد شد. هرچه هست بازي‌هاي ذهني و اسم و فاميل هميشه جذاب است و وسوسه‌کننده. اين دو ترکيب ايده‌اي است پيشنهادي. هرچند اين جلالي است که بايد برگزيند و انتخاب کند.

انصاري‌فرد
دقيقي
کاظميان (ابراهيمي)
کريمي
کريميان
کياني
ايران‌پوريان
طالبي
اسدي
نصرتي
لک
ترکيب احتمالي (1)
3-3-4


انصاري‌فرد
دقيقي
کريمي
کريميان
کياني
بائو
اسدي
طالبي
نصرتي
گرداني
لک
ترکيب احتمالي (2)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها