کد خبر: ۱۴۹۹۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۲۹ تير ۱۳۹۲
گزینه حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران از جدول کاری دولت این رژیم خارج شده و فرماندهان نظامی و مسؤولان سیاسی این دولت عبری می‌گویند که جرات کافی برای اتخاذ چنین تصمیمی علیه ایران در اسرائیل آن هم بدون هماهنگی با ایالات متحده آمریکا وجود ندارد.
پیامی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به طرف‌های مختلف از جمله واشنگتن و تهران ارسال کرد و گفت که منتظر نمی‌شود تا زمان سپری شود و امکان حمله نظامی به ایران بدون هماهنگی با ایالات متحده وجود دارد، از نگاه بسیاری از تحلیلگران آخرین تهدید وی علیه برنامه هسته‌ای ایران بود و به اعتقاد آنها گزینه نظامی از روی میز نخست‌وزیری اسرائیل برداشته شده است.

به گزارش روزنامه لبنانی الاخبار، روزنامه عبری معاریو نوشت که گزینه حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران از جدول کاری دولت این رژیم خارج شده و فرماندهان نظامی و مسؤولان سیاسی این دولت عبری می‌گویند که جرات کافی برای اتخاذ چنین تصمیمی علیه ایران در اسرائیل آن هم بدون هماهنگی با ایالات متحده آمریکا وجود ندارد. به گفته این منابع، سازمان‌های امنیتی هیچ پیشنهادی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران از طریق گزینه نظامی در اختیار ندارند و حرف‌های نتانیاهو را صرفا تهدیدی کلامی، نه عملی می‌دانند.

 به‌گونه‌ای که یکی از مقام‌های نظامی اسرائیل به نتانیاهو گفته است: «اگر می‌خواهی شلیک کنی، بفرما شلیک کن ولی حرف نزن». این روزنامه همچنین به اختلاف‌های موجود بر سر مواضع اسرائیلی‌ها با یکدیگر بر سر چگونگی تعامل با ایران در جلسه هیات دولت اسرائیل در روز یکشنبه اشاره می‌کند و می‌نویسد که در آن جلسه هنگامی که نتانیاهو بر لزوم تشدید تحریم‌ها علیه ایران و انتخاب گزینه نظامی سخن گفت و تاکید کرد که اکنون بیش از هر زمانی به آن احساس نیاز می‌کند، عده‌ای از وزرا با او مخالفت کرده و حرف‌های او را به چالش کشیدند.

نتانیاهو در آن جلسه تاکید کرده بود، جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمانی در برنامه هسته‌ای‌اش پیشرفت داشته و اگر جلوی آن گرفته نشود بزودی به مرحله‌ای خواهد رسید که دیگر هیچ وقت نمی‌توانیم حتی با گزینه نظامی جلوی آن را بگیریم.

وطن امروز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها