کد خبر: ۱۴۹۶۴۴
زمان انتشار: ۱۹:۱۸     ۲۷ تير ۱۳۹۲
منابع آگاه از تشدید فشار تروریست‌های وهابی و بعثی در استان «دیالی» عراق علیه خانواده‌های شیعی و کوچ اجباری آنها از این استان خبر می‌دهند.
 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «نهرین‌نت»، یک مقام امنیتی در استان «دیالی» عراق اعلام کرد که گروه‌های تروریستی‌ها از ائتلاف بعثی – وهابی، از دو هفته پیش با انجام عملیات‌های متعدد، موجب کوچ اجباری تعداد زیادی از خانواده‌های شیعه از مناطق مختلف این استان شد.

بر اساس این گزارش، این افراد با توزیع اطلاعیه‌هایی به این خانواده‌ها هشدار داده بودند که یا باید محل زندگی خود را ترک کنند یا اینکه به استقبال مرگ بروند.

به گفته این منبع آگاه، از زمانی که «عمر الحمیری» استاندار جدید دیالی بر سر پست خود حاضر شده، خانواده‌های شیعی این استان با بیشترین تهدید مواجه شده‌اند. شهروندان بر این باورند که دلیل افزایش این تهدیدها، پوشش امنیتی داده شده به تروریست‌ها و گروه‌ها وهابی است به طوری که طی ماه جاری، ده‌ها حمله تروریستی علیه شیعیان و حسینیه‌های این استان صورت گرفته است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد که بیش از 250 تهدید علیه خانواده‌های شیعه صورت گرفته و از آنها خواسته شده که منازل خود را ترک کنند زیرا در غیر این صورت کشته خواهند شد.

وی افزود: به ویژه که تروریست‌ها طی دو هفته گذشته، 4 حسینیه را منفجر کردند و 5 مجلس عزاداری را مورد هدف قرار داده‌اند که اغلب آنها از عشیره شیعی بنی‌تمیم بوده‌اند. اما در مقابل فرماندهان امنیتی هیچ طرح فوق‌العاده‌ای را برای دفاع از حسینیه‌ها و مراسم عزاداری انجام ندادند و همین امر موجب شده تا همه فکر کنند میان مقامات مسئول استانداری و تروریست‌ها، هماهنگی و همکاری وجود دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها