کد خبر: ۱۴۹۱۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۲۶ تير ۱۳۹۲
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: بحث درباره اهالی فتنه، درحقیقت بحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نیست بلکه بحث در مورد جبهه انقلاب و ضدانقلاب است به همین دلیل کابینه روحانی نباید اهل فتنه را امیدوار کند.
رامین شمسایی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس پیرامون مفهوم عدالت که شعار رئیس‌جمهور منتخب است، اظهار داشت: دو قرائت از مفهوم اعتدال وجود دارد، یک قرائت حرکت بین حق و باطل را مراد گرفته است که پست‌ترین تعریف از اعتدال خواهد بود. قرائت دوم همان عدالت‌ورزی است که قطعا حسن روحانی نیز به دنبال این شیوه از اعتدال است.

به گفته وی، در واقع در جامعه ما اعتدال‌گرایی عین پیروی از ولایت است و کسانی که عقب‌تر یا جلوتر از ولایت حرکت کنند قطعا منحرف خواهند شد.

شمسایی در ادامه سخنان خود افزود: مورد دیگری که روحانی باید بدان توجه کند پرهیز از استفاده افراطیون فتنه‌گری که بیشترین ضربه را به قدرت نرم نظام زدند، در کابینه است، آنها خسارات جبران‌ناپذیری را به جمهوری اسلامی وارد ساختند.

وی درباره ویژگی‌های کابینه دولت یازدهم نیز گفت: دولت یازدهم در دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت است قرار دارد و جهت‌گیری جمهوری اسلامی در این دهه به سمت تمدن‌سازی نوین اسلامی است. با این وضعیت کسی که سکان‌دار وزارتخانه‌ای در این نظام می‌شود باید بتواند متناسب با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت حرکت کند و برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی برنامه داشته باشد.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در ادامه گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که حسن روحانی افرادی را دور خود جمع کرده است که از نسل اول انقلاب هستند و در این شرایط کمی جوانگرایی لازم به نظر می‌رسد که آن هم باید متناسب با دهه پیشرفت و عدالت باشد. همچنین وی باید در نظر داشته باشد که برخی از مسئولین کشور تنها به کارهای سطحی می‌پردازند و کاری به مسائل اساسی ندارند و نباید از این افراد در کابینه استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه کابینه روحانی نباید اهل فتنه را امیدوار کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث پیرامون فتنه‌گران دیگر در جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب گنجانده نمی‌شود بلکه در گروه انقلاب و ضدانقلاب جای می‌گیرد و در حقیقت بحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نیست بلکه بحث در مورد جبهه انقلاب و ضدانقلاب است.

شمسایی در پایان سخنان خود با اشاره به وظایف مجلس در بررسی کابینه دولت یازدهم، اظهار داشت: مجلس باید به دو عنصر تخصص و باورمندی به انقلاب اسلامی که همان تعهد است توجه کند و نباید الگوهای سهم‌خواهانه را در مجلس اجرا کند. مثلا برای تصدی وزارتخانه لابی‌گری شود.

به گفته وی، مجلس باید نسبت به دو وزارتخانه علوم و ارشاد دقت ویژه‌ای داشته باشد چرا که دو وزارتخانه استراتژیک هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها